Jump to content
XJeej

Project XJ6 met XJ40-3.6 motor

Recommended Posts

XJeej    224

Hallo allemaal,

Dit topic gaat over de XJ6 van MaB, die via Haddock hier is gekomen. Deze auto heb ik zo gekocht in Augustus 2019:

DSCN2752.thumb.JPG.e688eb0d639cbf6f9a4e3df2b01159df.JPG  DSCN2753.thumb.JPG.46d5722777370ec7cde717fef882cb98.JPG

 

Met o.a. slechte dorpelkoppen, spatborden en wielranden:

DSCN2755.thumb.JPG.6d35bdf50a5835875d40446e23655ef0.JPG DSCN2771.thumb.JPG.d5c23ac4048bfaf064568d8c73ec3914.JPG DSCN2772.thumb.JPG.cbbb1595ffee35e5178414cc19227ebe.JPG DSCN2782.thumb.JPG.133b19e52c20c6a38245694d224f5a84.JPG   

 

Nog meer plekjes:

DSCN2807.thumb.JPG.0fa1d29ae2483b02cefe66c68699f9b5.JPG  DSCN2796.thumb.JPG.bcd43b7707aefc4250cb51c6539262e1.JPG

 

Helaas, veel foto's verloren gegaan met corrupt SD kaartje. De huidige situatie:

DSCN3091.thumb.JPG.cc2b22a0054d711b15ea53ca0cddf13f.JPG   DSCN3092.thumb.JPG.a867ead4e563a47ae9450a5b47796bc8.JPG   DSCN3093.thumb.JPG.5a25f6801baf3fee1f4b2956202db0b1.JPG 

 

DSCN3094.thumb.JPG.d405530999df11b7525f1eb21df114ed.JPG    DSCN3095.thumb.JPG.b8aecf282f69e315b1b761c40d80fd71.JPG  DSCN3096.thumb.JPG.cc6db4ca17bfcd73afc61d3fe56f8865.JPG

 

DSCN3097.thumb.JPG.2d39974170f070af7f8815947d65d086.JPG DSCN3098.thumb.JPG.6042dad47b0e4f2b7365db28aee11ae2.JPG   DSCN3099.thumb.JPG.23f8ee8a38956904b623c4a49ede3eea.JPG

 

 

DSCN3100.thumb.JPG.fefaf94ec04ab6c5b84dc66ba0e61fbf.JPG  DSCN3101.thumb.JPG.5761dad929106f563276c05181cda6f9.JPG  DSCN3102.thumb.JPG.0c58708d99c3a80acc49cdba794b7388.JPG  DSCN3103.thumb.JPG.b6f94d1128a54901d3069500f855446a.JPG

 

Inmiddels te veel gedaan om op te noemen. Veel laswerk, nieuwe brandstofslangen, koperen remleidingen, RVS uitlaat, RVS remslangen, voorste subframe geverfd, liters ML en hammerite, ... 

Todo: Nieuw spatbord RA, achterruit er in, koplampjes, valance lassen, plamuur bijschuren en spuiten, 1 cardanbocht vd uitlaat kopen, vast nog wel veel meer. 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
MaB    6

Nice. Dat ziet er grondig uit. Loopt de motor nog goed?

Wow, mooi dashboard ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
XJeej    224
Op 6/29/2020 om 5:15 PM, MaB zei:

Nice. Dat ziet er grondig uit. Loopt de motor nog goed?

Wow, mooi dashboard ;-)

De motor is super goed! Had nieuwe ontsteking nodig toen 'ie hier kwam, daarna perfect!

 

-- > Ben er nu bijna aan toe om het achterraam te plaatsen, maar ik wil graag adviezen hoe dit het beste aan te pakken. Zelf doen, laten doen, benodigdheden, ... ? De rubbers zijn er, raam is er, raamrand is schoon. 

De huidige status:

DSCN3129.thumb.JPG.6e9451f2e8b6c51b839bccbcc1292725.JPGDSCN3130.thumb.JPG.c1962ed8c4a243940c5bd73f7d10240b.JPGDSCN3131.thumb.JPG.4720ef038ea0d685260582099b7eca68.JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
haddock    533

Indertijd heb ik geprobeerd de voor de hand liggende bedrijven (Carglass ed) hiervoor te charteren, bij mij gaven ze niet thuis.

Zou het dus of zelf doen, of n Jag specialist vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hansvh    403

Ik geloof dat ik zelf ook wel een poging zou wagen. Als je alle benodigde materialen hebt (inclusief zuignappen) en een extra set handjes dan likt me het niet al te moeilijk. Enige aandachtspunt is dat je moet voorkomen dat de ruit naar beneden zakt tijdens de droogtijd van de kit.

Autoruit vervangen.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iksjeezesel    390
27 minuten geleden, hansvh zei:

Ik geloof dat ik zelf ook wel een poging zou wagen. Als je alle benodigde materialen hebt (inclusief zuignappen) en een extra set handjes dan likt me het niet al te moeilijk. Enige aandachtspunt is dat je moet voorkomen dat de ruit naar beneden zakt tijdens de droogtijd van de kit.

Autoruit vervangen.pdf 779.06 kB · 0 downloads

hmm, dit lijkt over moderne ruiten te gaan. (gelijmde ruiten). Ik heb buthyleenkit gebruikt maar met alleen vaseline gaat het makkelijker. En met een stuk vliegertouw in het rubber om die over het randje te helpen. (youtube?) En na plaatsen polymeer onder de randen van het rubber om echt af te dichten. Maar dat is niet helemaal zoals het heurt...

