Jump to content
johnny xj6

stotteren bij koude motor

Recommended Posts

johnny xj6    37

Hallo,

Mijn s3 uit 1984 is plots gaan stotteren bij koude motor, als ik een paar minuten heb gereden is het weg.

Het voelde als een slechte bougie maar die heb ik vervangen en het stotteren blijft. Nu heb ik binnen het forum al verschillen topics over het stotteren gelezen maar niet over dat het bij een warme motor weg is. Het voelt aan als een ontsteking probleem maar als ik zo die topics lees kan het van alles zijn. van de injectie heb ik totaal geen kaas gegeten. de bougies zien als ik een ritje op de snelweg heb gereden zijn er allemaal mooi uit, licht bruin . zou het de bobine kunnen zijn? Ik weet niet waar ik moet zoeken.

john37    53

Dat is knap irritant.

De bougie kleur geeft aan dat het in orde moet zijn, wat ook blijkuit je snelweg rit.

Vraag is dus wat er mis is/gaat als ze nog aan het opwarmen is, en dat kan vanalles zijn.

Onlangs iets aangepast in je rituelen of onderhoud gehad, dan zou ik het daar aan zoeken.

Anders:

Slechte  verbindingen / kabels/ sensoren / ECU  tot   klepspeling / vacuum problemen/ niet goed lopende benzine pomp

Treedt het stotteren op bij accelleratie (vanuit stilstand, of b.v. van 60 naar 100) of ook onrustig lopen indien na starten gewoon stationair laten draaien op de oprit ?

Doet de vacuum vervroeging het goed ( wanneer laatste keer gesmeerd ?)

Laatste keer klepspeling gecontroleerd / ingesteld?

johnny xj6    37

Bij een andere topic over het stotteren stond zo'n beetje wat je moest schoonmaken en dat heb ik gedaan.

De stekkers incl de 2 witte schoongemaakt, pinnetjes met een schuurpapiertje geschuurd. stekker van de lmm schoongemaakt. van de bobine alle stekkers schoon gemaakt. rotor en verdeelkap schoongemaakt en met een schuurpapiertje de contacten geschuurd. de vacuumslangen vervangen. de aarde aansluiting links boven op de kleppendeksel ,waar verschillende draden op uitkomen losgehaald en opgeschuurd.

en voila het heeft geholpen. hij start nu vlot en geen gestotter meer.😅 was even bang dat het een heel gezoek zou worden.

gelukkig is dit niet het geval.

• Like 3