Jump to content
TweeLinkerhande

Mag jullie X308 of X350 buiten slapen?

Recommended Posts

18 uren geleden, QB-II zei:

GROTE parkeerplaats met heel veel lege plekken … parkeer ver van de paar autos die er al staan  … kom je terug na halfuurtje … heeft een volgende bezoeker toch het plekje vlak naast jou ingenomen🙄

Ja, het is soms onvoorstelbaar. Nog een aardig verhaal: In 1977 haalde ik mijn rijbewijs een paar maanden nadat ik 18 was geworden.

Ik moest afrijden bij het CBR in Amsterdam. Theorie ging goed en de praktijk ook (dacht ik). We kwamen terug bij het parkeerterrein en de examinator zei: Parkeert u maar waar u wilt. Dus ik parkeerde ergens tussen een paar strepen, met aan beide kanten geen andere auto’s. 

De examinator keek me aan: Hij zei: Weet u wel dat u iets heel bijzonders doet? Oh Ja? Hij vervolgde; als ik kandidaten vertel om zo maar te parkeren, gaan ze altijd strak naast andere auto’s staan, of proberen tussen twee andere auto’s in te gaan staan. U bent een van de weinige kandidaten die ooit heb gezien die het zichzelf makkelijk maakt! Schijnbaar kwam het regelmatig voor dat kandidaten de praktijk test prima deden om dan toch nog op het CBR parkeerterrein te stuntelen of zelf schade te maken!

Jeroen  

redman    142
On 6/22/2020 at 3:44 PM, QB-II said:

… heeft een volgende bezoeker toch het plekje vlak naast jou ingenomen🙄

Gewoon de aantrekkingskracht van zo'n mooie wagen ;-)

cage    14

Niet iets te huur in Overschie of Spaanse Polder wellicht? Wat ik me herinner toen ik aan de Statensingel woonde was dat alle boxen bij woningen hoorden en erg veel garageboxen waren er uberhaupt niet in Blijdorp. Volgens mij alleen bij de Cornelis Muschstraat

Ff DuckDuckGo-en en: garagebox te huur

zou zelf g'loof ik toch kopen overwegen met die prijs ...

Marcov    18
On 6/23/2020 at 10:01 AM, jeroendorrestein said:

Ik moest afrijden bij het CBR in Amsterdam. Theorie ging goed en de praktijk ook (dacht ik). We kwamen terug bij het parkeerterrein en de examinator zei: Parkeert u maar waar u wilt. Dus ik parkeerde ergens tussen een paar strepen, met aan beide kanten geen andere auto’s. 

De examinator keek me aan: Hij zei: Weet u wel dat u iets heel bijzonders doet? Oh Ja? Hij vervolgde; als ik kandidaten vertel om zo maar te parkeren, gaan ze altijd strak naast andere auto’s staan, of proberen tussen twee andere auto’s in te gaan staan. U bent een van de weinige kandidaten die ooit heb gezien die het zichzelf makkelijk maakt! Schijnbaar kwam het regelmatig voor dat kandidaten de praktijk test prima deden om dan toch nog op het CBR parkeerterrein te stuntelen of zelf schade te maken!

Jeroen  

Well, Ik deed ongeveer hetzelfde (parkeerde na afloop examen op vrij leeg parkeerterrein) en zakte omdat ik niet goed keek toen ik de deur open deed en uitstapte 😜
'er kan wel iemand naast je je komen staan'.. Op een verder leeg terrein op maandagochted.. Ik begrijp nu dat dat een rare gedachte is.
Na 30 jaar ben ik er wel overheen. 🙃

On topic, mijn X308 slaapt binnen. In en publieke parkeergarage. Dat dan weer wel.
garagegezellig.jpg

Sjuul    45

mijn S-type slaapt buiten omdat ik geen andere mogelijkheid heb. Bij aanschaf kon je zien dat ie altijd binnen heeft gestaan, roestvrij, dus als ik t kon zou dat mijn voorkeur hebben. Ik heb , wonende in een bos regelmatig hars op de lak, dat is wat minder.................maar omdat het een daily driver is, is een hoes, die ik overigens wel bezit, geen optie..........direct de hars eraf halen, met bier was de beste tip.......😀.........en verder regelmatig naar de wasstraat voor de beste wasbeurt..............

