XJeej Posted June 29, 2020 Share Posted June 29, 2020 Hallo allemaal, Dit topic gaat over de XJ6 van MaB, die via Haddock hier is gekomen. Deze auto heb ik zo gekocht in Augustus 2019: Met o.a. slechte dorpelkoppen, spatborden en wielranden: Nog meer plekjes: Helaas, veel foto's verloren gegaan met corrupt SD kaartje. De huidige situatie: Inmiddels te veel gedaan om op te noemen. Veel laswerk, nieuwe brandstofslangen, koperen remleidingen, RVS uitlaat, RVS remslangen, voorste subframe geverfd, liters ML en hammerite, ... Todo: Nieuw spatbord RA, achterruit er in, koplampjes, valance lassen, plamuur bijschuren en spuiten, 1 cardanbocht vd uitlaat kopen, vast nog wel veel meer. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaB Posted June 29, 2020 Share Posted June 29, 2020 Nice. Dat ziet er grondig uit. Loopt de motor nog goed? Wow, mooi dashboard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted July 12, 2020 Author Share Posted July 12, 2020 Op 6/29/2020 om 5:15 PM, MaB zei: Nice. Dat ziet er grondig uit. Loopt de motor nog goed? Wow, mooi dashboard De motor is super goed! Had nieuwe ontsteking nodig toen 'ie hier kwam, daarna perfect! -- > Ben er nu bijna aan toe om het achterraam te plaatsen, maar ik wil graag adviezen hoe dit het beste aan te pakken. Zelf doen, laten doen, benodigdheden, ... ? De rubbers zijn er, raam is er, raamrand is schoon. De huidige status: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted July 12, 2020 Share Posted July 12, 2020 Indertijd heb ik geprobeerd de voor de hand liggende bedrijven (Carglass ed) hiervoor te charteren, bij mij gaven ze niet thuis. Zou het dus of zelf doen, of n Jag specialist vragen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted July 13, 2020 Share Posted July 13, 2020 Ik geloof dat ik zelf ook wel een poging zou wagen. Als je alle benodigde materialen hebt (inclusief zuignappen) en een extra set handjes dan likt me het niet al te moeilijk. Enige aandachtspunt is dat je moet voorkomen dat de ruit naar beneden zakt tijdens de droogtijd van de kit. Autoruit vervangen.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted July 13, 2020 Share Posted July 13, 2020 27 minuten geleden, hansvh zei: Ik geloof dat ik zelf ook wel een poging zou wagen. Als je alle benodigde materialen hebt (inclusief zuignappen) en een extra set handjes dan likt me het niet al te moeilijk. Enige aandachtspunt is dat je moet voorkomen dat de ruit naar beneden zakt tijdens de droogtijd van de kit. Autoruit vervangen.pdf 779.06 kB · 0 downloads hmm, dit lijkt over moderne ruiten te gaan. (gelijmde ruiten). Ik heb buthyleenkit gebruikt maar met alleen vaseline gaat het makkelijker. En met een stuk vliegertouw in het rubber om die over het randje te helpen. (youtube?) En na plaatsen polymeer onder de randen van het rubber om echt af te dichten. Maar dat is niet helemaal zoals het heurt... Daarna direct de pees erin en kit afstrijken. De kunst is om de ruit niet te breken, dus alleen gelijkmatig de hele ruit duwen op plaatsen waar de belasting rondom gelijk blijft. Dus niet op de randen drukken. succes edit: ik heb het over serie 1+2, misschien niet 3? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted July 13, 2020 Author Share Posted July 13, 2020 4 uren geleden, Iksjeezesel zei: edit: ik heb het over serie 1+2, misschien niet 3? Het is idd anders voor series 3. Er zijn 3 rubbers die alles op z'n plek houden, en een sierstrip. De kit houdt de raam vast en dicht m af. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted July 13, 2020 Share Posted July 13, 2020 4 uren geleden, Iksjeezesel zei: hmm, dit lijkt over moderne ruiten te gaan. 9 minuten geleden, XJeej zei: Het is idd anders voor series 3. De Series III is dan ook een moderne auto *kuch* 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted July 13, 2020 Author Share Posted July 13, 2020 Dat de originele motor uit de jaren 40 kwam vergeten we dan even ???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted July 13, 2020 Share Posted July 13, 2020 4 uren geleden, XJeej zei: Dat de originele motor uit de jaren 40 kwam vergeten we dan even ???? Mooiste motor aller tijden, na de Rolls-Royce Merlin:-)! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted July 13, 2020 Share Posted July 13, 2020 4 uren geleden, XJeej zei: Het is idd anders voor series 3. Er zijn 3 rubbers die alles op z'n plek houden, en een sierstrip. De kit houdt de raam vast en dicht m af. o, das veel minder moeilijk denk ik! Heb je weer geluk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted July 31, 2020 Author Share Posted July 31, 2020 Op 7/13/2020 om 7:36 AM, hansvh zei: Ik geloof dat ik zelf ook wel een poging zou wagen. Als je alle benodigde materialen hebt (inclusief zuignappen) en een extra set handjes dan likt me het niet al te moeilijk. Enige aandachtspunt is dat je moet voorkomen dat de ruit naar beneden zakt tijdens de droogtijd van de kit. Autoruit vervangen.pdf 779.06 kB · 6 downloads Nou ik heb net de ruit geplaatst met de 3M kit droogtijd 8 uur. De sierlijsten nog aardig recht gekregen en die houden de ruit precies in het ''kozijn'' vast, samen met rubber BBC5889. Alle 3 rubbers passen maar op 1 manier, dus daar moet je op letten. Had BAC2288 eerst verkeerd om, nog net op tijd achter gekomen. 't Is wel een aardige worsteling, morgen weet ik of t goed is. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted August 1, 2020 Author Share Posted August 1, 2020 Hij zit vast... Volgende probleem: Koplamp en het knipperlicht in de bumper doen het niet rechtsvoor. De rest werkt wel. Ik vermoed dat er ergens een massaprobleem is? Weet iemand hier iets over? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted August 1, 2020 Share Posted August 1, 2020 Hieronder een overzicht van de massapunten. De rechterkoplamp is via massapunt G3 verbonden en het rechterknipperlicht ..... idem! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted August 2, 2020 Author Share Posted August 2, 2020 18 uren geleden, hansvh zei: Hieronder een overzicht van de massapunten. De rechterkoplamp is via massapunt G3 verbonden en het rechterknipperlicht ..... idem! Dit was mooi geweest, maar heb het massapunt doorverbonden en krijg alsnog geen licht.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted August 2, 2020 Share Posted August 2, 2020 Dan moet je wel haast twee verschillende problemen hebben. Aardpunt G3 is het enige gezamenlijke van beide verlichtingsdelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted August 2, 2020 Share Posted August 2, 2020 Hieronder de schema's, kun je zien hoe het aan elkaar geknoopt is: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted August 2, 2020 Share Posted August 2, 2020 58 minuten geleden, XJeej zei: Dit was mooi geweest, maar heb het massapunt doorverbonden en krijg alsnog geen licht.. Dan maar via de meten is weten weg. 1) controleren van massa pad. (Meter aan de accu plus en dan vanaf de massa van de lamp terugzoeken en fixen totdat je een goede massa aan de lamp hebt) 2) controleren van lampvoeding. (Meter aan de massa en dan vanaf de lamp terug naar de accu de voeding werkende maken) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted August 3, 2020 Author Share Posted August 3, 2020 19 uren geleden, john37 zei: Dan maar via de meten is weten weg. 1) controleren van massa pad. (Meter aan de accu plus en dan vanaf de massa van de lamp terugzoeken en fixen totdat je een goede massa aan de lamp hebt) 2) controleren van lampvoeding. (Meter aan de massa en dan vanaf de lamp terug naar de accu de voeding werkende maken) Voor het knipperlicht was het toch G3... Vast zitten was niet genoeg, het moest los en blank geschuurd worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Vast wil inderdaad niet automatisch zeggen dat het contact ook goed (genoeg) is. Soms doet een kartelring "wonderen". Mooi om te horen dat het is opgelost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted August 3, 2020 Author Share Posted August 3, 2020 2 uren geleden, john37 zei: Vast wil inderdaad niet automatisch zeggen dat het contact ook goed (genoeg) is. Soms doet een kartelring "wonderen". Mooi om te horen dat het is opgelost. Ze hebben een eigen wil. Met 4 koplampen is het af en toe maar kijken wat er aan gaat en hoe vel ???? (Dit geldt iig voor de auto's die ik heb gehad) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted August 19, 2020 Author Share Posted August 19, 2020 Op 8/2/2020 om 2:42 PM, hansvh zei: Hieronder de schema's, kun je zien hoe het aan elkaar geknoopt is: Het koplampen probleem is ook opgelost nu, het was niks meer dan zekeringen wrikken. De bedrading was dus prima. ???????? Wel 1 vraag: De 4 standen van de koplampschakelaar zijn als volgt: 0 uit 1 stadslicht 2 groot licht (4x!) 3 dimlicht Lijkt mij nogal onlogisch, iedere keer dat je dimlicht wilt inschakelen moet je langs het groot licht? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 Nee, dat klopt niet. Positie 2 is gewoon dimlicht, als je dan groot licht krijgt heb je de schakelaar aan het stuur al bediend. In de laatste positie zouden de mistachterlichten moeten branden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted August 20, 2020 Author Share Posted August 20, 2020 Dit is mijn schakelaar: Als ik in stand 2 het groot licht uit zet met de schakelaar aan het stuur dan blijft alleen het stadslicht aan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 En zo zou het moeten werken: Lijkt me een probleem in bekabeling, zekering, relais of switch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.