Jump to content
Brian

x300 bakstoring

Recommended Posts

Brian    0

Hallo ik ben Brian ben gek van Alfa's en Amerikanen maar door een vriend besmet met Jaguar en dan v.n.l. de x300 gewoon mooie wagen vandaar. Nu is mijn oog gevallen op een x300 met defect aan bak. Eigenaar weet niet wat er mee is hij zegt gaat niet harder dan 40km. Zijn er bekende storingen die ik kan checken. Wil best een bak vervangen heb een brug dat scheelt maar misschien zijn er veel voorkomende defecten waar dit aan kan liggen. Graag hoor ik de tips alvast bedankt

Door moderator verplaatst naar juiste subforum

Poelie    17

Deze automaat is al computergestuurd en kan worden uitgelezen. Dit geeft vaak al inzicht.

Als je de automaat zelf kunt vervangen kun je hem misschien meteen gewoon preventief reviseren. Dit is een hele makkelijke 4 versnellingen automaat. Reviseren is goed te doen met normaal gereedschap. Je reviseert dan alle afdichtingen en koppelingen. Kosten qua onderdelen zou c.a. 400 euro zijn. Als je ook de omvormer laat reviseren ga je richting 700 euro.

Mocht je het probleem willen zoeken, moet je eerst uitlezen. Daarna zou het aflaten van een klein beetje olie een goed begin zijn. Ruik je verbrandde olie, zijn er koppelingen verbrand en moet je sowieso reviseren.

Als de automaat in de 1e versnelling tot en met de 40km/u rijdt en ook in de "R" wil rijden, vermoed ik een probleem in het schakelapparaat. Als de automaat helemaal niet meer vooruit wil, is revisie nodig i.v.m. een ontwerpfout in deze automaat.

Poelie    17

In de automaat onder op de aandrijflijn. Bij het verwijderen van de carterpan zie je hem al zitten. Een groot aluminium blok aan de automaat geschroefd. Dit is het schakelapparaat.

6077.jpg