Stooftaker Posted March 29, 2022 Author Share Posted March 29, 2022 Onderdelen voor vervanging kachelradiateur inmiddels binnen maar een ( veel) groter probleem heeft zich zondag aangediend…. na een mooie lange rit terug uit Maastricht hoorde ik in eens een ratelend geluid. Werd minder bij gas terug maar meer bij gas geven. uiteindelijk vandaag naar mijn monteur en hebben we de conclusie moeten trekken dat er ergens in het blok een lager aan gort is. Daimy achter gelaten en ritje naar huis gekregen. morgen gaat blok eruit worden getrokken om op onderzoek uit te gaan. jullie idee welke lager (s) het zou kunnen zijn? alle tips weer welkom, maar is wel een zure / bittere pil dit…. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertJaguar Posted March 29, 2022 Share Posted March 29, 2022 Zal wel een drijfstanglager zijn. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 Da's minder! Maarre, er zit ook een voordeel aan: met de motor eruit kun je goed bij alle rubbers en pakkingen om die meteen te vervangen ! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted March 30, 2022 Author Share Posted March 30, 2022 elk nadeel hep zun voordeel. met blok eruit kan je iig ook fatsoenlijk bij alle vaccuumslangen waar je nu ongeveer niet bij kan komen.. plaatjes en andere aanwijzingen zeker welkom! Dank tot zover. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted April 1, 2022 Author Share Posted April 1, 2022 Start is gemaakt om blok eruit te halen. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted April 1, 2022 Share Posted April 1, 2022 Kun je gelijk t balkje onder de radiateur aanpakken, altijd prijs. En de hele motorruimte trouwens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted April 2, 2022 Author Share Posted April 2, 2022 de radiateur die erop stond is dus ook zo lek als een mandje hebben we geconstateerd. de rubbers die op het balkje zitten zijn nog prima, de voetjes van de radiateur horen daar natuurlijk niet meer te zitten. Plan is om idd als het blok eruit is de gehele motor ruimte te behandelen. Heb in het verleden Owatrol gebruikt tegen roest wil dat weer gebruiken of hebben jullie andere tips/ aanraders? Kunnen straks overal goed bij dus dan maar in een keer goed doen. Dus ook alle slangen die er lopen gelijk vervangen, beter paar tientjes meer uitgeven aan rubber dan over een jaar weer de boel moeten demonteren 🤔 Wordt wel project zo 🙄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arie-jag Posted April 2, 2022 Share Posted April 2, 2022 11 uren geleden, haddock zei: Kun je gelijk t balkje onder de radiateur aanpakken, altijd prijs. En de hele motorruimte trouwens. Die balk waar Bertus het over heeft is er eentje om goed te checken, effe lekker porrelen met een schroevenedraaier! Is een roestgevoelig punt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted April 2, 2022 Author Share Posted April 2, 2022 Goeie tip. Op eerste gezicht lijkt ie overigens hard, alleen ligt er vrij veel vuil op oa van de radiateur. Daaronder lijkt de lak intact. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rover114 Posted April 4, 2022 Share Posted April 4, 2022 Da's wel ff balen als zoiets gebeurt. mooi te zien dat er voortvarend werk gemaakt wordt van het herstel. 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted April 16, 2022 Author Share Posted April 16, 2022 Zijn inmiddels tijdje verder. Blok uit Daimy en volgens bericht bijna kaal. As week is als het goed is mijn gereviseerde radiateur klaar en bekend wat er allemaal besteld moet gaan worden. Doen alle lagers door het blok, en ook alle pakkingen en de gehele slangenwinkel inclusief het vacuüm systeem. Ook de regelklep en het andere vacuüm ding voor de kachel worden gelijk vervangen. En omdat we dan toch bezig zijn komt er gelijk een volledig rvs uitlaatsysteem onder Daimy. Kers op de taart zullen de nieuwe wielmoeren en verchroomde Dopmoeren zijn voor op de kleppendeksels. In de tussentijd is er ook een rvs zekeringhouder plast gemaakt voor onder de motorkap, en is een nieuw hitteschild in de maak. Go big or go home 😁 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted April 16, 2022 Share Posted April 16, 2022 Mooi werk hoor 👍! Ik heb nog een 4.2 staan met een kras in een cilinder. Ik denk dat de krukas enzo nog goed is.. Mocht je wat handvoorraad nodig hebben (distributie, bouten, carter etc.) kun je dit blok ophalen als je wilt 😉. Zoals op de foto. Tegen kleine maar vrijwillige donatie van een tientje of 2 aan Jaguarforum. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted April 19, 2022 Author Share Posted April 19, 2022 Op 4/16/2022 om 5:07 PM, Iksjeezesel zei: Mooi werk hoor 👍! Ik heb nog een 4.2 staan met een kras in een cilinder. Ik denk dat de krukas enzo nog goed is.. Mocht je wat handvoorraad nodig hebben (distributie, bouten, carter etc.) kun je dit blok ophalen als je wilt 😉. Zoals op de foto. Tegen kleine maar vrijwillige donatie van een tientje of 2 aan Jaguarforum. Thnx voor aanbod die hou ik in gedachte! