Jump to content
B.K

Telefoon

Recommended Posts

B.K    13

Op midden console staat een telefoontje  afgebeeld. Echter kan ik nergens vinden waar een kaart in moet of een telefoon die in de armsteun zou moeten zitten ?

Iemand een idee of is het een icoontje zonder hardware ?

redman    142

De originele radio is voorbereid voor een originele carkit.

Een en ander in combinatie met een bijbehorende GSM uit die tijd ;-)

wimb    573

Die Jaguarspecifieke telefoons van Motorola zijn moeilijk te vinden en zeer gewild. Bovendien nutteloos omdat ze alleen 2G ondersteunen en providers hiermee al gestopt zijn of dit jaar stoppen.

Eerlijk gezegd vind ik het armoedig dat Jaguar die knopjes ook gemonteerd heeft in auto's waar ze niet in gebruik zijn. Maar ja, we moeten wel wat te zeuren hebben. 😄

redman    142

Helemaal mee eens ... net als het ontbreken van een aux-in op de radio's :blink2:

jaapvanthoff    304

@Zeurpieten en Silvana.

Je kunt toch met bluetooth alles overbrengen op je auto radio, mits je een klein ontvangertje er tussen plaatst?

Zo kan ik telefoneren met mijn chineese bel-apparaat en als ik gek doe kan ik Lex-Classic muziek via de radio laten lopen. 

Van internet, naar BT, naar radio.

Zonder kaken of storingen.

wimb    573

Maar dan heb je nog steeds die loze knopjes. Een echte elektrobeun vogelt de interface uit en knutselt met Arduino een bluetoothverbinding waarbij hij zijn telefoon kan koppelen als was het de Jaguar Motorola.

Ben ik een echte elektrobeun? Niet meer, het is makkelijker over knopjes te zeuren.😅

DeintussengrumpyoldmandienogsteedsopdatbluetoothgevalvanAliwacht.

redman    142
20 minutes ago, wimb said:

Maar dan heb je nog steeds die loze knopjes.

Plus dat ik Kate voor zover mogelijk origineel wil houden.

Dus bellen via de originele knoppen zou dan het mooiste zijn.

wimb    573

Ik ben het met je eens. En hoewel ik van huis uit elektronicus ben, merk ik dat ik onvoldoende gemotiveerd ben om dat Arduinoverhaal op te pakken. Iets met leeftijd en vakgebied dat de afgelopen 30+ jaar heel erg richting computertechniek veranderd is. Maar misschien dat iemand hier het wel als een uitdaging ziet.

Nu ik dat zo opschrijf lijkt het me niet eens zo heel erg moeilijk: Uitzoeken en doormeten van de knopjes, waarbij ik vermoed dat ze naar de radio-unit gaan. En uitzoeken hoe dat met het bluetoothprotocol zit.

jaapvanthoff    304

Van Isimple voor Disciplus Simplex.

Het bel knopje in de Jag zal wel een monostabiel signaal gevertje zijn.

Dus, in de dash uitbellen en de functie van de belknop van de Isimple aan elkaar lassen. (lassen: je bent WTB-er of niet!)

image.thumb.png.2cf9b574bb110fe8836f5bab9f625914.png

wimb    573
22 hours ago, jaapvanthoff said:

(lassen: je bent WTB-er of niet!)

Ik niet. Ons Soort Mensen soldeert. 😅

Die Tranzit is trouwens een interessante optie.

jaapvanthoff    304

Ik heb in mijn X de I-simple.

Wordt je gebeld dan druk je op het toetsje met het groene telefoon horntje.

Wil je via Bluetooth muziek streamen, dan kies je een van te voren vast gezette frequentie. = vaste voorkeuze plek op je radio.

4 seconden op het knopje drukken onderbreekt het signaal van de antenne en het BT signaal wordt als een FM signaal frequentie aan de radio aangeboden.

Omdat het een bedrade BT ingang frequentie plaats op je radio is, maar niet "aangestraald" wordt door een mini FM zendertje, zijn storingen en inbreken van interferentie signalen onmogelijk.

Tot nu toe is dit voor mij het beste wat ik gehad heb op auto telefoon gebied. De eerlijkheid gebied me te melden dal al m'n auto's + 13 jaar zijn. Dus kennis en ervaring met moderne auto's is me onbekend.

I-simple komt uit de USA.

Daar zijn ze goedkoper dan in Europa. Vergis je niet, bestel je in de USA dan komt er nog een importheffing overheen.

wimb    573

Ja, ja. Er zijn tig oplossingen om een telefoon in een 308 te gebruiken. Maar waar het mij om gaat is dat je de originele knopjes op het stuur en radio gaat gebruiken. Dat is iets meer dan alleen een bluetooth- en FM-koppeling. Dus dat je je moderne handy kunt bedienen alsof het een originele Jaguar Motorola is.

• Like 1

redman    142
4 hours ago, wimb said:

Maar waar het mij om gaat is dat je de originele knopjes op het stuur en radio gaat gebruiken. Dat is iets meer dan alleen een bluetooth- en FM-koppeling. Dus dat je je moderne handy kunt bedienen alsof het een originele Jaguar Motorola is.

Hear hear :good: