Jump to content

Project XJ6 met XJ40-3.6 motor


XJeej
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Dit topic gaat over de XJ6 van MaB, die via Haddock hier is gekomen. Deze auto heb ik zo gekocht in Augustus 2019:

DSCN2752.thumb.JPG.e688eb0d639cbf6f9a4e3df2b01159df.JPG  DSCN2753.thumb.JPG.46d5722777370ec7cde717fef882cb98.JPG

 

Met o.a. slechte dorpelkoppen, spatborden en wielranden:

DSCN2755.thumb.JPG.6d35bdf50a5835875d40446e23655ef0.JPG DSCN2771.thumb.JPG.d5c23ac4048bfaf064568d8c73ec3914.JPG DSCN2772.thumb.JPG.cbbb1595ffee35e5178414cc19227ebe.JPG DSCN2782.thumb.JPG.133b19e52c20c6a38245694d224f5a84.JPG   

 

Nog meer plekjes:

DSCN2807.thumb.JPG.0fa1d29ae2483b02cefe66c68699f9b5.JPG  DSCN2796.thumb.JPG.bcd43b7707aefc4250cb51c6539262e1.JPG

 

Helaas, veel foto's verloren gegaan met corrupt SD kaartje. De huidige situatie:

DSCN3091.thumb.JPG.cc2b22a0054d711b15ea53ca0cddf13f.JPG   DSCN3092.thumb.JPG.a867ead4e563a47ae9450a5b47796bc8.JPG   DSCN3093.thumb.JPG.5a25f6801baf3fee1f4b2956202db0b1.JPG 

 

DSCN3094.thumb.JPG.d405530999df11b7525f1eb21df114ed.JPG    DSCN3095.thumb.JPG.b8aecf282f69e315b1b761c40d80fd71.JPG  DSCN3096.thumb.JPG.cc6db4ca17bfcd73afc61d3fe56f8865.JPG

 

DSCN3097.thumb.JPG.2d39974170f070af7f8815947d65d086.JPG DSCN3098.thumb.JPG.6042dad47b0e4f2b7365db28aee11ae2.JPG   DSCN3099.thumb.JPG.23f8ee8a38956904b623c4a49ede3eea.JPG

 

 

DSCN3100.thumb.JPG.fefaf94ec04ab6c5b84dc66ba0e61fbf.JPG  DSCN3101.thumb.JPG.5761dad929106f563276c05181cda6f9.JPG  DSCN3102.thumb.JPG.0c58708d99c3a80acc49cdba794b7388.JPG  DSCN3103.thumb.JPG.b6f94d1128a54901d3069500f855446a.JPG

 

Inmiddels te veel gedaan om op te noemen. Veel laswerk, nieuwe brandstofslangen, koperen remleidingen, RVS uitlaat, RVS remslangen, voorste subframe geverfd, liters ML en hammerite, ... 

Todo: Nieuw spatbord RA, achterruit er in, koplampjes, valance lassen, plamuur bijschuren en spuiten, 1 cardanbocht vd uitlaat kopen, vast nog wel veel meer. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Op 6/29/2020 om 5:15 PM, MaB zei:

Nice. Dat ziet er grondig uit. Loopt de motor nog goed?

Wow, mooi dashboard ;-)

De motor is super goed! Had nieuwe ontsteking nodig toen 'ie hier kwam, daarna perfect!

 

-- > Ben er nu bijna aan toe om het achterraam te plaatsen, maar ik wil graag adviezen hoe dit het beste aan te pakken. Zelf doen, laten doen, benodigdheden, ... ? De rubbers zijn er, raam is er, raamrand is schoon. 

De huidige status:

DSCN3129.thumb.JPG.6e9451f2e8b6c51b839bccbcc1292725.JPGDSCN3130.thumb.JPG.c1962ed8c4a243940c5bd73f7d10240b.JPGDSCN3131.thumb.JPG.4720ef038ea0d685260582099b7eca68.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

27 minuten geleden, hansvh zei:

Ik geloof dat ik zelf ook wel een poging zou wagen. Als je alle benodigde materialen hebt (inclusief zuignappen) en een extra set handjes dan likt me het niet al te moeilijk. Enige aandachtspunt is dat je moet voorkomen dat de ruit naar beneden zakt tijdens de droogtijd van de kit.

Autoruit vervangen.pdf 779.06 kB · 0 downloads

hmm, dit lijkt over moderne ruiten te gaan. (gelijmde ruiten). Ik heb buthyleenkit gebruikt maar met alleen vaseline gaat het makkelijker. En met een stuk vliegertouw in het rubber om die over het randje te helpen. (youtube?) En na plaatsen polymeer onder de randen van het rubber om echt af te dichten. Maar dat is niet helemaal zoals het heurt...

