Jump to content

Project XJ6 met XJ40-3.6 motor


XJeej
 Share

Recommended Posts

zo te zien mag je gehele linkerwielrand achter een nieuwe in en je lasapparaat een standje hoger in het amperage zetten, als je aan het lassen bent, dan moet er als het ware een punaiseknop achterblijven, nu blijft er een rupsje achter, wat aangeeft dat het metaal niet optimaal aan elkaar zit.

en vergeet je het naadje niet na te maken wat aan de onderzijde van de wielrand zit achter, dat vind ik in ieder geval altijd zo heerlijk mooi origineel uitzien.

het begint er in ieder geval weer heel aardig uit te zien.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, JagS3 4.2 zei:

zo te zien mag je gehele linkerwielrand achter een nieuwe in en je lasapparaat een standje hoger in het amperage zetten, als je aan het lassen bent, dan moet er als het ware een punaiseknop achterblijven, nu blijft er een rupsje achter, wat aangeeft dat het metaal niet optimaal aan elkaar zit.

en vergeet je het naadje niet na te maken wat aan de onderzijde van de wielrand zit achter, dat vind ik in ieder geval altijd zo heerlijk mooi origineel uitzien.

het begint er in ieder geval weer heel aardig uit te zien.

 

Goeie tip van 't lassen, ik zit met een haspel er tussen te lassen ???? Wil graag over naar krachtstroom, maar moet nog steeds een adapter regelen. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nou hij is terug van de APK. 4 punten:

  • Remverschil 70% op de achteras
  • Handrem werkt niet goed
  • Stuurhuis lekt (series 3 stuurhuis)
  • Uitlaat achterdempers moeten er nog op ????

Geloof niet dat er heel kritisch is gekeken, maar wat mij opvalt / dwars zal ik zelf nog aanpakken. 

Link to comment
Share on other sites

70%. Kun je wel zeggen dat 1 kant niet werkt. Zit er lucht in, of zit 1 remklauw (bijna) vast ?

Handrem blokken zijn na te stellen, maar ( spreek uit ervaring) kan ook zijn dat het  frictie materiaal is losgekomen van de metalen drager.

Handremtangen zijn eruit te nemen zonder de hele achteras uit te bouwen.  Lijkt niet te passen, maar kan net. Ik herinner me dat de linker er rechts uit komt ( over differentieel heen ). En de rechter moet er via links uit.

success

Link to comment
Share on other sites

12 uren geleden, john37 zei:

Dan is het voetrem probleem eenvoudig op te lossen.

De handremklauwen stellen zichzelf na, mits alles werkt zoals het hoort. Als de boel vast zit moet je de klauwen eronderuit halen om het nastel mechanisme  te reviseren. 

 

Ik heb het nog getest voor de APK en bij mij werkte het prima, snap er dus weinig van. 

Link to comment
Share on other sites

Dat klinkt exact hetzelfde als mijn ervaring.

Of het zandpad getest: 2 blokkerende wielen. maar eenmaal bij de keuring niet goed.

Bleek dat het frictie materiaal was los gekomen,

Nieuwe handrem blokken erin, opnieuw afstellen en terug: resultaat GOEDGEKEURD

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ik heb EINDELIJK de as er onder weg, en er kan gewoon niks mis mee zijn. Handremklauwen super mooi en gangbaar, remvoering intact, remzuigers ook gangbaar, alle remleidingen van koper, nieuwe remschijven, en het LSD heeft hooguit één atoom speling. Lekt wel een beetje uit de keerringen, maar dat is alles. 

Morgen verder en ik heb een keerring voor mijn stuurhuis die hopelijk past ????

 

Ohja in april wordt deze auto belastingvrij ????????????????????????

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

24 minuten geleden, XJeej zei:

Ik heb EINDELIJK de as er onder weg, en er kan gewoon niks mis mee zijn. Handremklauwen super mooi en gangbaar, remvoering intact, remzuigers ook gangbaar, alle remleidingen van koper, nieuwe remschijven, en het LSD heeft hooguit één atoom speling. Lekt wel een beetje uit de keerringen, maar dat is alles. 

Morgen verder en ik heb een keerring voor mijn stuurhuis die hopelijk past ????

 

Ohja in april wordt deze auto belastingvrij ????????????????????????

Goed bezig hoor Marco. Begrijp ik het goed dat je nog niet echt een oorzaak van het remverschil gevonden hebt?

Of kwam dat door lucht in het remsysteem?

Link to comment
Share on other sites

2 minuten geleden, Iksjeezesel zei:

Goed bezig hoor Marco. Begrijp ik het goed dat je nog niet echt een oorzaak van het remverschil gevonden hebt?

Of kwam dat door lucht in het remsysteem?

Dat denk ik wel. Ik ga nog een keer goed ontluchten en alle zuigers heen en weer en het moet goed zijn.

 

Vermoed ook dat ze het handrem systeem niet begrepen hebben bij de garage :)

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Wat een moed en groot respect voor het starten met zo'n project.

Vraag: Ik dacht op de foto te zien, ik heb er een stukje uitgeknipt, dat je de bouten waarmee de bumperbeugels aan de carrosserie zitten hebt vernieuwd. Hoe heb je die bouten of trekstangen los gekregen? Ik denk minimaal de einduitlaten verwijderen en dan een moer loszagen/losslijpen?

Ik ben momenteel ook bezig om min XJ6 S3 nieuw leven in te blazen en ben nu bezig om de hele verroeste achterbumper op te kalefateren.

 

Groet,

 

Paul

 

image.png.ade8df3bf30556cefcec564039384504.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Op 3/25/2021 om 10:12 PM, PaulG zei:

Wat een moed en groot respect voor het starten met zo'n project.

Vraag: Ik dacht op de foto te zien, ik heb er een stukje uitgeknipt, dat je de bouten waarmee de bumperbeugels aan de carrosserie zitten hebt vernieuwd. Hoe heb je die bouten of trekstangen los gekregen? Ik denk minimaal de einduitlaten verwijderen en dan een moer loszagen/losslijpen?

Ik ben momenteel ook bezig om min XJ6 S3 nieuw leven in te blazen en ben nu bezig om de hele verroeste achterbumper op te kalefateren.

 

Groet,

 

Paul

 

image.png.ade8df3bf30556cefcec564039384504.png

 

Hey bedankt, het was toch meer werk dan ik vooraf dacht ???? Inderdaad als je de einddemper los haalt kun je bij een moer en kun je de originele studs los halen. Misschien ook wel met een lampje en een verlengstuk op de ratel. (Het is al even terug dat ik het heb gedaan) 

Link to comment
Share on other sites

Verbinding goed warm stoken,  daarna  goed af laten koelen !

 

Paar dagen elke dag VOLDOENDE kruipolie en dan moet ie met wat HEEN EN WEER wrikken los komen.

Vooral het HEEN en WEER is belangrijk, anders breekt het gewoon af.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...