Jump to content

Op zoek naar een type 3


Stooftaker
 Share

Recommended Posts

Iemand idee hoe de ventilatiebak van metaal heet die het interieur via de hoedenplank verbind met de buitenlucht enerzijds en anderzijds de ontluchting van de tanks naar buiten doorvoert?

Heb deze afgelopen weekend gedemonteerd om wat ruimte te maken blijkt dat ongeveer het complete tussenschot doorgerot is.

Heb al even gezocht bij Barrat maar kan niet vinden.

Link to comment
Share on other sites

Een fotootje doet wonderen ;-). Ik denk echter dat het deel wat je bedoeld onderdeel is van de body en dus niet los leverbaar is. Zelfs al zou dat in het verleden het geval zijn geweest zou dat typisch een onderdeel zijn dat al lang niet meer leverbaar zou zijn. Ergo: ik denk dat je aangewezen bent op een sloper. Geef HENDRIKUS maar eens een belletje.

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat voor polyester niet voldoende body meer aanwezig is. En hoe zit het met goede hechting. 

Vanmorgen vond ik het Jaguar Enthousiast Club blad in mijn brieven bus.

Zal vanavond eens kijken of er advertenties in staan over onderdelen specifiek voor de oudere modellen. In de UK is nog heel veel te krijgen. 

Je hoort als ik wat gevonden heb.

Link to comment
Share on other sites

56 minuten geleden, Stooftaker zei:

Is toch een volledig los onderdeel wat met 6 boutjes vast zit.

 

Gevonden! Is partnr BD37528, de Air Extractor. Zitten vier klepjes in voor afvoer interieurlucht naar kofferbak. Niet meer (nieuw) leverbaar volgens mij, dus toch maar even een belletje naar Hendrikus?

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, jaapvanthoff said:

Er zit ook een handelaar bij die per fax bereikbaar is.

Zucht. Het lijkt er nu toch echt op dat men alleen nog moderne manieren van communicatie bezigt en ik mijn telex dus kan weggooien. ????

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ondertussen staat er hier al 6 dagen geen Daimler voor de deur.....

Madame of Daimy zoals ik haar we liefkozend noem staat bij de spuiter om wat probleemplekjes grondig de kop in te drukken.

Tevens staat ze momenteel op winterbanden op de velgen die eronder zaten toen ik haar kocht.

De pepperpots die ik bij de winterbanden wist te kopen die liggen op hun beurt dan weer bij de bandenboer waar ik zojuist 4 nieuwe bandjes besteld heb.

Het zijn de banden van Vredestein geworden Sprint Classic 98W vind het een van de mooiere banden met de aardigste prijs.

Die ik dan weer aangenaam erop krijg vanwege het feit dat mijn overbuurman ook iets met banden doet en aardig "petrolhead" is ook al rijdt hij BWM ????

 

Als het goed is dan komt half volgende week Daimy weer terug.

opgelost zijn dan een vervelende plek in het rechter voorscherm (is een keer iemand tegenaangereden, stond ook niet meer mooi in model)

een klein plekje onder de rechter koplamp, 2 plekjes op de kofferklep beide aan de binnenzijde, aan beide zijdes een naar plekje op de b-stijl bovenaan (komt dit vaker voor??) en aan beide zijdes een plekje aan de carosserie voor de voordeuren. rechts ook wat ernstiger dan links.

 

Al met al een aardig lijstje en als madam dan terug is dan vertrekt ze vrijwel direct naar de volgende klus voor het repareren van de airco en filters en sapjes.

Ook wordt dan alle klepspeling gecontroleerd en mogelijk goed gezet.

 

Als dat dan allemaal ook gebeurd is dan zal ik haar nog eens extra vertroetelen met een poets en wax beurt.

En de zomerwielen met nieuwe banden zullen dan rondom in de Hartwax worden gezet, een fantastisch goedje dat je met wat lauw warm water zonder schrobben alle remstof makkelijk laat verwijderen.

Link to comment
Share on other sites

Kijk deze auto wordt goed aangepakt. Voor wat beteft de roest plekjes zijn het standaard plekken ja. Kofferbak kan je overigens waarschijnlijk voorkomen. Komt waarschijnlijk doordat mensen de sticker op de dorpel niet lezen. DO NOT SLAM! Je mag de kofferdeksel niet dichtgooien die moet je dicht laten gaan tot in de rubbers en dan aanduwen tot hij in het slot valt.

Als je hem dicht gooit dan slaat de klep door de rubbers op de koets staal op staal dus. 

Link to comment
Share on other sites

Dat is aardig wat werk, wat je aan de auto hebt laten doen! Kan ze er weer een tijd tegen aan! 
 

ik wil zelf mijn dak opnieuw laten spuiten. De blanke lak heeft allemaal kleine barstjes. Heeft iemand hier enig idee wat ik qua budget voor zoiets moet aanhouden?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ondertussen ook olie ververst, olie filter, luchtfilter en benzine filter vervangen.

Alle brandstofslangetjes op blok vervangen vanwege scheurtjes en wat lekkage.

Tevens alle v-snaren vervangen. en de airco fris gevuld.

 

Nog te doen vanwege onderdeel niet tijdig binnen is de bak olie en filter.

 

Aan het licht gekomen is waarschijnlijk een verstopte/ of deels vervuilde injector waardoor er brandstof in het inlaatsysteem ophoopt. Dat veroorzaakte een paar weken geleden een back fire. er lekt nu dus nog steeds wat brandstof weg. Mogelijke veroorzaker is vuil uit de tanks door een verouderd brandstoffilter. Gaat komende week dus reiniger in om te kijken of dat het probleem oplost, indien niet zullen de injectors gereinigd moeten worden. Iemand hier idee bij / ervaring mee?

 

Ook blaast de kachel niet lekker door (weinig vermogen) en koelt ie niet enorm terwijl er wel goed ontwasemt wordt, wellicht dat het vacuum balgje aan motorzijde het begeven heeft.

 

Daarnaast staat er nog op de planning het stellen van de kleppen, maar ook hiervoor even wachten tot de klepdeksel pakkingen binnen zijn.

Bij Barrat verkopen ze alleen nieuwe plaatjes, is er een een ruil systeem voor deze plaatjes? of is het het beste om wel voor nieuwe te gaan?

Link to comment
Share on other sites

37 minuten geleden, Stooftaker zei:

Gaat komende week dus reiniger in om te kijken of dat het probleem oplost, indien niet zullen de injectors gereinigd moeten worden. Iemand hier idee bij / ervaring mee?

 

Ik heb die klus ooit eens zelf gedaan. Heb toen een revisieset voor de brandstofrail bij MrInjector in de UK gekocht. Zitten alle stukjes slang/filters/rubbers etc in die je nodig hebt. Injectoren eruit gehaald, injectorreiniger in een ultrasoon reiniger gedaan, stuk voor stuk de injectoren erin gehangen. Injectorreiniger onder lichte druk door de injector gejaagd terwijl ik met een programma'tje op een oude laptop ervoor zorgde dat er steeds 12V op de injector geschakeld werd. De hele installatie zag er niet uit maar het was wel effectief! Gelijk ook een nieuwe kabelboom voor de injectoren in elkaar gezet, is een beruchte bron van problemen bij de V12.

 

Leuke is, daarna heb ik van meerdere kanten te horen gekregen dat de motor wel heel erg mooi liep ;-) ! En dat was ook zo!

 

Trouwens, als je zlef niet wil klussen dan kun je de injectoren ook opsturen naar bijvoorbeeld G&G. Krijg je ze getest en gereinigd weer retour!

Link to comment
Share on other sites

Dat niet alleen, je moet er ook rekening mee houden dat vanwege de enorme hitte-ontwikkeling daar midden in die "V" de bekabeling van de injectoren nogal te lijden heeft. Belangrijker: ook de brandstofslangetjes van de injectoren verouderen daardoor snel. Op die plek wil je echt geen benzine-lekkage!

 

Ik zou deze klus van de wenschenlijst verplaatsen naar de todo-lijst ;-).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

even geleden, maar zeker niet stil gezeten.

Brandstofslangen bij het blok zijn allen vervangen, waren kanonhard en braken zo af.

Zo ook alle filters vervangen olie vervangen en ook de bougies.

 

Echter is er een klein probleem nu,  de retourleiding van de tank rechts lijkt verstopt wat als resultaat had na een fijne tankbeurt dat er zomaar een halve liter benzine over de straat heen piste. linker tank was geen brandstof meer zichtbaar bij de tankdop, rechts tot aan het randje (en dus ook eroverheen gegaan en onder de auto terecht gekomen. Gaan kijken of de klep in de retourleiding nog gangbaar is/ of wellicht vast/ verstopt??

 

Dan nog een andere vraag, de temperatuur kent op dit moment maar 2 standen, of verwarmen of niet verwarmen. Kan dit liggen aan een (te zeer) verouderd vacuum potje aan de motorzijde van het schutboord? 

 

verder  elke dag dat ik kan/mag rijden natuurlijk geweldig genieten!  Onderstaande foto is gemaakt nadat ik een Ultratrail had gelopen afgelopen zaterdag. Moe maar voldaan van 50 km door de Limburgse natuur

image.thumb.png.9ecfffc89b19b1f97721c534a76a102e.png

Link to comment
Share on other sites

Vrijwel zeker een probleem met de klep. Als rechts overloopt dan heb je dus de linker tank geselekteerd, in dat geval zouden de kleppen links en rechts spanningsloos moeten zijn. De linker is in dat geval open, de rechter gesloten. Je vind ze links/rechts in de wielkuip achter de band (afgedekt met een klepje).

 

Zie ook DIT topic.

Link to comment
Share on other sites

Thnx Hans. Langzaam maar zeker wordt ze steeds beter.

als het voorjaar daar is het gehele dashboard eruit om de electra helemaal op orde te maken.

 

zitten wat stommigheden in door waarschijnlijk wat verkeerd geprikte kabeltjes.

brandstof meter die het niet doet maar op vol staat bij lampen aan. En daarbij geen lampje erachter, dit zelfde geldt voor de temperatuurmeter. 
daarnaast werkt de antenne niet, en de cruise control werkt ook niet.

zo zijn er nog wat mankementjes her en der.

allemaal niet de meest verschrikkelijke dingen, maar zou mooi zijn als uiteindelijk alles naar behoren werkt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...