Jump to content

Op zoek naar een type 3


Stooftaker
 Share

Recommended Posts

39 minutes ago, Stooftaker said:

De vraag moet misschien meer als volt zijn, wat is de stand die de uitsparingen moeten hebben in onderstaande foto zodat de juiste cilinder een vonk krijgt.

806FA00C-D640-4124-8438-28B8342BE31A.thumb.jpeg.de044b7b940e629144ebaf2de33ce99e.jpeg

Ik heb de info niet paraat, maar goed dat je het nu in de gaten hebt👍.

Er zijn best al wat motoren voorbij gekomen waar het willekeurig in elkaar gezet is.

En dat heurt niet😉.

Link to comment
Share on other sites

Kleppen zijn gesteld nadat ze allemaal waren vervangen de poorten gepolijst of de kleppen gezet hoe je het noemen wil. Inlaat was alles ok uitlaat nieuwe klepstelplaatjes voor gescoord met kans de mooie E type die binnen stond ff te bekijken. 
begint zowaar weer op een blok te lijken!

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 8/16/2022 at 7:54 AM, hansvh said:

Dit is wat er in de servicemanual te vinden is over montage/afstelling:

 

image.pngimage.png

Hans, bij deze motor is alles eruit geweest en is de link tussen zuigerstand en off-set waar de ontstekingsunit in valt verloren.
Tenminste zo begreep ik het.
Als het niet klopt zal de rotorarm in een andere positie moeten wijzen dan zeg maar effe half elf, bij het op BDP staan van de achterste cilinder.
Ik heb wel eens gezien dat de ontsteking dan dus daardoor op zo,n positie staat dat ie aanloopt tegen het blok bij de vacuumvervroeger.
Dus het op de juiste stand zetten van de off-set gleuf waar de ontsteking op meedraait is dus best belangrijk.
Volgens mij moet dat goed zijn voordat het Carter dicht gaat.
p.s ik heb niet gecheckt, effe uit de donkere achterkamer gepubliceerd 🤣.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Klepdeksels en kop zitten vast en de ontsteking staat juist ingesteld 😎💓😎

beetje jammer dat er van 1 van de nieuwe verchroomde moeten de schroefdraad niet goed is, en dat er 2 schroeven missen voor de klepdeksels, maar dat is al geregeld👍
komendecweek worden alle “randzaken” op het blok geschroefd met verse pakkingen, er begint licht te gloren aan hervormde van de tunnel ☺️

 

997B3922-561B-4066-9FD5-8AC9708270A6.jpeg E1AF4DB3-9DAE-44C1-997B-727787FD24E8.jpeg 76D07C09-E5AE-4921-9842-B522BA0146A0.jpeg B8C34C41-3247-42C9-A590-968D8140F55F.jpeg

  • Like 1
  • Klasse 2
Link to comment
Share on other sites

De waterpomp is nog in uitstekende conditie hebben we geconstateerd, dus daar (gelukkig) geen extra investering nodig 😎.

blok is weer verder opgebouwd en vandaag heb ik ook de laatste in mijn schuur liggende onderdelen gebracht, het hitteschild van rvs en de uitlaat.

ook olie en een extra filter voor verversen olie na de eerste kilometers!

het schild paste helaas niet, dus daar komt een aanpassing op.

maar niet getreurd, na een aantal maanden onder zeil te hebben gestaan mocht Daimy eindelijk het daglicht weer aanschouwen, en is ze verplaatst terug naar binnen op de brug!

 

CAFFB359-FA09-4F40-873A-42A5845F1406.jpeg D9C7FA9C-7E97-4775-A29D-ED1B3FB15558.jpeg 12DF6316-80BC-4272-B5F0-5E284DCB3E64.jpeg

 

6FBAEF6B-E3B6-410B-B726-5F31C52DDC64.jpeg      51E402CD-BB2E-49E9-AC8D-2B10A559185A.jpeg

 

3D6AACDE-F034-4232-A1E3-64EFCCA61948.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Super Hans dank!

toevallig nog meer info beschikbaar aangaande het vacuum systeem aan motorzijde?

na demontage van de motor bleek dat er aardig amateuristisch gehobbyd was in het motorruim met diverse losse componentjes. Dan is het ook niet gek als dingen geen sjoege geven.

Maar zoals het nu gaat gaat het lekker, heb straks een ongeveer volledig  gereviseerd blok erin liggen en alles fris en fruitig.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vacuum alles aangesloten en daarnaast is de versnellingsbak weer terug geplaatst en de aandrijflijn.

er komt aardig schot in.

dus ook de vol geladen accu is terug naar Daimy gebracht en ben ik even wat bakolie wezen scoren en koelvloeistof.

komende week worden de laatste slangen gemonteerd en gaat het gehele verdere front er weer op inclusief de nieuw gemaakte radiateur.

de condensator die normaal op het blok gemonteerd zit krijgt gelijk ook een nieuw plekje op het zijscherm, we kunnen er nu nog makkelijk bij.

 

dan zal het volledig rvs uitlaatsysteem ook eronder gebouwd kunnen gaan worden.

 

daarna kan madam afgevuld worden en kunnen we voorzichtig gaan denken aan starten voor de eerste keer. 

 

spannend!
 

 

  • Klasse 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...