Daarna direct de pees erin en kit afstrijken.  De kunst is om de ruit niet te breken, dus alleen gelijkmatig de hele ruit duwen op plaatsen waar de belasting rondom gelijk blijft. Dus niet op de randen drukken.

 

succes

 

edit: ik heb het over serie 1+2, misschien niet 3?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 uren geleden, Iksjeezesel zei:

 

 

edit: ik heb het over serie 1+2, misschien niet 3?

Het is idd anders voor series 3. Er zijn 3 rubbers die alles op z'n plek houden, en een sierstrip. De kit houdt de raam vast en dicht m af. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 uren geleden, Iksjeezesel zei:

hmm, dit lijkt over moderne ruiten te gaan.

 

9 minuten geleden, XJeej zei:

Het is idd anders voor series 3.

 

 

De Series III is dan ook een moderne auto *kuch*  ;-)

 

  • Klasse 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Op 7/13/2020 om 7:36 AM, hansvh zei:

Ik geloof dat ik zelf ook wel een poging zou wagen. Als je alle benodigde materialen hebt (inclusief zuignappen) en een extra set handjes dan likt me het niet al te moeilijk. Enige aandachtspunt is dat je moet voorkomen dat de ruit naar beneden zakt tijdens de droogtijd van de kit.

Autoruit vervangen.pdf 779.06 kB · 6 downloads

Nou ik heb net de ruit geplaatst met de 3M kit droogtijd 8 uur. De sierlijsten nog aardig recht gekregen en die houden de ruit precies in het ''kozijn'' vast, samen met rubber BBC5889. Alle 3 rubbers passen maar op 1 manier, dus daar moet je op letten. Had BAC2288 eerst verkeerd om, nog net op tijd achter gekomen. 't Is wel een aardige worsteling, morgen weet ik of t goed is. 

 

XJ6 ruit.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hij zit vast... 

DSCN3159.thumb.JPG.e30fb245096bfaa79108c0687615f37e.JPG

 

Volgende probleem: Koplamp en het knipperlicht in de bumper doen het niet rechtsvoor. De rest werkt wel. Ik vermoed dat er ergens een massaprobleem is? 

Weet iemand hier iets over?

Link to comment
Share on other sites

18 uren geleden, hansvh zei:

Hieronder een overzicht van de massapunten. De rechterkoplamp is via massapunt G3 verbonden en het rechterknipperlicht ..... idem!

afbeelding.png

 

Dit was mooi geweest, maar heb het massapunt doorverbonden en krijg alsnog geen licht.. 

Link to comment
Share on other sites

58 minuten geleden, XJeej zei:

 

Dit was mooi geweest, maar heb het massapunt doorverbonden en krijg alsnog geen licht.. 

 

Dan maar via de meten is weten weg.

1) controleren van massa pad. (Meter aan de accu plus en dan vanaf de massa van de lamp terugzoeken en fixen totdat je een goede massa aan de lamp hebt)

2) controleren van lampvoeding. (Meter aan de massa en dan vanaf de lamp terug naar de accu de voeding werkende maken)

Link to comment
Share on other sites

19 uren geleden, john37 zei:

 

Dan maar via de meten is weten weg.

1) controleren van massa pad. (Meter aan de accu plus en dan vanaf de massa van de lamp terugzoeken en fixen totdat je een goede massa aan de lamp hebt)

2) controleren van lampvoeding. (Meter aan de massa en dan vanaf de lamp terug naar de accu de voeding werkende maken)

 

Voor het knipperlicht was het toch G3... Vast zitten was niet genoeg, het moest los en blank geschuurd worden. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, john37 zei:

Vast wil inderdaad niet automatisch zeggen dat het contact ook goed (genoeg) is.

Soms doet een kartelring "wonderen". Mooi om te horen dat het is opgelost.

 

Ze hebben een eigen wil. Met 4 koplampen is het af en toe maar kijken wat er aan gaat en hoe vel ???? (Dit geldt iig voor de auto's die ik heb gehad)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Op 8/2/2020 om 2:42 PM, hansvh zei:

Hieronder de schema's, kun je zien hoe het aan elkaar geknoopt is:

afbeelding.pngafbeelding.png

Het koplampen probleem is ook opgelost nu, het was niks meer dan zekeringen wrikken. De bedrading was dus prima. ????????

 

Wel 1 vraag: De 4 standen van de koplampschakelaar zijn als volgt:

0 uit

1 stadslicht

2 groot licht (4x!)

3 dimlicht

Lijkt mij nogal onlogisch, iedere keer dat je dimlicht wilt inschakelen moet je langs het groot licht?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...