Daarna direct de pees erin en kit afstrijken.  De kunst is om de ruit niet te breken, dus alleen gelijkmatig de hele ruit duwen op plaatsen waar de belasting rondom gelijk blijft. Dus niet op de randen drukken.

 

succes

 

edit: ik heb het over serie 1+2, misschien niet 3?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
XJeej    224
4 uren geleden, Iksjeezesel zei:

 

 

edit: ik heb het over serie 1+2, misschien niet 3?

Het is idd anders voor series 3. Er zijn 3 rubbers die alles op z'n plek houden, en een sierstrip. De kit houdt de raam vast en dicht m af. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
hansvh    403
4 uren geleden, Iksjeezesel zei:

hmm, dit lijkt over moderne ruiten te gaan.

 

9 minuten geleden, XJeej zei:

Het is idd anders voor series 3.

 

 

De Series III is dan ook een moderne auto *kuch*  ;-)

 

  • Klasse 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
XJeej    224

Dat de originele motor uit de jaren 40 kwam vergeten we dan even 😄 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iksjeezesel    390
4 uren geleden, XJeej zei:

Dat de originele motor uit de jaren 40 kwam vergeten we dan even 😄 

Mooiste motor aller tijden, na de Rolls-Royce Merlin:-)!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iksjeezesel    390
4 uren geleden, XJeej zei:

Het is idd anders voor series 3. Er zijn 3 rubbers die alles op z'n plek houden, en een sierstrip. De kit houdt de raam vast en dicht m af. 

 

o, das veel minder moeilijk denk ik! Heb je weer geluk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
XJeej    224
Op 7/13/2020 om 7:36 AM, hansvh zei:

Ik geloof dat ik zelf ook wel een poging zou wagen. Als je alle benodigde materialen hebt (inclusief zuignappen) en een extra set handjes dan likt me het niet al te moeilijk. Enige aandachtspunt is dat je moet voorkomen dat de ruit naar beneden zakt tijdens de droogtijd van de kit.

Autoruit vervangen.pdf 779.06 kB · 6 downloads

Nou ik heb net de ruit geplaatst met de 3M kit droogtijd 8 uur. De sierlijsten nog aardig recht gekregen en die houden de ruit precies in het ''kozijn'' vast, samen met rubber BBC5889. Alle 3 rubbers passen maar op 1 manier, dus daar moet je op letten. Had BAC2288 eerst verkeerd om, nog net op tijd achter gekomen. 't Is wel een aardige worsteling, morgen weet ik of t goed is. 

 

XJ6 ruit.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
XJeej    224

Hij zit vast... 

DSCN3159.thumb.JPG.e30fb245096bfaa79108c0687615f37e.JPG

 

Volgende probleem: Koplamp en het knipperlicht in de bumper doen het niet rechtsvoor. De rest werkt wel. Ik vermoed dat er ergens een massaprobleem is? 

Weet iemand hier iets over?

Share this post


Link to post
Share on other sites
hansvh    403

Hieronder een overzicht van de massapunten. De rechterkoplamp is via massapunt G3 verbonden en het rechterknipperlicht ..... idem!

afbeelding.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
XJeej    224
18 uren geleden, hansvh zei:

Hieronder een overzicht van de massapunten. De rechterkoplamp is via massapunt G3 verbonden en het rechterknipperlicht ..... idem!

afbeelding.png

 

Dit was mooi geweest, maar heb het massapunt doorverbonden en krijg alsnog geen licht.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
john37    53
58 minuten geleden, XJeej zei:

 

Dit was mooi geweest, maar heb het massapunt doorverbonden en krijg alsnog geen licht.. 

 

Dan maar via de meten is weten weg.

1) controleren van massa pad. (Meter aan de accu plus en dan vanaf de massa van de lamp terugzoeken en fixen totdat je een goede massa aan de lamp hebt)

2) controleren van lampvoeding. (Meter aan de massa en dan vanaf de lamp terug naar de accu de voeding werkende maken)

Share this post


Link to post
Share on other sites
XJeej    224
19 uren geleden, john37 zei:

 

Dan maar via de meten is weten weg.

1) controleren van massa pad. (Meter aan de accu plus en dan vanaf de massa van de lamp terugzoeken en fixen totdat je een goede massa aan de lamp hebt)

2) controleren van lampvoeding. (Meter aan de massa en dan vanaf de lamp terug naar de accu de voeding werkende maken)

 

Voor het knipperlicht was het toch G3... Vast zitten was niet genoeg, het moest los en blank geschuurd worden. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
john37    53

Vast wil inderdaad niet automatisch zeggen dat het contact ook goed (genoeg) is.

Soms doet een kartelring "wonderen". Mooi om te horen dat het is opgelost.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
XJeej    224
2 uren geleden, john37 zei:

Vast wil inderdaad niet automatisch zeggen dat het contact ook goed (genoeg) is.

Soms doet een kartelring "wonderen". Mooi om te horen dat het is opgelost.

 

Ze hebben een eigen wil. Met 4 koplampen is het af en toe maar kijken wat er aan gaat en hoe vel 🤣 (Dit geldt iig voor de auto's die ik heb gehad)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...