Jump to content

Op zoek naar een type 3

Stooftaker
 Share

Recommended Posts

Benzinelucht probleem gelukkig opgelost, want gisteren bleek het niet alleen een geurprobleem te zijn maar zeer heftige lekkage.

bij achteruit inparkeren zag ik na uitstappen een mooi spoor liggen op straat, en bij op de brug laten lopen was het bijna een douche geworden.

uiteindelijk het meest lullige van het lullige natuurlijk, te eeten een hele slangenklem die dus dol bleek en daardoor niet meer klemde op de aanvoerleiding naar het brandstofraam.

nieuwe klem erop, en geen lekkage meer.

een der komende weken nog een keer olie verwisselen voor ik aan een volgende langere reis ga beginnen voor een idioot hardloopfestijn waar ik aan mee ga doen, een stukje Zugspitztrail van 87 km.

daarna gaat de kachelradiateur verwisseld worden.

• Like 1

Mooi, probleem opgelost dus.

Misschien gelijk onder de motorkap alle slangen en klemmen vernieuwen.

Als er eentje dol is dan zal de rest wellicht ook door ouderdom kuren kunnen vertonen.

Bovendien kan het goed heet worden rondom de motor.

Succes verder !

Wilfred 

Is echt beetje domme pech deze, Hele blok is er uit geweest en alle slangen (inclusief klemmen) die er maar zijn zijn reeds vervangen.

1 brak exemplaar gehad dus kennelijk.

Je hebt ook wel een beetje geluk gehad..

Zou zo dramatisch zijn na al dat werk (en geld) wat je erin stopte 😱..

Je zou niet de eerste zijn🔥..

Ik had een paar jaar geleden ook een sproeiende benzinedouche bij de Rondrit Zeeland..(waren we wel in de krant gekomen, als het misgegaan was.😉)

Ik rook het wel maar dacht aan te rijke afstelling...en zag het bij een stop onderweg. Kon het gelukkig ook snel fixen.

lekkage zat recht onder het luchtfilter en kon (gelukkig) dus vrijelijk omlaagstromen.

vanmiddag even naar de pomp, kijken wat deze grap brandstoftechnisch gekost heeft.
30 km gereden, benieuwd hoeveel liter er weg is 🙄

• 2 weeks later...

het was overigens 1 op 2.....
nu reeds weer enige tijd lekvrij gereden gelukkig.
Komende week nog een keer olie verversen en 2 weekjes later mag ik weer voor een langere reis op stap met Daimy, op naar Garmisch Pattenkirchen waar ik een Ultratrail ga lopen.

Maar vanavond eerst chauffeuren bij het Gala van mijn Jongste dochter, en volgende week nog een keer bij een neefje

Alleen auto’s van voor 1978 en het kenteken moet uit vier cijfers en twee letters bestaan. Ik rijd zo al ruim drie jaar rond hoor..

Er moet wel een NL sticker op je auto zitten en die mag niet op de kenteken plaat , dan wordt deze ongeldig verklaart en riskeer je een WOK

On 5/27/2023 at 2:55 PM, Stooftaker said:

@wilfredfoto weet jij de regelgeving aangaande blauwe platen met witte nummers letters? Dar zou het net af maken…

Tsja, dat "af maken". Het hebben van een origineel kenteken heeft mijns insziens een grotere waarde. De auto is nieuw met gele platen geleverd, hoort bij de geschiedenis van de auto. Persoonlijk zou ik het een achteruitgang vinden. 

8 uren geleden, wilfredfoto zei:

Dus bij een Series 2 van voor 1978 staat het wel en bij dezelfde auto van na 1978 niet ??

Dat is vreemd 😁

Ik had een serie 2 met gele platen want van ‘79. Maar de foto is van een serie 3 en daar staat het gewoon raar. Je voelt gewoon dat het niet klopt. Maar doe gerust je ding, je doet er verder niks kwaad mee. 🙂

Even wat duidelijkere omschrijving, bij doordraaien van de sleutel hoor je alleen een zoem, de startmotor zelf doet helemaal niets. 
bobine warm zou de startmotor toch wel moeten draaien?

tankdop en vonken in deze dus ook waarschijnlijk niet van toepassing.

en dan 10 minuten later alsof er niets aan de hand is weer gewoon starten, zou met warmte te maken kunnen hebben? Al ben ik van mening dat het in 10 minuten nooit echt heel warm kan zijn geworden..