XJeej Posted August 21, 2020 Author Share Posted August 21, 2020 Er is in de bedrading geknoeid en dat heb ik net weer hersteld, probleem nog niet opgelost helaas. Maar kwam deze foto's tegen: 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mkickert Posted August 22, 2020 Share Posted August 22, 2020 Flinke klus! Volgens mij is er al aardig wat zinkspray doorheen gegaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JagS3 4.2 Posted August 26, 2020 Share Posted August 26, 2020 zo te zien mag je gehele linkerwielrand achter een nieuwe in en je lasapparaat een standje hoger in het amperage zetten, als je aan het lassen bent, dan moet er als het ware een punaiseknop achterblijven, nu blijft er een rupsje achter, wat aangeeft dat het metaal niet optimaal aan elkaar zit. en vergeet je het naadje niet na te maken wat aan de onderzijde van de wielrand zit achter, dat vind ik in ieder geval altijd zo heerlijk mooi origineel uitzien. het begint er in ieder geval weer heel aardig uit te zien. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted August 26, 2020 Author Share Posted August 26, 2020 1 uur terug, JagS3 4.2 zei: zo te zien mag je gehele linkerwielrand achter een nieuwe in en je lasapparaat een standje hoger in het amperage zetten, als je aan het lassen bent, dan moet er als het ware een punaiseknop achterblijven, nu blijft er een rupsje achter, wat aangeeft dat het metaal niet optimaal aan elkaar zit. en vergeet je het naadje niet na te maken wat aan de onderzijde van de wielrand zit achter, dat vind ik in ieder geval altijd zo heerlijk mooi origineel uitzien. het begint er in ieder geval weer heel aardig uit te zien. Goeie tip van 't lassen, ik zit met een haspel er tussen te lassen ???? Wil graag over naar krachtstroom, maar moet nog steeds een adapter regelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted September 11, 2020 Author Share Posted September 11, 2020 Hij staat nu voor APK bij de garage, mocht 'm er zelf heen rijden en hij is goed snel. Heb een overzet-wielrand er op gebakken voor de APK en hopelijk komt er nog een rechter-achter-spatbord op mijn pad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted September 15, 2020 Author Share Posted September 15, 2020 Nou hij is terug van de APK. 4 punten: Remverschil 70% op de achteras Handrem werkt niet goed Stuurhuis lekt (series 3 stuurhuis) Uitlaat achterdempers moeten er nog op ???? Geloof niet dat er heel kritisch is gekeken, maar wat mij opvalt / dwars zal ik zelf nog aanpakken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted September 15, 2020 Share Posted September 15, 2020 70%. Kun je wel zeggen dat 1 kant niet werkt. Zit er lucht in, of zit 1 remklauw (bijna) vast ? Handrem blokken zijn na te stellen, maar ( spreek uit ervaring) kan ook zijn dat het frictie materiaal is losgekomen van de metalen drager. Handremtangen zijn eruit te nemen zonder de hele achteras uit te bouwen. Lijkt niet te passen, maar kan net. Ik herinner me dat de linker er rechts uit komt ( over differentieel heen ). En de rechter moet er via links uit. success Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted September 15, 2020 Author Share Posted September 15, 2020 Waarschijnlijk nog lucht, kan mij herinneren dat er iets mis ging bij het ontluchten. In maart stond ie nog op bokken, er is veel bereikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted September 15, 2020 Share Posted September 15, 2020 Dan is het voetrem probleem eenvoudig op te lossen. De handremklauwen stellen zichzelf na, mits alles werkt zoals het hoort. Als de boel vast zit moet je de klauwen eronderuit halen om het nastel mechanisme te reviseren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted September 16, 2020 Author Share Posted September 16, 2020 12 uren geleden, john37 zei: Dan is het voetrem probleem eenvoudig op te lossen. De handremklauwen stellen zichzelf na, mits alles werkt zoals het hoort. Als de boel vast zit moet je de klauwen eronderuit halen om het nastel mechanisme te reviseren. Ik heb het nog getest voor de APK en bij mij werkte het prima, snap er dus weinig van. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted September 16, 2020 Share Posted September 16, 2020 Dat klinkt exact hetzelfde als mijn ervaring. Of het zandpad getest: 2 blokkerende wielen. maar eenmaal bij de keuring niet goed. Bleek dat het frictie materiaal was los gekomen, Nieuwe handrem blokken erin, opnieuw afstellen en terug: resultaat GOEDGEKEURD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted January 16, 2021 Author Share Posted January 16, 2021 Ik heb EINDELIJK de as er onder weg, en er kan gewoon niks mis mee zijn. Handremklauwen super mooi en gangbaar, remvoering intact, remzuigers ook gangbaar, alle remleidingen van koper, nieuwe remschijven, en het LSD heeft hooguit één atoom speling. Lekt wel een beetje uit de keerringen, maar dat is alles. Morgen verder en ik heb een keerring voor mijn stuurhuis die hopelijk past ???? Ohja in april wordt deze auto belastingvrij ???????????????????????? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted January 16, 2021 Share Posted January 16, 2021 24 minuten geleden, XJeej zei: Ik heb EINDELIJK de as er onder weg, en er kan gewoon niks mis mee zijn. Handremklauwen super mooi en gangbaar, remvoering intact, remzuigers ook gangbaar, alle remleidingen van koper, nieuwe remschijven, en het LSD heeft hooguit één atoom speling. Lekt wel een beetje uit de keerringen, maar dat is alles. Morgen verder en ik heb een keerring voor mijn stuurhuis die hopelijk past ???? Ohja in april wordt deze auto belastingvrij ???????????????????????? Goed bezig hoor Marco. Begrijp ik het goed dat je nog niet echt een oorzaak van het remverschil gevonden hebt? Of kwam dat door lucht in het remsysteem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted January 16, 2021 Author Share Posted January 16, 2021 2 minuten geleden, Iksjeezesel zei: Goed bezig hoor Marco. Begrijp ik het goed dat je nog niet echt een oorzaak van het remverschil gevonden hebt? Of kwam dat door lucht in het remsysteem? Dat denk ik wel. Ik ga nog een keer goed ontluchten en alle zuigers heen en weer en het moet goed zijn. Vermoed ook dat ze het handrem systeem niet begrepen hebben bij de garage 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted January 16, 2021 Share Posted January 16, 2021 Check, check end double dan maar de volgende keer, Marco. Keep up the good work. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted January 16, 2021 Share Posted January 16, 2021 1 uur terug, Iksjeezesel zei: Goed bezig hoor Marco. Begrijp ik het goed dat je nog niet echt een oorzaak van het remverschil gevonden hebt? Of kwam dat door lucht in het remsysteem? Zat er ook remverschil in de handrem dan? Dan verdenk ik de rembank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pimgmx Posted January 16, 2021 Share Posted January 16, 2021 3 minuten geleden, Iksjeezesel zei: ...verdenk ik de rembank Zat er een 'British Leyland'-logo op? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted February 7, 2021 Share Posted February 7, 2021 Gelijk heb je Marco????. https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/motor-en-toebehoren/m1663897529-jaguar-xjr6-supercharger-motorblok.html?previousPage=lr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted February 7, 2021 Author Share Posted February 7, 2021 LOL ???????????????????? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaulG Posted March 25, 2021 Share Posted March 25, 2021 Wat een moed en groot respect voor het starten met zo'n project. Vraag: Ik dacht op de foto te zien, ik heb er een stukje uitgeknipt, dat je de bouten waarmee de bumperbeugels aan de carrosserie zitten hebt vernieuwd. Hoe heb je die bouten of trekstangen los gekregen? Ik denk minimaal de einduitlaten verwijderen en dan een moer loszagen/losslijpen? Ik ben momenteel ook bezig om min XJ6 S3 nieuw leven in te blazen en ben nu bezig om de hele verroeste achterbumper op te kalefateren. Groet, Paul 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted March 28, 2021 Author Share Posted March 28, 2021 Op 3/25/2021 om 10:12 PM, PaulG zei: Wat een moed en groot respect voor het starten met zo'n project. Vraag: Ik dacht op de foto te zien, ik heb er een stukje uitgeknipt, dat je de bouten waarmee de bumperbeugels aan de carrosserie zitten hebt vernieuwd. Hoe heb je die bouten of trekstangen los gekregen? Ik denk minimaal de einduitlaten verwijderen en dan een moer loszagen/losslijpen? Ik ben momenteel ook bezig om min XJ6 S3 nieuw leven in te blazen en ben nu bezig om de hele verroeste achterbumper op te kalefateren. Groet, Paul Hey bedankt, het was toch meer werk dan ik vooraf dacht ???? Inderdaad als je de einddemper los haalt kun je bij een moer en kun je de originele studs los halen. Misschien ook wel met een lampje en een verlengstuk op de ratel. (Het is al even terug dat ik het heb gedaan) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaulG Posted March 29, 2021 Share Posted March 29, 2021 Hoi Marco, Bedankt voor je advies. Daar kunnen we mee verder. Niet snel denk ik, want een geroeste uitlaat loshalen die ik dan nog wil hergebruiken vergt ook nog de nodige hoofdpijn. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted March 30, 2021 Share Posted March 30, 2021 Verbinding goed warm stoken, daarna goed af laten koelen ! Paar dagen elke dag VOLDOENDE kruipolie en dan moet ie met wat HEEN EN WEER wrikken los komen. Vooral het HEEN en WEER is belangrijk, anders breekt het gewoon af. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted April 4, 2021 Author Share Posted April 4, 2021 Deze auto is gister 40 jaar oud geworden! ???????????????????? APK, bijna 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 Hiep hiep hoera. En nu extra lekkere peut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts