Jump to content
XJeej

Project XJ6 met XJ40-3.6 motor

Recommended Posts

XJeej    239

Er is in de bedrading geknoeid en dat heb ik net weer hersteld, probleem nog niet opgelost helaas. Maar kwam deze foto's tegen: 

WhatsApp Image 2020-04-28 at 16.17.30 (2).jpeg  WhatsApp Image 2020-04-28 at 16.17.30 (1).jpeg  WhatsApp Image 2020-05-19 at 13.59.47.jpeg  WhatsApp Image 2020-05-19 at 14.06.07.jpeg  

WhatsApp Image 2020-05-18 at 19.58.09 (2).jpeg  WhatsApp Image 2020-05-18 at 19.58.09 (1).jpeg  WhatsApp Image 2020-05-06 at 17.09.14 (1).jpeg  WhatsApp Image 2020-05-05 at 15.46.44 (1).jpeg  

WhatsApp Image 2020-05-05 at 15.46.44.jpeg  WhatsApp Image 2020-05-06 at 17.09.14.jpeg  WhatsApp Image 2020-05-18 at 19.58.09.jpeg

• Like 2

JagS3 4.2    57

zo te zien mag je gehele linkerwielrand achter een nieuwe in en je lasapparaat een standje hoger in het amperage zetten, als je aan het lassen bent, dan moet er als het ware een punaiseknop achterblijven, nu blijft er een rupsje achter, wat aangeeft dat het metaal niet optimaal aan elkaar zit.

en vergeet je het naadje niet na te maken wat aan de onderzijde van de wielrand zit achter, dat vind ik in ieder geval altijd zo heerlijk mooi origineel uitzien.

het begint er in ieder geval weer heel aardig uit te zien.

• Like 1

XJeej    239
1 uur terug, JagS3 4.2 zei:

zo te zien mag je gehele linkerwielrand achter een nieuwe in en je lasapparaat een standje hoger in het amperage zetten, als je aan het lassen bent, dan moet er als het ware een punaiseknop achterblijven, nu blijft er een rupsje achter, wat aangeeft dat het metaal niet optimaal aan elkaar zit.

en vergeet je het naadje niet na te maken wat aan de onderzijde van de wielrand zit achter, dat vind ik in ieder geval altijd zo heerlijk mooi origineel uitzien.

het begint er in ieder geval weer heel aardig uit te zien.

Goeie tip van 't lassen, ik zit met een haspel er tussen te lassen 🥶 Wil graag over naar krachtstroom, maar moet nog steeds een adapter regelen. 

XJeej    239

Hij staat nu voor APK bij de garage, mocht 'm er zelf heen rijden en hij is goed snel. Heb een overzet-wielrand er op gebakken voor de APK en hopelijk komt er nog een rechter-achter-spatbord op mijn pad.

XJeej    239

Nou hij is terug van de APK. 4 punten:

• Remverschil 70% op de achteras
  • Handrem werkt niet goed
  • Stuurhuis lekt (series 3 stuurhuis)
  • Uitlaat achterdempers moeten er nog op 🤣

Geloof niet dat er heel kritisch is gekeken, maar wat mij opvalt / dwars zal ik zelf nog aanpakken. 

john37    56

70%. Kun je wel zeggen dat 1 kant niet werkt. Zit er lucht in, of zit 1 remklauw (bijna) vast ?

Handrem blokken zijn na te stellen, maar ( spreek uit ervaring) kan ook zijn dat het  frictie materiaal is losgekomen van de metalen drager.

Handremtangen zijn eruit te nemen zonder de hele achteras uit te bouwen.  Lijkt niet te passen, maar kan net. Ik herinner me dat de linker er rechts uit komt ( over differentieel heen ). En de rechter moet er via links uit.

success

XJeej    239

Waarschijnlijk nog lucht, kan mij herinneren dat er iets mis ging bij het ontluchten. In maart stond ie nog op bokken, er is veel bereikt. 

john37    56

Dan is het voetrem probleem eenvoudig op te lossen.

De handremklauwen stellen zichzelf na, mits alles werkt zoals het hoort. Als de boel vast zit moet je de klauwen eronderuit halen om het nastel mechanisme  te reviseren. 

XJeej    239
12 uren geleden, john37 zei:

Dan is het voetrem probleem eenvoudig op te lossen.

De handremklauwen stellen zichzelf na, mits alles werkt zoals het hoort. Als de boel vast zit moet je de klauwen eronderuit halen om het nastel mechanisme  te reviseren. 

Ik heb het nog getest voor de APK en bij mij werkte het prima, snap er dus weinig van. 

john37    56

Dat klinkt exact hetzelfde als mijn ervaring.

Of het zandpad getest: 2 blokkerende wielen. maar eenmaal bij de keuring niet goed.

Bleek dat het frictie materiaal was los gekomen,

Nieuwe handrem blokken erin, opnieuw afstellen en terug: resultaat GOEDGEKEURD