Jump to content
Vdbarch

F-type 2014 en verzekering.

Recommended Posts

Vdbarch    4

Binnenkort hoop ik mijn 2014 F-type S 3.0V6 convertible op kenteken te hebben, maar dan moet deze nog worden verzekerd. Vroeg mij af of er hier mensen zijn op het forum die wat meer ervaring hebben met het verzekeren van een jonge Jaguar. Om te beginnen verbaasd het mij dat de catalogusprijs niet eenduidig is. Na mijn BPM berekening, AutoWeek check, Autotelex, Verzekering vergelijkingssites bekeken te hebben, wordt het mij niet duidelijk hoe het nu precies zit. Mijn verzekeringsagent lijkt er ook niks van te snappen. De catalogusprijs lijkt op verschillende sites 108400 in 2014 te zijn geweest. Wat optiepakketten voor 6650 erbij, dan ben ik er denk ik wel. Maar nee, de maatschappij rekent gewoon 145000 voor het bepalen van de premie. Waar baseren zij dat op? Er is nog geen RDW keuring geweest, komt nog.

sonsan    472

Nou, dan ben je toevallig hier aan het juiste adres beland....

Klik maar op de banner hierboven van Be-Insured. Wedden dat zij het wel snappen...:-)

( of stuur een PM naar Laan, lid van het JF-TEAM)

WimXF    10

En nadat je iets hebt afgesloten, direct het jaar daarop overstappen naar Promovendum. Erg goede ervaringen mee. Hun website is niet scherp, voor wat betreft de premie, maar als je ze even belt en de rekening laat zien, dan doen ze er toch 20% af. Een XF uit 2016 met WA & beperkt casco en onbeperkte kilometers kost 370 euro per jaar.

Laan    858

Een premie uitrekenen op internet is vaak lastig, zeker met een bijzondere auto. Zodra het kenteken erop zit wordt het al een stuk makkelijker op basis van de waarde en bpm die rdw ingeeft. Je adviseur of verzekeraar zou hierin moeten bemiddelen als je er niet uitkomt. Daar zijn ze voor. En kunnen ze dat niet of doen ze dat niet, dan kan je beter elders navraag doen. Een F type van €110.000 of meer is best lastig te verzekeren. Mainstream aanbieders als promovendum ( voor hoger opgeleiden, daar begint het al..) zullen er niet happig op zijn. Die kopen graag met heel veel reclame en gesteund door buitenlandse herverzekeraars marktaandeel in liefst veilige doelgroepen. Voor zolang als het duurt, want je hoeft geen actuaris te zijn om te begrijpen dat die strategie op termijn geen stand houdt. Welke verzekering past bij een F type hangt af van het gebruik, de bestuurder en regio. Met die gegevens kan je een advies op maat laten maken of, als je dat wenst zelf op onderzoek uitgaan.