Stooftaker Posted June 3, 2022 Author Share Posted June 3, 2022 Pakjesmiddag! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted June 3, 2022 Author Share Posted June 3, 2022 Ook wat fun spul gekocht, als je dan toch bezig bent… dus setje originele naafkapjes voor op de wielen, een nieuwe plakkert voor op de kleppendeksel, setje chroom om het spul vast te zetten en nieuwe wielbouten. verder: motorsteunen oliefilter kachelstuurapparaat een hele berg pakkingen voor alles op en om het blok rvs uitlaatsysteem vanaf het spruitstuk inclusief montage materialen set nieuwe trekbouten voor in het blok nog meer pakkingsets en. Konisch lager en complete slangenset. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcov Posted June 3, 2022 Share Posted June 3, 2022 Wow, flinke voorraad. Je hebt wat te doen de komende tijd 😄 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted June 3, 2022 Author Share Posted June 3, 2022 Blok is er helemaal uit kunnen nu dus echt overal makkelijk bij. ook alle vacuumslangen worden vervangen. en dan hoop ik voor 40 jaar klaar te zijn met het blok. 🤩🤪 2 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted June 3, 2022 Share Posted June 3, 2022 Leuk om even bij te lezen 👍! Uit het onderblok wat je bij mij ophaalde als donatie aan je geweldige project, waren de drijfstangen en krukas nog bruikbaar? dehetvanhartehopende 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted June 3, 2022 Author Share Posted June 3, 2022 Is nog niet bekend, want nog niet opengeschroefd. gaat als het goed is deze week gebeuren. ik hou je op de hoogte 😉 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted July 1, 2022 Author Share Posted July 1, 2022 duurt allemaal (veel te) lang, maar er begint weer wat hoop te gloren. @Iksjeezesel de krukas en de drijfstangen van het blok zijn nog in goede staat! we gaan hier alleen de lagers van vervangen. Vanavond even meten welke maat we nodig hebben, en dan kunnen we weer een stapje verder. Van de week ook nog een mooie eye catcher voor onde de motorkap opgehaald, een gloednieuw, op maat gemaakt hitte schild volledig van rvs. 2 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted July 1, 2022 Author Share Posted July 1, 2022 De beschermende folie gaat er pas af voor montage. ook 2 andere kleppendeksels binnen gekregen omdat er helaas ook in een van de originele een scheurtje zat die volledig door was. kleppendeksels helemaal geschuurd, nu nog geer schuren met korrel 240 en dan polijsten. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted July 1, 2022 Share Posted July 1, 2022 6 hours ago, Stooftaker said: duurt allemaal (veel te) lang, maar er begint weer wat hoop te gloren. @Iksjeezesel de krukas en de drijfstangen van het blok zijn nog in goede staat! we gaan hier alleen de lagers van vervangen. Top te zien dat je niet voor niks naar Zeeland bent gereden👍. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted July 1, 2022 Share Posted July 1, 2022 Geweldig om dit te lezen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted July 2, 2022 Author Share Posted July 2, 2022 Uiteindelijk gisterenavond besloten toch de krukas uit Ochten te gaan gebruiken, die is in iets betere conditie, en er kan gekozen worden. de zuigers uit het donorblok zijn een upgrade set, alleen helaas zijn het de +20 variant dus dat past dan weer niet helaas. Ook de oorzaak gevonden van de kras in het donorblok. Het is helaas jammerlijk het resultaat van 2 kleine onderdeeltjes die niet gemonteerd waren, te weten de borgringetjes die de pen op zijn plaats moeten houden in de zuiger. komende week gaan de trek bouten uit mijn eigen blok en moet ik nog even de laatste lagers bestellen en de zuigerveren. Daarna kunnen w langzaam aan de boel weer opbouwen. plaatjes van wat onderdelen volgen zo ook nog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted July 13, 2022 Author Share Posted July 13, 2022 Het blok begint langzaam weer samen te komen gelukkig. Niet snel genoeg naar mijn smaak, maar alle goeds heeft tijd nodig☺️ krukas zit er weer in en ook de eerste zuigers weer op de plek. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted July 15, 2022 Author Share Posted July 15, 2022 Alle 6 weer op de plek, we beginnen ergens te komen! 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted July 15, 2022 Share Posted July 15, 2022 1 hour ago, Stooftaker said: Alle 6 weer op de plek, we beginnen ergens te komen! 🍻 nice! Is je blok gevlakt, of alleen schoongemaakt? Gaat de goede kant op weer👍. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted July 15, 2022 Author Share Posted July 15, 2022 Is schoon gemaakt. is zo plat als een pannenkoek gelukkig. Ben blij dat er weer opgebouwd wordt in ieder geval, hoop dat we nu wat stappen kunnen maken en dat Daimy met een paar weekjes weer voor de deur staat zoals het hoort. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted July 16, 2022 Author Share Posted July 16, 2022 Mmmmmh gifbeker was kennelijk nog niet helemaal leeg… bij de kop schoonmaken en het kleppen stellen waren ze allemaal wel ok op 1 na. Klep gebroken. dan die ook maar allemaal vervangen! 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted July 16, 2022 Share Posted July 16, 2022 On 3/29/2022 at 10:28 PM, Stooftaker said: Onderdelen voor vervanging kachelradiateur inmiddels binnen maar een ( veel) groter probleem heeft zich zondag aangediend…. na een mooie lange rit terug uit Maastricht hoorde ik in eens een ratelend geluid. Werd minder bij gas terug maar meer bij gas geven. uiteindelijk vandaag naar mijn monteur en hebben we de conclusie moeten trekken dat er ergens in het blok een lager aan gort is. Dan zal de gebroken klep de dader oorzaak zijn van het geratel waar het allemaal mee begon? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted July 17, 2022 Author Share Posted July 17, 2022 Zou ook nog kunnen, maar het geluid kwam ook onderuit het blok aldus de monteur. Misschien is de klepsteel naderhand wel gebroken. zijn gelukkig gewoon op voorraad bij Barat en kosten niet de hele wereld, dus ook maar gelijk mee pakken nu. Heeft dan in mijn beleving geen zin om er maar 1 te doen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted July 17, 2022 Share Posted July 17, 2022 5 hours ago, Stooftaker said: Zou ook nog kunnen, maar het geluid kwam ook onderuit het blok aldus de monteur. Misschien is de klepsteel naderhand wel gebroken. zijn gelukkig gewoon op voorraad bij Barat en kosten niet de hele wereld, dus ook maar gelijk mee pakken nu. Heeft dan in mijn beleving geen zin om er maar 1 te doen. Zou kunnen dat iemand de motor of nokkenas gedraaid heeft terwijl de distributie ketting al los was.... eventueel. Zo'n foutje is zo gebeurd namelijk. Bij terugmonteren van de kop is het wel zaak dat te vermijden anders nog klein extra gifbekertje😱. Komt goed, bijna klaar 😉. Pak je gelijk de klepseals mee? Zitten in de koppakkingset geloof ik. Succes! 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted July 17, 2022 Author Share Posted July 17, 2022 Geloof dat ik zo ongeveer alles mee pak 😜 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted July 17, 2022 Share Posted July 17, 2022 Ff nieuw binnen- en buitenwerrekie en hij is weer gefikst! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted July 17, 2022 Author Share Posted July 17, 2022 Haha, ja zoiets zat door wat andere topics te scrollen en kan eigenlijk alleen maar concluderen dat als ik straks de motor gedaan heb, het gehele interieur onder handen heb genomen en madam compleet over heb laten spuiten het onderhoud best wel mee is gevallen 😜🤣 1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted July 19, 2022 Author Share Posted July 19, 2022 Dan maar weer een bestellinkje gedaan voor wat extra spulletjes. Reparatie / wederopbouw van Daimy zal na deze week 3 weken stil komen te liggen vanwege vakantie. Hoop dat het blok dan gemonteerd klaar is om verder af te bouwen en in te bouwen. foto 1 kop aan het ontmantelen foto 2 onderdelen op plaats opbergen foto 3 de gebroken (uitlaat) klep Blijkt nu weer eens dat Daimy een overgangsmodelletje is, inlaatklep is van de series 2 net iets groter in diameter dan de series 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted July 26, 2022 Author Share Posted July 26, 2022 Nieuwe kleppen zijn inmiddels allemaal ingeslepen en alle kleppen op 1 na weer geplaatst. Er was een veerschotel zoek geraakt bij demontage. Dus besteld en dan de vakantie afwachten, monteur op vakantie dus werk ligt stil. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted August 10, 2022 Author Share Posted August 10, 2022 Kunstwerk in wording, de oude krukas krijgt een rvs voet (met verzwaring) en zal daarna een prominent plaatsje krijgen op het terras. mom roestvorming te voorkomen zojuist een eerste laag zowat rol erop gesmeerd, zullen nog tweede en derde laag volgen, en tegen de tijd dat dat uitgehard is zal de rvs voet ook wel klaar zijn😎 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts