Jump to content

Op zoek naar een type 3

Recommended Posts

Stooftaker    28

Iemand idee hoe de ventilatiebak van metaal heet die het interieur via de hoedenplank verbind met de buitenlucht enerzijds en anderzijds de ontluchting van de tanks naar buiten doorvoert?

Heb deze afgelopen weekend gedemonteerd om wat ruimte te maken blijkt dat ongeveer het complete tussenschot doorgerot is.

Heb al even gezocht bij Barrat maar kan niet vinden.

hansvh    430

Een fotootje doet wonderen ;-). Ik denk echter dat het deel wat je bedoeld onderdeel is van de body en dus niet los leverbaar is. Zelfs al zou dat in het verleden het geval zijn geweest zou dat typisch een onderdeel zijn dat al lang niet meer leverbaar zou zijn. Ergo: ik denk dat je aangewezen bent op een sloper. Geef HENDRIKUS maar eens een belletje.

jaapvanthoff    351

Ik denk dat voor polyester niet voldoende body meer aanwezig is. En hoe zit het met goede hechting. 

Vanmorgen vond ik het Jaguar Enthousiast Club blad in mijn brieven bus.

Zal vanavond eens kijken of er advertenties in staan over onderdelen specifiek voor de oudere modellen. In de UK is nog heel veel te krijgen. 

Je hoort als ik wat gevonden heb.

hansvh    430
56 minuten geleden, Stooftaker zei:

Is toch een volledig los onderdeel wat met 6 boutjes vast zit.

Gevonden! Is partnr BD37528, de Air Extractor. Zitten vier klepjes in voor afvoer interieurlucht naar kofferbak. Niet meer (nieuw) leverbaar volgens mij, dus toch maar even een belletje naar Hendrikus?

wimb    596
13 hours ago, jaapvanthoff said:

Er zit ook een handelaar bij die per fax bereikbaar is.

Zucht. Het lijkt er nu toch echt op dat men alleen nog moderne manieren van communicatie bezigt en ik mijn telex dus kan weggooien. 🙄

• Haha 2

• 2 weeks later...
Stooftaker    28

ondertussen staat er hier al 6 dagen geen Daimler voor de deur.....

Madame of Daimy zoals ik haar we liefkozend noem staat bij de spuiter om wat probleemplekjes grondig de kop in te drukken.

Tevens staat ze momenteel op winterbanden op de velgen die eronder zaten toen ik haar kocht.

De pepperpots die ik bij de winterbanden wist te kopen die liggen op hun beurt dan weer bij de bandenboer waar ik zojuist 4 nieuwe bandjes besteld heb.

Het zijn de banden van Vredestein geworden Sprint Classic 98W vind het een van de mooiere banden met de aardigste prijs.

Die ik dan weer aangenaam erop krijg vanwege het feit dat mijn overbuurman ook iets met banden doet en aardig "petrolhead" is ook al rijdt hij BWM 😂

Als het goed is dan komt half volgende week Daimy weer terug.

opgelost zijn dan een vervelende plek in het rechter voorscherm (is een keer iemand tegenaangereden, stond ook niet meer mooi in model)

een klein plekje onder de rechter koplamp, 2 plekjes op de kofferklep beide aan de binnenzijde, aan beide zijdes een naar plekje op de b-stijl bovenaan (komt dit vaker voor??) en aan beide zijdes een plekje aan de carosserie voor de voordeuren. rechts ook wat ernstiger dan links.

Al met al een aardig lijstje en als madam dan terug is dan vertrekt ze vrijwel direct naar de volgende klus voor het repareren van de airco en filters en sapjes.

Ook wordt dan alle klepspeling gecontroleerd en mogelijk goed gezet.

Als dat dan allemaal ook gebeurd is dan zal ik haar nog eens extra vertroetelen met een poets en wax beurt.

En de zomerwielen met nieuwe banden zullen dan rondom in de Hartwax worden gezet, een fantastisch goedje dat je met wat lauw warm water zonder schrobben alle remstof makkelijk laat verwijderen.

Kijk deze auto wordt goed aangepakt. Voor wat beteft de roest plekjes zijn het standaard plekken ja. Kofferbak kan je overigens waarschijnlijk voorkomen. Komt waarschijnlijk doordat mensen de sticker op de dorpel niet lezen. DO NOT SLAM! Je mag de kofferdeksel niet dichtgooien die moet je dicht laten gaan tot in de rubbers en dan aanduwen tot hij in het slot valt.

Als je hem dicht gooit dan slaat de klep door de rubbers op de koets staal op staal dus. 

Stooftaker    28

Dat is dan aan de vorige eigenaren te wijten.

sticker heb ik trouwens ook niet gezien. Leuke gadget, zou deze sticker nog te koop zijn?

Dit zijn de 2 varianten stickers die er horen te zitten.

image.thumb.png.5e8ba391536c75217d4e21f150e4dc6c.png

onderdeel nummer is BD36198

Zijn niet heel goed verkrijgbaar meer maar met een beetje google ga je ze wel vinden.

Peter4103    11

Dat is aardig wat werk, wat je aan de auto hebt laten doen! Kan ze er weer een tijd tegen aan! 

ik wil zelf mijn dak opnieuw laten spuiten. De blanke lak heeft allemaal kleine barstjes. Heeft iemand hier enig idee wat ik qua budget voor zoiets moet aanhouden?