Stooftaker Posted September 19, 2022 Author Share Posted September 19, 2022 Datgeloof ik na bijna een half jaar! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted September 22, 2022 Author Share Posted September 22, 2022 Vandaag even snel een rubber dopje gehaald voor in de radiateur. Dacht dat ik al een nieuwe had, maar kennelijk niet. en de oude lekte dat het een lieve lust was. Hoe dan ook, de meeste sapjes zitten erin, zou er van t weekend iets moois kunnen gebeuren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted September 22, 2022 Author Share Posted September 22, 2022 Rubber dopje op plaat 1 en 2. op 3 mooie nieuwe radiateur. op 4 nieuw plekje voor de condensator. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted October 5, 2022 Author Share Posted October 5, 2022 T gaat traag maar door. alle vloeistoffen zijn op peil en er is gestart zonder bougies en injectors om oliedruk op te bouwen. Dit gaf helaas wat lekkage bij het olifilterhuis. Op onderzoek uit dus waar dit vandaan komt. Ook ondervonden dat de uitlaatsteunen voor de delen die over de achteras lopen precies op de verkeerde plek zitten, er zijn andere bevestigingspunten beschikbaar, maar de steunen zitten goed vast na 40 jaar. Hopelijk komen ze los na een nachtje soppen 😏. beetje jammer dat bij een complete uitlaat van rvs en bevestigingen voor de uitlaat niet 9 bouten en moeren zijn inbegrepen. Deze dan maar bij de Karwei gescoord in rvs… t zijn allemaal kleine dingen maar vraagt veel tijd. Wel tussen de gangen door even de nieuwe zekeringhouder onder de motorkap geplaatst. Gaat straks mooi aansluiten bij het rvs hitteschild over het uitlaatspruitstuk😃 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted October 5, 2022 Share Posted October 5, 2022 Komt wel goed💪. Duurt altijd wat langer dan verwacht. Je leert er een hoop van👍. Bijvoorbeeld dat zoiets niet in 3 weken klaar is😉. Succes met de laatste loodjes. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted October 11, 2022 Author Share Posted October 11, 2022 Uitlaat zit er zo goed als onder. Bevestig bij de achteras was een drama, maar deze zal er in mijn tijd niet meer onderuit komen denk ik zo! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted October 15, 2022 Author Share Posted October 15, 2022 Bij proberen te starten helaas geen vonk…. Wat zijn de mogelijke boosdoeners hier?? Motor gaat soepel rond dus accu is geen probleem 🙄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 Inertia switch? Buiten de gebruikelijke ontstekingsopties dan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted October 15, 2022 Author Share Posted October 15, 2022 Wat doet de inertia switch eigenlijk precies? gaan die in ieder geval ook opzoeken en bekijken. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 Gooit in elk geval de pomp stop, lijkt me aanemelijk de spark ook. Check of je pomp loopt op contact, dan is de inertia ok. Loopt ook de pomp niet is het mijn no 1 suspect. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted October 16, 2022 Share Posted October 16, 2022 Heb je al eens gemeten hoeveel volt er op de + EN - pool van de bobine staat bij contact aan? Ter info: de inertia switch onderbreekt alleen de spanning voor de brandstofpomp. Meer specifiek: voor het relais van de brandstofpomp. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted October 16, 2022 Author Share Posted October 16, 2022 Gaan we morgen doen Hans. heb vorig jaar een nieuwe condensator erop gezet, dus zou het probleem niet mogen zijn imho… 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted October 17, 2022 Author Share Posted October 17, 2022 in mijn beleving na napluizen van stroomschema zijn de volgende de mogelijke oorzaak: Ignition amplifier Ignition coil Ignition protection relay Starter solenoid Starter solenoid/ ballast resistor relay ballast resistor Hoop dat we vanavond kunnen vinden en dat er weer rook uit de brulpijp mag komen (liever geen witte overigens) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted October 17, 2022 Share Posted October 17, 2022 6 minuten geleden, Stooftaker zei: in mijn beleving na napluizen van stroomschema zijn de volgende de mogelijke oorzaak: Ignition amplifier Ignition coil Ignition protection relay Starter solenoid Starter solenoid/ ballast resistor relay ballast resistor Klopt, als je tenminste bij je controle op vonk de kabel tussen verdeler en bobine hebt gebruikt. Verdere diagnose begint bij het meten van de spanning op plus- en minpool van de bobine met contact aan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted October 17, 2022 Share Posted October 17, 2022 11 minuten geleden, Stooftaker zei: in mijn beleving na napluizen van stroomschema zijn de volgende de mogelijke oorzaak: Ignition amplifier Ignition coil Ignition protection relay Starter solenoid Starter solenoid/ ballast resistor relay ballast resistor Hoop dat we vanavond kunnen vinden en dat er weer rook uit de brulpijp mag komen (liever geen witte overigens) Een gecorrodeerd massapunt of stekker misschien ivm lang stilstaan? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted October 17, 2022 Author Share Posted October 17, 2022 Ga ik ook meenemen XJeej. thnx En ja, heeft veeeel te lang stil gestaan inmiddels. @ Hansvh dat wordt de eerste test vanavond 😉 Dit moet 14 V zijn overigens? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted October 17, 2022 Share Posted October 17, 2022 14V zal niet lukken, je moet wel het contact aan hebben maar met de motor uit. Aan de + kant moet je 12V hebben. Bij 11V of minder zit er iets niet goed in de bekabeling van/naar het contactslot. Ook aan de - kant moet je 12V hebben. Als dat nul is moet je even de kabel die naar de ontstekingsversterker gaat loshalen. Meet je dan nog steeds niets dan is de bobine waarschijnlijk defect. Meet je dan 12V dan is de ontstekingsversterker de verdachte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted October 17, 2022 Author Share Posted October 17, 2022 Motor aan lukt helaas ook niet zonder de vonk 😛 Maar weer bedankt voor de goede adviezen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted October 17, 2022 Author Share Posted October 17, 2022 IMG_2256_MOV_AdobeExpress.mp4 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted October 17, 2022 Author Share Posted October 17, 2022 Leven in de brouwerij! was netjes 12 volt op de bobine, maar als de stekker vanaf de bobine naar de voltstabilisator (?)er niet opzit heb je geen sjoege. de vervroeging/ verlating ontsteking is 8%?? na starten ( sloeg prima aan elke keer) bleef ze echter niet stationair lopen nog. Is afstellen van ontstekings tijdstip met of zonder vacuüm erop? mogelijk nog andere tips?? geluid in video is iets wat rauw, omdat de bouten van het hitteschild op de uitlaat spruitstukken er niet inzitten. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted October 18, 2022 Share Posted October 18, 2022 Afstellen ontsteking: 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted October 18, 2022 Author Share Posted October 18, 2022 Super Hans! zijn kennelijk nogal wat verschillende types in omloop (geweest) mijn stroomverdelerkap is een mooie blauwe, en het mechanisme is met vacuüm maar zonder contact punt. dat maakt voor deze handleiding verder geen verschil neem ik aan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted October 19, 2022 Author Share Posted October 19, 2022 Krijgen het niet lekker voor elkaar. Ook bij lopende motor (moet gas geven om lopend te houden) lijkt er geen enkel verschil te ontstaan bij draaien aan de ontsteking om te vervroegen of vertragen. Weet iemand een specialist in de buurt van Den Bosch die hierin kan assisteren? Al dan niet bedrijfsmatig? Alle tips zijn welkom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted October 19, 2022 Author Share Posted October 19, 2022 Ook nog wat andere gerichte vragen. wat bepaald het moment van inspuiting van de injectors? is het mogelijk dat de krukas verkeerd zit tov de nokkenassen waardoor de volgorde anders is, en klopt het dan nog met de injectors. volgorde ontsteking is: 6,2,4,1,5,3 correct? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted October 19, 2022 Share Posted October 19, 2022 Ik kan je niet helpen helaas...Ken de serie 3 ontsteking en injectie niet. Wat wel hetzelfde zal zijn is dat cilinder 1 NIET aan distributie zijde van de motor zit zoals bij veel merken gebruikelijk l, maar aan schutbord zijde van de motor. Dat zou je nog een kunnen zekerstellen 🤔.. Succes, komt goed👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.