Jump to content

Op zoek naar een type 3


Stooftaker
 Share

Recommended Posts

Ben eigenlijk dus lekker aan het genieten, vanmiddag ook lekker stukje wezen rijden naar mijn zus en zwager om ff te showen en met hun ook stukje te rijden.

lekker cruisen.

hebben technische inspectie gedaan en afspraak gemaakt om alle filters en olie te vervangen. Olie was soort van oke, maar geen idee hoe lang die er al in zit. De bakolie was niet supervuil maar ook niet wijnrood meer roestbruin, dus vervangen die handel.

luchtfilter was wel gewoon vies, brandstof filter is niet te zien, dus ook gewoon vervangen.

daarnaast is de airco zo goed als leeg, nog wel schuim maar weinig tot geen koeling, dus dat wordt ook ververst.

daarnaast bij Barrat wat klein materiaal besteld om de panelen weer op een fatsoenlijke manier op de juiste plaats terug te krijgen.

en moet er op korte termijn ff gauw een donatie uit naar het forum om zo ook lekker in de handboeken te kunnen snuffelen met het oog op de verborgen schroefjes en dergelijke.

na een week of 2 alleen wat kleine gebreken die duiden op prutserij door vorige eigenaren in de electra, brandstofmeter die op hol slaat als je de lampen aan doet, temperatuur zelfde euvel, en geen lampje juist achter die meters. Verkeerde kabeltjes geprikt of kabeltjes verkeerd geprikt denk ik.

Ik denk ook dat het motortje van de standen voor de ventilatie vast zit of gewoon overleden is, je hoort het wel, maar er veranderd niets in de luchtstroom.

 

ook de dynamo is niet helemaal fris, komt maar tot 13.2 volt maar voorlopig is dat wel prima, gewoon ff aan de lader in het weekend.

 

Ook kleine teleurstelling gisteren bij de sleutelboer. De sleutels kon hij niet namaken. Is daar een goed adres voor beken bij jullie? Liefst omgeving ‘s-Hertogenbosch???
 

maar ve4er dus lekker met een grijns op het gezicht rondtouren????????

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Heel eerlijk toch best wel een waslijst aan zaken die aandacht verdienen hoor....

Ik had voor die prijs minder werk verwacht, maar weet inmiddels dat het echt niets zegt.

Ben blij dat jij 'm gekocht hebt en de Daimler in goede handen terecht is gekomen.

 

Hij staat er prachtig bij... welke producten gebruik je?

 

Ik was laatst bij Carglass met een joekel van een kogelgat in mn ruit van de MG.

Konden ze gelukkig HPX4en.

Maar die kerel zei, goh prachtige auto, je poetst zeker wel blablabla.

Nou niet dus, ik hou niet van poetsen.

Maar nu hebben ze daar een Meguiars lijn, en demonstreerde hij wat.

Was een soort was in een spuitbus.

Erop spuiten, uitwrijven... klaar, glom als een tiet en goede bescherming.

 

Zoiets wil ik nog wel doen na het wassen :)

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tja.... mind over matter.... liefde maakt blind en zulks meer.

Had misschien meer moeten kijken beter moeten zoeken verder doorvragen.

Maar dat is de koe in zijn kont kijken en lost niks op.

 

Ga dus rustig aan alle dingetjes oplossen en genieten, ben niet vies van om dingen los te draaien om te zien hoe het in elkaar steekt, al zal ik me op motorisch vlak daar niet aan wagen.

 

Poets middel gebruik ik nog steeds RIWAX, ben bij een ander autoclubje ook secretaris geweest in een grijs verleden en daar was de voorzitter vertegenwoordiger bij RIWAX, heb dus toen in het groot ingekocht en gebruik dat nu nog steeds. Wax die er nu op zit is Starwax black, zwarte wax die de kleur mooi omhoog haalt.

Zal zeker niet elke week gebeuren, maar om je auto te leren kennen is het niet verkeer d er zo een beetje aandacht aan te schenken. Al kom je tijdens zo een poets sessie natuurlijk altijd meer dingetjes tegen die je eerder niet zag.

Link to comment
Share on other sites

Ik had bij de aankoop van mijn Daimler het geluk dat de vorige eigenaar wel een poetser was haha.

Stond er dus nog gepoetst bij.

 

50169497576_c59655e3af_k.thumb.jpg.3bdde942e31c52990ae6aab5e4583654.jpg

 

 

Overigens denk ik niet dat je beter had moeten kijken.

Veel kom je pas later achter als je op je gemak kan kijken zonder dat de verkoper z'n ogen in je rug prikken.

En bij zo'n eerste ontmoeting moet je zoveel bekijken en controleren dat veel zaken niet eens opvallen, ook al bleken ze later goed zichtbaar geweest te zijn.

 

Ik ga jouw poetsproducten eens onder de loep nemen.. misschien is het voor mij ook wel wat.

Mooi dat de jouwe nu een goede beschermlaag heeft nu hij buiten moet staan.

 

Link to comment
Share on other sites

Op 9/6/2020 om 7:08 PM, Stooftaker zei:

Ook kleine teleurstelling gisteren bij de sleutelboer. De sleutels kon hij niet namaken. Is daar een goed adres voor beken bij jullie? Liefst omgeving ‘s-Hertogenbosch???

 

Ff doorzoeken. Moet zeker lukken bij de beter sleutelzaak. Heb een paar jaar geleden in Weert sleutel bij laten maken. Bestelling van de 'kale sleutel' duurde 1 week, naar daarna was het snel voor elkaar.

Link to comment
Share on other sites

22 uren geleden, Stooftaker zei:

@ rover 114, ik moet mijn weg nog een beetje gaan vinden hier op het forum maar dat zal vast lukken.

 

@ Jaapvanthoff,  bedrijfje zit in Papendrecht

Vast en zeker. :imsohappy:

En hou ons op de hoogte van de vorderingen van de werkzaamheden aan de fraaie rode bolide. 
( en ik als niet alleen Series3 XJ rijder maar amateur detail enthousiast volg uiteraard de vorderingen Op beider vlakken graag)

Link to comment
Share on other sites

Afgelopen weekend bij een bedrijfje in Waalwijk geweest (RK Classic CArs) dat gespecialiseerd is in MG's vooral maar ook een bovengemiddelde interesse heeft in alle andere Engelse auto's. 

Krijg daar komende week een offerte van om wat aandachtspuntjes op te gaan lossen.

Erg leuk bedrijfje met bevlogen mensen (vader en zoon) waar ze toevallig ook net een serie 2 stonden te poetsen, en een serie 3 op de dam stond van de buurman die een bedrijfje heeft in voornamelijk land / Rangerover.

Bijkomend voordeel is dat het lekker dichtbij is.

 

Verder in het weekend ook nieuwe zijpanelen gemaakt voor in de koffer enerzijds omdat de huidige niet heel zijn anderzijds dus voor de hobby.

Zoals eerder gezegd (heb ik dat eigenlijk gedaan??) ben ik nogal van de car audio, gebied "sound-quality" dus zal er bovengemiddeld fatsoenlijk geluid in de Daimler moeten komen. Bij de XM was op het laatst de auto ondergeschikt aan de audio, bij de Daimler zal dat zeker niet gebeuren, dus is het streven alles zo origineel mogelijk te houden. Dit zal voornamelijk voorin  zijn. In de kofferbak ontkom ik niet aan wat aanpassingen.

Zo zullen er 3 versterkers geplaatst gaan worden en 2 extra accu's om een continue stroom voorziening te kunnen garanderen en zal er een soundprocessor worden geplaatst. Dit is een soort computer waarom je alle mogelijke / denkbare instellingen qua geluid kan regelen. De versterkers zullen 2 buizenversterkers zijn en een mono versterker.

De buizen zullen voor het midden en hoog gebied zorgen de mono voor het sub laag.

Als er interesse is zal ik tzt ook hier eens wat plaatjes van laten zien.

Link to comment
Share on other sites

Vandaag wat aan het "graven" gegaan. 

Middenconsole eraf en de massakabels gevonden voor de centrale ramenknop. Verder een hoop gepruts met scotch (?) blokjes. Van alles SCoorgelust in de raamvediening en 2 losse draden afgetaped. Geprobeerd zonder doorlussen naar dat werkte dus niet. Dus vooralsnog maar even zo houden.

Ook dasboard eraf gehaald omluchtrooster fatsoenlijk e op te krijgen, echter ook scheurtjes in de skai en een enorme luchtbel, dus dat wordt opnieuw bekleden.

Daarnaast ook een deurpaneel eraf gehaald....????????

Dat is niet helemaal okselfris te noemen. Leuk klusje in het vooruitzicht dus, nieuwe deurpanelen maken. Gezien mijn muzikale verslaving zat dit er toch wel aan te komen, en is nu dus ook gewoon noodzaak.

Morgen een trailrun lopen en wellicht in de middag nog wat prullen.

IMAG4779.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Goedemorgen,

Zaterdag tjdens een klus sessie ook het volgende nog ondervonden, de motortjes van de verschillende luchkleppen hoor ik wel, maar er zit geen bewging in. de grote klep achter de 3 middelste luchtroosters zit dicht (zware veer erachter??) en houdt daarmee alle lucht tegen.

Is er ergens een schema hoe dit werkt en hoe dit te demonteren / controleren is?

beetje frisse lucht vanuit het midden zou best lekker zijn.

Link to comment
Share on other sites

35 minuten geleden, jaapvanthoff zei:

Bij mij kun je een overzicht foto van een S3 dash bestellen....

Als iemand anders een S2 foto maakt, kun  je vergelijken.

Staat op MP een met nieuw fineer dash te koop serie 2, maar als ik zo kijk dan zitten alle gaten op de zelfde plek en lijken van een zelfde grootte als mijn vroege series 3.

Mijn fineer is beschadigt en op plekken in niet zo okselfrisse staat, dus als dit een 1 op 1 pas zou zijn dan haal ik deze op. 

 

https://link.marktplaats.nl/m1599857479

Link to comment
Share on other sites

zie idd wat verschillen in jouw deurpanelen en de mijne, en ook dat er bij jou nog een chroom afwerkstripje zit om de plaat van de middentunnel, dat hoort er bij bij denk ik ook op om de kier weg te werken. Eens gaan zoeken bij Barrat of dat dat nog leverbaar is.

Qua indeling valt er van deze foto's nioet echt op te maken of de plank van de klokkenwinkel en dashboardkast afwijkend is. Van jou (Rover) is in ieder geval identiek als bij mij.

Gezien de staat van de op MP staande de gok waard denk ik.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...