Jump to content
Wieger_

Engels schoefdraad

Recommended Posts

Wieger_    1

Wie kan mij vertellen, welk schroefdraad de "motorklepvanger" heeft van een S1 (onderdeelnr 12179)

Een andere vraag: Zijn er dingen te koop, waarmee je kunt vaststellen wat voor soort draad het is?

Ik weet wel dat het te meten/tellen is.... maar ik heb het wel eens geprobeerd, maar ben dan niet heel zeker over de uitkomst.

2020-06-07_11h38_42.png

hansvh    404
  • Geen idee of dat bij de S1 al zo was, maar bij de S3 zijn de metrische en UNF bouten afwijkend gemerkt. De metrische bouten en moeren zijn herkenbaar door de letters ISO of M met de treksterkte erbij, de UNF bouten en moeren kun je herkennen door een cirkelvormige uitsparing in de kop cq een reeks cirkels op een van de vlakken van een moer.

Wieger_    1

@Hans, bedankt voor de tip. Dat de draad "imperial" is, is me wel zeker.

De bij de motorklepvanger behorende moer zit in de motorkap gelast. Blijkbaar is deze ooit vervangen, voor een metrisch exemplaar, en dus past het niet ding niet goed.

@Rob, ik ga zo'n schroefdraadmeter bestellen

@Jaap, tja, ik ben wel eens aan het tellen en meten geslagen, maar ik twijfel dat toch over de uitkomst. Ik moet wel zeggen dat het document op duursema.nl erg duidelijk is.

Nog maar eens proberen dan.

Bedankt.