XJeej 276 Report post Posted August 21, 2020 Er is in de bedrading geknoeid en dat heb ik net weer hersteld, probleem nog niet opgelost helaas. Maar kwam deze foto's tegen: 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mkickert 66 Report post Posted August 22, 2020 Flinke klus! Volgens mij is er al aardig wat zinkspray doorheen gegaan Quote Share this post Link to post Share on other sites
JagS3 4.2 90 Report post Posted August 26, 2020 zo te zien mag je gehele linkerwielrand achter een nieuwe in en je lasapparaat een standje hoger in het amperage zetten, als je aan het lassen bent, dan moet er als het ware een punaiseknop achterblijven, nu blijft er een rupsje achter, wat aangeeft dat het metaal niet optimaal aan elkaar zit. en vergeet je het naadje niet na te maken wat aan de onderzijde van de wielrand zit achter, dat vind ik in ieder geval altijd zo heerlijk mooi origineel uitzien. het begint er in ieder geval weer heel aardig uit te zien. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
XJeej 276 Report post Posted August 26, 2020 1 uur terug, JagS3 4.2 zei: zo te zien mag je gehele linkerwielrand achter een nieuwe in en je lasapparaat een standje hoger in het amperage zetten, als je aan het lassen bent, dan moet er als het ware een punaiseknop achterblijven, nu blijft er een rupsje achter, wat aangeeft dat het metaal niet optimaal aan elkaar zit. en vergeet je het naadje niet na te maken wat aan de onderzijde van de wielrand zit achter, dat vind ik in ieder geval altijd zo heerlijk mooi origineel uitzien. het begint er in ieder geval weer heel aardig uit te zien. Goeie tip van 't lassen, ik zit met een haspel er tussen te lassen Wil graag over naar krachtstroom, maar moet nog steeds een adapter regelen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
XJeej 276 Report post Posted September 11, 2020 Hij staat nu voor APK bij de garage, mocht 'm er zelf heen rijden en hij is goed snel. Heb een overzet-wielrand er op gebakken voor de APK en hopelijk komt er nog een rechter-achter-spatbord op mijn pad. Quote Share this post Link to post Share on other sites
XJeej 276 Report post Posted September 15, 2020 Nou hij is terug van de APK. 4 punten: Remverschil 70% op de achteras Handrem werkt niet goed Stuurhuis lekt (series 3 stuurhuis) Uitlaat achterdempers moeten er nog op Geloof niet dat er heel kritisch is gekeken, maar wat mij opvalt / dwars zal ik zelf nog aanpakken. Quote Share this post Link to post Share on other sites
john37 83 Report post Posted September 15, 2020 70%. Kun je wel zeggen dat 1 kant niet werkt. Zit er lucht in, of zit 1 remklauw (bijna) vast ? Handrem blokken zijn na te stellen, maar ( spreek uit ervaring) kan ook zijn dat het frictie materiaal is losgekomen van de metalen drager. Handremtangen zijn eruit te nemen zonder de hele achteras uit te bouwen. Lijkt niet te passen, maar kan net. Ik herinner me dat de linker er rechts uit komt ( over differentieel heen ). En de rechter moet er via links uit. success Quote Share this post Link to post Share on other sites
XJeej 276 Report post Posted September 15, 2020 Waarschijnlijk nog lucht, kan mij herinneren dat er iets mis ging bij het ontluchten. In maart stond ie nog op bokken, er is veel bereikt. Quote Share this post Link to post Share on other sites
john37 83 Report post Posted September 15, 2020 Dan is het voetrem probleem eenvoudig op te lossen. De handremklauwen stellen zichzelf na, mits alles werkt zoals het hoort. Als de boel vast zit moet je de klauwen eronderuit halen om het nastel mechanisme te reviseren. Quote Share this post Link to post Share on other sites
XJeej 276 Report post Posted September 16, 2020 12 uren geleden, john37 zei: Dan is het voetrem probleem eenvoudig op te lossen. De handremklauwen stellen zichzelf na, mits alles werkt zoals het hoort. Als de boel vast zit moet je de klauwen eronderuit halen om het nastel mechanisme te reviseren. Ik heb het nog getest voor de APK en bij mij werkte het prima, snap er dus weinig van. Quote Share this post Link to post Share on other sites
john37 83 Report post Posted September 16, 2020 Dat klinkt exact hetzelfde als mijn ervaring. Of het zandpad getest: 2 blokkerende wielen. maar eenmaal bij de keuring niet goed. Bleek dat het frictie materiaal was los gekomen, Nieuwe handrem blokken erin, opnieuw afstellen en terug: resultaat GOEDGEKEURD Quote Share this post Link to post Share on other sites
XJeej 276 Report post Posted January 16 Ik heb EINDELIJK de as er onder weg, en er kan gewoon niks mis mee zijn. Handremklauwen super mooi en gangbaar, remvoering intact, remzuigers ook gangbaar, alle remleidingen van koper, nieuwe remschijven, en het LSD heeft hooguit één atoom speling. Lekt wel een beetje uit de keerringen, maar dat is alles. Morgen verder en ik heb een keerring voor mijn stuurhuis die hopelijk past Ohja in april wordt deze auto belastingvrij 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 505 Report post Posted January 16 24 minuten geleden, XJeej zei: Ik heb EINDELIJK de as er onder weg, en er kan gewoon niks mis mee zijn. Handremklauwen super mooi en gangbaar, remvoering intact, remzuigers ook gangbaar, alle remleidingen van koper, nieuwe remschijven, en het LSD heeft hooguit één atoom speling. Lekt wel een beetje uit de keerringen, maar dat is alles. Morgen verder en ik heb een keerring voor mijn stuurhuis die hopelijk past Ohja in april wordt deze auto belastingvrij Goed bezig hoor Marco. Begrijp ik het goed dat je nog niet echt een oorzaak van het remverschil gevonden hebt? Of kwam dat door lucht in het remsysteem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
XJeej 276 Report post Posted January 16 2 minuten geleden, Iksjeezesel zei: Goed bezig hoor Marco. Begrijp ik het goed dat je nog niet echt een oorzaak van het remverschil gevonden hebt? Of kwam dat door lucht in het remsysteem? Dat denk ik wel. Ik ga nog een keer goed ontluchten en alle zuigers heen en weer en het moet goed zijn. Vermoed ook dat ze het handrem systeem niet begrepen hebben bij de garage 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
haddock 700 Report post Posted January 16 Check, check end double dan maar de volgende keer, Marco. Keep up the good work. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 505 Report post Posted January 16 1 uur terug, Iksjeezesel zei: Goed bezig hoor Marco. Begrijp ik het goed dat je nog niet echt een oorzaak van het remverschil gevonden hebt? Of kwam dat door lucht in het remsysteem? Zat er ook remverschil in de handrem dan? Dan verdenk ik de rembank Quote Share this post Link to post Share on other sites
pimgmx 274 Report post Posted January 16 3 minuten geleden, Iksjeezesel zei: ...verdenk ik de rembank Zat er een 'British Leyland'-logo op? 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.