Sjuul    45
1 hour ago, Marcov said:

On topic, mijn X308 slaapt binnen. In en publieke parkeergarage. Dat dan weer wel.

met zo te zien, ook nog met een soortgenoot..........🤣

QB-II    11
30 minutes ago, Sjuul said:

mijn S-type slaapt buiten omdat ik geen andere mogelijkheid heb. Bij aanschaf kon je zien dat ie altijd binnen heeft gestaan, roestvrij, dus als ik t kon zou dat mijn voorkeur hebben. Ik heb , wonende in een bos regelmatig hars op de lak, dat is wat minder.................maar omdat het een daily driver is, is een hoes, die ik overigens wel bezit, geen optie..........direct de hars eraf halen, met bier was de beste tip.......😀.........en verder regelmatig naar de wasstraat voor de beste wasbeurt..............

Zonde van het bier😏 .. je kunt natuurlijk ook die bomen kappen😂

• Like 2

wimb    573
On 8/28/2020 at 10:17 PM, Sjuul said:

en verder regelmatig naar de wasstraat voor de beste wasbeurt..............

😵

paperboy62    214

Mijn X308 staat buiten omdat ik geen ander plek heb. Ik heb voor mijn deur een P&R plaats dus geen probleem. Alleen dat sommige niet kunnen parkeren en schade rijden en er dan als een haas vandoor gaan zonder iets achter te laten. Dit is me in 20 jaar tijd al 5 x gebeurd ook met deze XJ wat me zo'n € 500 heeft gekost.

Djurre1980    150

Een X350 zou in theorie prima buiten moeten kunnen staan.

MAAR.... ik weet uit ervaring dat gevoelige zaken die in principe niet met de buitenkant van de auto te maken hebben toch buiten sneller minder mooi kunnen worden.

Denk bijvoorbeeld aan het kwetsbare hemeltje, die gaan bij Jaguars altijd zakken op den duur, en dat gaat een stuk sneller als de auto zoals afgelopen zomer met 35+ graden elke dag in de brandende zon staat.

Ook je lak en andere interieurdelen (denk aan leder en houtwerk) vinden dit niet prettig.

Om nog maar niet te spreken over die lieve vogeltjes die af en toe belachelijke flatsen op je mooie Jag achter laten.

Als je er regelmatig mee gaat rijden is het al minder erg, maar anders krijg je ook nog eens te maken met veel vocht en roest op plekken waar je het liever niet wilt hebben.

Denk bijvoorbeeld aan je remmen etc.

Dus mijn advies is altijd binnen zetten als dat kan.

wimb    573
12 hours ago, Djurre1980 said:

Dus mijn advies is altijd binnen zetten als dat kan.

Maar dan wel in een ruimte die of goed geventileerd wordt, of wordt verwarmd. Anders heb je alsnog last van optrekkend vocht.

johanvdpluijm    124
19 minuten geleden, wimb zei:

Maar dan wel in een ruimte die of goed geventileerd wordt, of wordt verwarmd. Anders heb je alsnog last van optrekkend vocht.

dat is precies het probleem met auto hoezen, dan is ie helemaal vochtig (mijn auto staat buiten)

redman    142

Helaas heb ik geen garage, carport of iets dergelijks.

Kate staat daarom noodgedwongen buiten.

Geeft niet, zo draagt ze bij aan een mooier straatbeeld ;-)

Plus mensen kijken er naar en ik hoor uit gesprekken dat ze er toch naar kijken ("als ik 's ochtends naar buiten kijk gaaf om te zien").

• Like 1