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted April 19, 2022 Author Share Posted April 19, 2022 Kreeg vandaag telefoontje van RDN dat mijn radiateur klaar was. Lijkt wel nieuw, mooi werk van die mannen! Moet alleen ff nieuw rubbertje voor de laag vloeistof meetpen erbij scoren. vrijdag hoop ik voor een weekje Salzburg nog even het motorruim te kunnen behandelen met Owatrol en het expansievat mee naar huis te nemen voor een opknap beurtje. wellicht dat dan ook de kleppendeksels al beschikbaar zijn voor een optische update. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted April 21, 2022 Author Share Posted April 21, 2022 Blok slinkt.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted April 22, 2022 Author Share Posted April 22, 2022 Blok ligt ongeveer helemaal uit elkaar. Ook probleem zichtbaar geworden. 2 lagers van de middelste 2 cilinders zijn gebroken en hebben groeven gemaakt in de krukas. Zie ook de plaatjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted April 22, 2022 Author Share Posted April 22, 2022 Ook nog iets constructies gedaan, dus het motorruim in de owatrol gezet. Balk van radiateur is nog in ok staat, paar kleine plekjes maar niks ernstigs. Verder ook weinig roest Te bekennen behalve aan bestuurderszijde wat oppervlakkige roest. Dik in de owatrol en gaan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertJaguar Posted April 22, 2022 Share Posted April 22, 2022 Op 3/29/2022 om 11:07 PM, BertJaguar zei: Zal wel een drijfstanglager zijn. Niet één, maar twee! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted April 22, 2022 Author Share Posted April 22, 2022 Ja auw. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mkickert Posted April 23, 2022 Share Posted April 23, 2022 Dat is wel flinke pech! Komt het door slijtage/kilometers of is er elders een probleem (oliedruk of toevoer bijvoorbeeld)? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted April 23, 2022 Author Share Posted April 23, 2022 Aantal km die madam heeft afgelegd is niet bekend, maar ik verwacht wel dat dit het geval is. Olie hou ik toch wel in de gaten. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted May 11, 2022 Author Share Posted May 11, 2022 Reseeveblok opgehaald afgelopen zaterdag en daarna doorgereden naar Ochtend voor een knappe krukas. Leuk om kennis te hebben gemaakt met Robbert, en daarna leuk even rond te kijken en praten bij Real Car restauration met Ronald. Mooie spullen daar en een bult aan kennis. Mijn monteur moet deze week nog een mercedes af maken en daarna is Daimy aan de beurt. Lage kosten dus nog steeds komende weken als het gaat over brandstof. Morgen wel onderdelenlijstje doornemen om te bestellen bij SNG. Zal inclusief rvs uitlaatsysteem zijn. Gisteren blok en krukas in ieder geval bij Daimy gebracht en even de auto gewassen en onder zeil gezet. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted May 13, 2022 Author Share Posted May 13, 2022 Gisteren verjaardagsfeest Daisy gevierd. We spelen verstoppertje. Hoop over week of 4 rijdend te vinden.....Reseeveblok opgehaald afgelopen zaterdag en daarna doorgereden naar Ochtend voor een knappe krukas. Leuk om kennis te hebben gemaakt met Robbert, en daarna leuk even rond te kijken en praten bij Real Car restauration met Ronald. Mooie spullen daar en een bult aan kennis. Mijn monteur moet deze week nog een mercedes af maken en daarna is Daimy aan de beurt. Lage kosten dus nog steeds komende weken als het gaat over brandstof. Morgen wel onderdelenlijstje doornemen om te bestellen bij SNG. Zal inclusief rvs uitlaatsysteem zijn. Gisteren blok en krukas in ieder geval bij Daimy gebracht en even de auto gewassen en onder zeil gezet. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted May 16, 2022 Author Share Posted May 16, 2022 Afgelopen vrijdag grote bestelling geplaatst. Zo ongeveer elke pakking die op het blok zit, alle mogelijke slangen en wat andere snuisterijen zoals de motorsteunen en de kachelklep die tegen het schutboard aanzit. lagers voor de krukas en de drijfstangen laat nog even wachten want die moeten gemeten worden. wel een volledig uitlaatsysteem in rvs erbij gedaan en wat optische zaken. dus nieuwe wielmoeren besteld, naafkapjes met Daimler logo erop en de verchroomde bevestigingsset voor op het kleppendeksel. wachten is op het gereedzijn van een mercedes blok dat voorrang had op mijn auto, dus hoop dat dit lukt in de tijd dat de bestelling uitstaat. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stooftaker Posted June 3, 2022 Author Share Posted June 3, 2022 Vervroegd kerstfeest/sinterklaas..... 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts