Jump to content

Oliedop

Recommended Posts

B.K    16

Ola, 

Misschien even een rare vraag. Ik krijg mijn oliedop er met geen mogelijkheid af....is dat iets  bijzonders? Kan hem wel dichtdraaien en dan heb je zo'n beveiliging met klik klik....maar open maar een kwart slag ?

Rover827Si    189
8 minuten geleden, B.K zei:

Ola, 

Misschien even een rare vraag. Ik krijg mijn oliedop er met geen mogelijkheid af....is dat iets  bijzonders? Kan hem wel dichtdraaien en dan heb je zo'n beveiliging met klik klik....maar open maar een kwart slag ?

Met een waterpomptang lukt het wel maar uiteraard wel beschermen met bijvoorbeeld een doek. Ik heb hier overigens nooit last van gehad. Wel met de dop van het expansievaatje.

B.K    16

Kreeg er 0 beweging in alleen dicht met die kliks......dacht misschien is er een truckje voor nodig.die kwart slag voelt aan alsof hij niet verder kan 😒

haddock    921

Als dat zo is zou i k voorzichtig zijn met de waterpomptang. Beter beetje naar beneden duwen oid, beetje prutsen.  Je draait m nl tegen n velsrandje aan, naar beneden duwen geeft m vrij, kan ie er onderlangs.

deimmerruwemaarbedachtzaamprutsende

edit: liefst zonder tang

Stephan80    95

Mocht je je olie zelf vervangen dan heb je waarschijnlijk wel een oliefilter sleutel. indien dat een bandsleutel is (dus met een riempje) dan kun je die ook voor de oliedop gebruiken zonder iets te beschadigen.

Heb je die niet zou ik een stukje hout in 1 vd inkepingen zetten en zo met de hamer ertegen lostikken. Dat is minder schadegevoelig dan een schroevendraaier oid. Deze met de auto van schoonmoeders ook nog zo gedaan aangezien ik (uiteraard) net de eerstgenoemde heb uitgeleend.

B.K    16

Thanks mannen,  ook dit raadsel loste zichzelf op....................ik gewapend met allerlei tangen ( waar tandarts jaloers op zou zijn 😃 ) naar de dop, doekje erover en pak hem even vast om doek aan te drukken en draai hem er zo vanaf ???

Het is ook net een mens, dank iig voor jullie wijsheden.

Nu nog het valet gebeuren  ( blijft instaan ) waardoor je de knop op afstandsbediening niet kunt gebruiken en met de sleutel moet openen. In dashboard geeft hij aan VALET MODE en blijft dat aangeven iedere keer als je drukt !

Grt Bert