Jump to content

Op zoek naar een type 3


Stooftaker
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

T gaat traag maar door.

alle vloeistoffen zijn op peil en er is gestart zonder bougies en injectors om oliedruk op te bouwen. Dit gaf helaas wat lekkage bij het olifilterhuis. Op onderzoek uit dus waar dit vandaan komt. 
Ook ondervonden dat de uitlaatsteunen voor de delen die over de achteras lopen precies op de verkeerde plek zitten, er zijn andere bevestigingspunten beschikbaar, maar de steunen zitten goed vast na 40 jaar. Hopelijk komen ze los na een nachtje soppen 😏.

beetje jammer dat bij een complete uitlaat van rvs en bevestigingen voor de uitlaat niet 9 bouten en moeren zijn inbegrepen. Deze dan maar bij de Karwei gescoord in rvs…

t zijn allemaal kleine dingen maar vraagt veel tijd. Wel tussen de gangen door even de nieuwe zekeringhouder onder de motorkap geplaatst. Gaat straks mooi aansluiten bij het rvs hitteschild over het uitlaatspruitstuk😃

 

 

0321C84B-518E-491D-B715-024CB5637F21.jpeg          B9681234-63B8-4138-963C-ACB92F96F504.jpeg

 

C19427BA-A006-45A1-87E0-522E6F52490A.jpeg          A68061E6-97F1-4442-983D-550CFA4F4D21.jpeg

 

6C9F392F-EE84-4886-AEAF-F0C4453FA3BA.jpeg

  • Like 3
  • Klasse 1
Link to comment
Share on other sites

Heb je al eens gemeten hoeveel volt er op de + EN - pool van de bobine staat bij contact aan?

 

Ter info: de inertia switch onderbreekt alleen de spanning voor de brandstofpomp. Meer specifiek: voor het relais van de brandstofpomp.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

in mijn beleving na napluizen van stroomschema zijn de volgende de mogelijke oorzaak:

Ignition amplifier

Ignition coil

Ignition protection relay

Starter solenoid

Starter solenoid/ ballast resistor relay

ballast resistor

 

Hoop dat we vanavond kunnen vinden en dat er weer rook uit de brulpijp mag komen (liever geen witte overigens)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 minuten geleden, Stooftaker zei:

in mijn beleving na napluizen van stroomschema zijn de volgende de mogelijke oorzaak:

Ignition amplifier

Ignition coil

Ignition protection relay

Starter solenoid

Starter solenoid/ ballast resistor relay

ballast resistor

 

Klopt, als je tenminste bij je controle op vonk de kabel tussen verdeler en bobine hebt gebruikt. Verdere diagnose begint bij het meten van de spanning op plus- en minpool van de bobine met contact aan.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 minuten geleden, Stooftaker zei:

in mijn beleving na napluizen van stroomschema zijn de volgende de mogelijke oorzaak:

Ignition amplifier

Ignition coil

Ignition protection relay

Starter solenoid

Starter solenoid/ ballast resistor relay

ballast resistor

 

Hoop dat we vanavond kunnen vinden en dat er weer rook uit de brulpijp mag komen (liever geen witte overigens)

 

Een gecorrodeerd massapunt of stekker misschien ivm lang stilstaan? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14V zal niet lukken, je moet wel het contact aan hebben maar met de motor uit.

 

Aan de + kant moet je 12V hebben. Bij 11V of minder zit er iets niet goed in de bekabeling van/naar het contactslot. Ook aan de - kant moet je 12V hebben. Als dat nul is moet je even de kabel die naar de ontstekingsversterker gaat loshalen. Meet je dan nog steeds niets dan is de bobine waarschijnlijk defect. Meet je dan 12V dan is de ontstekingsversterker de verdachte.

Link to comment
Share on other sites

Leven in de brouwerij! 
was netjes 12 volt op de bobine, maar als de stekker vanaf de bobine naar de voltstabilisator (?)er niet opzit heb je geen sjoege.

de vervroeging/ verlating ontsteking is 8%??
 

na starten ( sloeg prima aan elke keer) bleef ze echter niet stationair lopen nog. Is afstellen van ontstekings tijdstip met of zonder vacuüm erop?

mogelijk nog andere tips??

 

geluid in video is iets wat rauw, omdat de bouten van het hitteschild op de uitlaat spruitstukken er niet inzitten.

  • Klasse 2
Link to comment
Share on other sites

Krijgen het niet lekker voor elkaar. Ook bij lopende motor (moet gas geven om lopend te houden) lijkt er geen enkel verschil te ontstaan bij draaien aan de ontsteking om te vervroegen of vertragen.

Weet iemand een specialist in de buurt van Den Bosch die hierin kan assisteren?

Al dan niet bedrijfsmatig? Alle tips zijn welkom.

Link to comment
Share on other sites

Ook nog wat andere gerichte vragen.

wat bepaald het moment van inspuiting van de injectors?

is het mogelijk dat de krukas verkeerd zit tov de nokkenassen waardoor de volgorde anders is, en klopt het dan nog met de injectors.

 

volgorde ontsteking is: 6,2,4,1,5,3 correct?

Link to comment
Share on other sites

Ik kan je niet helpen helaas...Ken de serie 3 ontsteking en injectie niet.

Wat wel hetzelfde zal zijn is dat cilinder 1 NIET aan distributie zijde van de motor zit zoals bij veel merken gebruikelijk l, maar aan schutbord zijde van de motor.

 

Dat zou je nog een kunnen zekerstellen 🤔..

 

Succes, komt goed👍

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...