Jump to content
ronnov12

remschijven en blokken

Recommended Posts

ronnov12    1

Hallo,

Wil binnenkort de remmen voorzijde gaan vervangen. Is er enig advies over welk merk schijven en blokken?

Betreft Jaguar S-type 2,5 uit 2003.

Alvast bedankt.

Gr Ron

keesh    1182
32 minuten geleden, jeroendorrestein zei:

Vraag eens na bij G&G.

Die is nu even 3 weken met vakantie, dus geduld😉

ronnov12    1

Ok dank voor de reply.

Ik hoop dat er misschien ook andere ervaringen zijn dan alleen GenG......

Gr Ron

pimgmx    229

Remblokken: Ferodo en Mintex zijn/waren de OEM-leveranciers van Jaguar. Als je dat niet goed genoeg vindt kan je bijvoorbeeld EBC overwegen.

Schijven: ATE als je OEM wil en bijvoorbeeld Brembo als je ook daar een stapje omhoog wil.

ronnov12    1
3 hours ago, pimgmx said:

Remblokken: Ferodo en Mintex zijn/waren de OEM-leveranciers van Jaguar. Als je dat niet goed genoeg vindt kan je bijvoorbeeld EBC overwegen.

Schijven: ATE als je OEM wil en bijvoorbeeld Brembo als je ook daar een stapje omhoog wil.

Yes, thanks voor deze info!

Gr Ron

Gisteren in het verkeerde draadje gezet, nu dan nog een keertje hier:

Toen ik nog in de Kansas City woonde, ben ik overgeschakeld op Akebono remblokken (Toendertijd de Euro Ultra Premium Ceramic). Op gewone stalen schijven. Wel allemaal in een keer vervangen, schijven en blokken, voor en achter. 

Grote voordeel toentertijd was dat deze keramische blokken vrijwel geen stof op je velgen geven. (Het beetje stof wat er wel is, is grijs/wit en valt dus niet op). Nooit meer vuile velgen. Ik heb deze blokken ook nog een keer gekocht toen we net terug waren in Nederland met de Jaguar. Weet niet meer waar, maar was niet gemakkelijk om eraan te komen. En ze waren schrikbarend duur!

De meningen over het remmen met ceramische blokken lijkt wisselend. Sommige mensen vinden dat ze aanzienlijk harder moesten trappen, Andere juist niet. Wel duurt het even voordat ze goed zijn ingereden. Mijn gevoel was dat ze aanzienlijk beter remden met wellicht een iets hogere pedaaldruk. 

Mijn indruk is dat inmiddels het stofprobleem met andere merken/typen aanzienlijk minder is dan vroeger.