Leonneke Posted December 1, 2022 Share Posted December 1, 2022 12 uren geleden, Stooftaker zei: Rechterlamp schee er na APK al weer mee uit Bendu gei in Hellimond geboruh ? 🤣 ( het is trouwens scheej ) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted December 1, 2022 Author Share Posted December 1, 2022 Hahaha neej hoor in het burgerlijke Maarssen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted December 3, 2022 Author Share Posted December 3, 2022 Zo lekker om Daimy weer voor de deur te hebben 🤪😜 vond iook dit nog netjes in de verpakking! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted December 7, 2022 Author Share Posted December 7, 2022 Nog wat meer optisch vertoon gedaan voor ik morgenochtend voor de taxatie ga 🤩 ”echte “ naafkapjes en nieuwe wielbouten 👍 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted December 8, 2022 Author Share Posted December 8, 2022 Taxatie gehad en ik ben blij met de waardebepaling. Investering van afgelopen maanden is aardig beloond. Even de verzekering inlichten vanmiddag. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted December 8, 2022 Share Posted December 8, 2022 3 uren geleden, Stooftaker zei: Taxatie gehad en ik ben blij met de waardebepaling. Investering van afgelopen maanden is aardig beloond. Neemt de marktwaarde van Old Timers / Young Timers weer toe? Of heeft de taxateur dat zo niet benoemd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted December 8, 2022 Author Share Posted December 8, 2022 Ja, dat was 1 van de redenen. dus tenzij er een bak vuil binnen was komen rijden zou de waarde al omhoog worden bijgesteld. in mijn geval deed de volledige motorrevisie en ander onderhoud een enorme duit in het zakje😎 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pimgmx Posted December 8, 2022 Share Posted December 8, 2022 5 uren geleden, Leonneke zei: Neemt de marktwaarde van Old Timers / Young Timers weer toe? Uit eigen ervaring (taxateur net over de vloer gehad): ja. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted December 8, 2022 Share Posted December 8, 2022 1 uur terug, pimgmx zei: Uit eigen ervaring (taxateur net over de vloer gehad): ja. 3 uren geleden, Stooftaker zei: Ja, dat was 1 van de redenen. dus tenzij er een bak vuil binnen was komen rijden zou de waarde al omhoog worden bijgesteld. Aah mooi. Dat vind ik wel mooi nieuws. Mijne werd vorig jaar maart getaxeerd en toen waren de marktwaarden echt stevig gezakt. Taxateurs raadplegen bepaalde bronnen en op dat moment werd er kennelijk beduidend minder uitgegeven voor / aan Old Timers en Young Timers. Die markt heeft toch wel een beetje op z'n gat gelegen in Corona tijd. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
420g1969 Posted December 9, 2022 Share Posted December 9, 2022 Geloof het of niet maar die van mij werd 2 jaar geleden getaxeerd op 40.000. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted December 10, 2022 Share Posted December 10, 2022 Op 12/9/2022 om 3:22 PM, 420g1969 zei: Geloof het of niet maar die van mij werd 2 jaar geleden getaxeerd op 40.000. Dan ben ik zeer benieuwd wat die binnenkort gaat doen. Als die om de 2 jaar 'moet' in ieder geval. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
420g1969 Posted December 11, 2022 Share Posted December 11, 2022 Volgend jaar weer,dan laat ik het wel weten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted March 1 Author Share Posted March 1 Lekker hoor, probleemloos rijden. Nu ja, er blijft van alles te wensen over, maat motorisch gaat alles momenteel heerlijk. Kleine ding om op korte termijn eens te bezien zijn mogelijk luchtlekkage in benzinesysteem waardoor de brandstof ver "terugzakt:" en er dus vrij lang gestart moet worden. Iets groter is achterwielophanging. Zie dat bij SNG er geen schokbrekers meer verkrijgbaar zijn, iemand idee waar deze wel beschikbaar zijn? Vervelend onderhoud is vervangen kachelradiateur. ik heb een nieuwe liggen maar dat is een vervelende klus..... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mkickert Posted March 2 Share Posted March 2 Schokbrekers zijn eigenlijk overal verkrijgbaar, zelfs bij winparts/mijnautoonderdelen.nl. Kwestie van je favoriete merk uitzoeken en gaan! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted May 4 Author Share Posted May 4 Goedemiddag! ben met Daimy naar Salzburg gereden en terug een week later voor de Europese finale in geluidskwalieit in auto's waar ik sinds een jaar of 8 ook internationale hoofdjury in ben. Daimy hield zich prima, zij het wel vrij dorstig. Op moment dat er langzaam wordt gereden (file) begint er wel een penetrante benzine lucht te ontstaan rond (en in) de auto. Gaan dus op onderzoek uit waar zich deze "lekkage" bevind. Lijkt niet op het benzineraam en verbindingen naar de injectors, dus vermoedelijk lager gelegen. Het wat moeizaam starten lijkt ook op een lek te duiden waardoor de brandstof verdwijnt uit de aanvoer. Verder gelukkig geen gekkigheid. gemiddeld gebruik van en naar Salzburg over dik 1800 km is 1 op 7. lijkt mij dat dit beter kan met cruise snelheid ca 120 over de Autobahn. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilfredfoto Posted May 4 Share Posted May 4 Hoi, Mijn Series 3 had vier jaar terug of zo ook af en toe een benzinelucht aan de achterkant van de auto. Niet heel sterk, maar het viel wel op. Heel lang naar gezocht en niets kunnen vinden, totdat ik in de kofferbakruimte waar de pomp en filter zitten, zag dat het nattig was waar de benzine leiding de kofferbak verliet. Met wat gemorrel aan het buisje werd het snel erger en drupte de benzine er zo uit. Wat bleek, de benzineleiding was op de plek van de achterbrug aan de bovenkant doorgeroest, kennelijk door condens wat zich daar vormt wanneer er benzine door de leiding stroomt. (en dat kan best veel zijn bij deze auto 😇) Ik heb dit toen gelijk laten repareren met de revisie van de achterbrug, zelf kom je gewoon nergens bij.. Overigens moet deze auto met een paar omwentelingen meteen starten hoor, ook na drie of vier weken stil staan. Bij jou kan het inderdaad samenhangen met de bezinedruk. Dus, wie weet. Succes, Wilfred Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted May 5 Author Share Posted May 5 thnx voor de info! woensdag as gaat Madam de brug op om de onderzijde te inspecteren op mogelijke lekkages van brandstof. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilfredfoto Posted May 5 Share Posted May 5 Dat is mooi. De benzineleiding loopt in een bocht tussen de bodem en de achterbrug door, je kunt het moeilijk zien. Zijn bij jou beide tanks nog actief, dan heb je natuurlijk dubbele kans op lekkage. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted May 5 Author Share Posted May 5 Ja beide tanks actief gelukkig, anders stond ik wel heel vaak aan de pomp. Binnen het brandstofsysteem is nagenoeg alles vervangen na problemen 1,5 jaar geleden. (juist vanwege het (achteraf gezien) terug in gebruik nemen van de rechtertank) dus alles inclusief kleppen retourleidingen is vervangen, en vanwege koelvloeistof lekkage op de koeler, deze eind vorig jaar ook nog vervangen door een net gebruikt exemplaar. Zou dat dan (toch) de boosdoener zijn.....? In tegenstelling tot wat jij beschrijft (geur achterzijde) heb ik de geur juist vooral voor. As woensdag zullen we het (hopelijk!) weten en kunnen fixen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted May 5 Share Posted May 5 Ik heb hier ook last van en het is inderdaad behoorlijk sterk. De ontluchting die normaal door de C-stijl enz. loopt heb ik al afgedopt en de ontluchting gebeurt nu door mijn tankdop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted May 5 Author Share Posted May 5 ontluchting door C stijl?? ik heb ontluchting via de bak onder de "hoedenplank" rechstreeks naar buiten met de bekend rammelende klepjes (als foam weg is) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted May 5 Share Posted May 5 3 uren geleden, Stooftaker zei: ontluchting door C stijl?? ik heb ontluchting via de bak onder de "hoedenplank" rechstreeks naar buiten met de bekend rammelende klepjes (als foam weg is) Die zijn mij niet bekend, ik meen dat de ontluchting o.a. door de C stijl loopt, maar kan het mis hebben. Ik vind het hele systeem nodeloos ingewikkeld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertJaguar Posted May 7 Share Posted May 7 De rammelende klepjes zijn voor de interieur ontluchting/doorstroming. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilfredfoto Posted May 7 Share Posted May 7 15 minutes ago, BertJaguar said: De rammelende klepjes zijn voor de interieur ontluchting/doorstroming. Ik meen ook bedoeld om de passagiers geen luchtdruk te laten voelen wanneer de chauffeur zijn deur dicht doet. Als de Freule net voor 400 euro haar haar heeft laten restylen dan is het niet netjes als het weer een ragebol wordt natuurlijk 😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted May 7 Author Share Posted May 7 Zal eens kijken of ik er nog een plaatje van heb. Zitten aan deze bewuste ontluchtings bak/ anti overdrukbak voor de freule bij mij zowel links als rechts slangen aangesloten. Bij mijn weten van de beide tanks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts