haddock Posted August 10, 2022 Share Posted August 10, 2022 Zei je Mom nu dat de owatrol in rollen komt? Is ze echt abuis. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted August 10, 2022 Author Share Posted August 10, 2022 Ik heb een enorme haat liefde verhouding met autocorrectie….. maar mijn mom had hier in ieder geval geen rol in 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted August 15, 2022 Author Share Posted August 15, 2022 Kan iemand uitleggen hoe je de ontsteking af hoort te stellen bij het tandwiel op de krukas? IMG_0897.MOV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted August 15, 2022 Author Share Posted August 15, 2022 De vraag moet misschien meer als volgt zijn, wat is de stand die de uitsparingen moeten hebben in onderstaande foto zodat de juiste cilinder een vonk krijgt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted August 15, 2022 Share Posted August 15, 2022 39 minutes ago, Stooftaker said: De vraag moet misschien meer als volt zijn, wat is de stand die de uitsparingen moeten hebben in onderstaande foto zodat de juiste cilinder een vonk krijgt. Ik heb de info niet paraat, maar goed dat je het nu in de gaten hebt👍. Er zijn best al wat motoren voorbij gekomen waar het willekeurig in elkaar gezet is. En dat heurt niet😉. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted August 16, 2022 Share Posted August 16, 2022 Dit is wat er in de servicemanual te vinden is over montage/afstelling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted August 16, 2022 Author Share Posted August 16, 2022 Super Hans thnx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted August 18, 2022 Author Share Posted August 18, 2022 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted August 18, 2022 Author Share Posted August 18, 2022 Kleppen zijn gesteld nadat ze allemaal waren vervangen de poorten gepolijst of de kleppen gezet hoe je het noemen wil. Inlaat was alles ok uitlaat nieuwe klepstelplaatjes voor gescoord met kans de mooie E type die binnen stond ff te bekijken. begint zowaar weer op een blok te lijken! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted August 18, 2022 Share Posted August 18, 2022 On 8/16/2022 at 7:54 AM, hansvh said: Dit is wat er in de servicemanual te vinden is over montage/afstelling: Hans, bij deze motor is alles eruit geweest en is de link tussen zuigerstand en off-set waar de ontstekingsunit in valt verloren. Tenminste zo begreep ik het. Als het niet klopt zal de rotorarm in een andere positie moeten wijzen dan zeg maar effe half elf, bij het op BDP staan van de achterste cilinder. Ik heb wel eens gezien dat de ontsteking dan dus daardoor op zo,n positie staat dat ie aanloopt tegen het blok bij de vacuumvervroeger. Dus het op de juiste stand zetten van de off-set gleuf waar de ontsteking op meedraait is dus best belangrijk. Volgens mij moet dat goed zijn voordat het Carter dicht gaat. p.s ik heb niet gecheckt, effe uit de donkere achterkamer gepubliceerd 🤣. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted August 18, 2022 Author Share Posted August 18, 2022 Helemaal. Correct verwoord. maar met de handleiding denk ik dat het gaat lukken, zal even testen zijn om ontsteking op juiste plek te hebben, en dan gaat inderdaad de carterpan er pas op. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted August 18, 2022 Share Posted August 18, 2022 Dan is het prima, ik zag het zo gauw niet terug in de handleiding, vandaar 😉. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted August 20, 2022 Author Share Posted August 20, 2022 Klepdeksels en kop zitten vast en de ontsteking staat juist ingesteld 😎💓😎 beetje jammer dat er van 1 van de nieuwe verchroomde moeten de schroefdraad niet goed is, en dat er 2 schroeven missen voor de klepdeksels, maar dat is al geregeld👍 komendecweek worden alle “randzaken” op het blok geschroefd met verse pakkingen, er begint licht te gloren aan hervormde van de tunnel ☺️ 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted August 27, 2022 Author Share Posted August 27, 2022 Blok begint steeds meer vorm te krijgen. wel ff nog wat nieuwe spulletjes scoren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted August 27, 2022 Share Posted August 27, 2022 Mooi hoor! Niet passend pakkinkje lijkt voor een bepaalde SU carburateur te zijn.. is het qua bescherming van je investering niet verstandig om de waterpomp ook te vervangen? (niet de goedkoopste nemen) Nog effe en dan weer riju👍! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted September 3, 2022 Author Share Posted September 3, 2022 De waterpomp is nog in uitstekende conditie hebben we geconstateerd, dus daar (gelukkig) geen extra investering nodig 😎. blok is weer verder opgebouwd en vandaag heb ik ook de laatste in mijn schuur liggende onderdelen gebracht, het hitteschild van rvs en de uitlaat. ook olie en een extra filter voor verversen olie na de eerste kilometers! het schild paste helaas niet, dus daar komt een aanpassing op. maar niet getreurd, na een aantal maanden onder zeil te hebben gestaan mocht Daimy eindelijk het daglicht weer aanschouwen, en is ze verplaatst terug naar binnen op de brug! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted September 9, 2022 Author Share Posted September 9, 2022 Mooie stap vandaag! en een vraag, iemand schema’s in bezit van het vacuüm systeem? En idee wat het onderdeel op de foto is en wat het doet? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted September 10, 2022 Share Posted September 10, 2022 Je bedoeld het onderdeel op de laatste foto? Dat is de kachelkraan. Jaguar partnr C41051, google maar eens . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted September 10, 2022 Author Share Posted September 10, 2022 Zie nu dat de foto’s enigszins door elkaar gehusseld zijn. de laatste foto is mijn eigen Daimy met idd nieuwe kachel kraan. het gaat om foto 2 heeft iets met vacuüm van doen maar wat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted September 10, 2022 Share Posted September 10, 2022 Ah, dat is volgens mij in goed nederlands de throttle vacuum switch. Bedoeld om het brandstof/luchtmengsel extra te verrijken bij vollast van de motor. Zie ook het schema hieronder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted September 10, 2022 Author Share Posted September 10, 2022 Super Hans dank! toevallig nog meer info beschikbaar aangaande het vacuum systeem aan motorzijde? na demontage van de motor bleek dat er aardig amateuristisch gehobbyd was in het motorruim met diverse losse componentjes. Dan is het ook niet gek als dingen geen sjoege geven. Maar zoals het nu gaat gaat het lekker, heb straks een ongeveer volledig gereviseerd blok erin liggen en alles fris en fruitig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted September 11, 2022 Share Posted September 11, 2022 Er zitten heel veel vacuumleidingen onder de motorkap, deels ook van het climate control systeem. Een allesomvattend overzicht ben ik nog niet eerder tegengekomen, maar er is veel informatie beschikbaar waarmee je het toch wel moet kunnen redden. Zie bijvoorbeeld DEZE, DEZE en DEZE pagina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted September 11, 2022 Author Share Posted September 11, 2022 Ja van alles aanwezig daar, daarom ook de wens het goed te doen. met de linkjes ga ik een eind komen. De dank is wederom enorm! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted September 18, 2022 Author Share Posted September 18, 2022 Vacuum alles aangesloten en daarnaast is de versnellingsbak weer terug geplaatst en de aandrijflijn. er komt aardig schot in. dus ook de vol geladen accu is terug naar Daimy gebracht en ben ik even wat bakolie wezen scoren en koelvloeistof. komende week worden de laatste slangen gemonteerd en gaat het gehele verdere front er weer op inclusief de nieuw gemaakte radiateur. de condensator die normaal op het blok gemonteerd zit krijgt gelijk ook een nieuw plekje op het zijscherm, we kunnen er nu nog makkelijk bij. dan zal het volledig rvs uitlaatsysteem ook eronder gebouwd kunnen gaan worden. daarna kan madam afgevuld worden en kunnen we voorzichtig gaan denken aan starten voor de eerste keer. spannend! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mkickert Posted September 19, 2022 Share Posted September 19, 2022 Goed bezig, voelt toch goed om alles gelijk grondig aan te pakken. Maar niet zo goed als de eerste start! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.