Jump to content
Wieger_

Uitlaat voor S1, met een S2 blok

Recommended Posts

Wieger_    1

Een uitlaat vraag:

Mijn XJ6 S1 4.2, heeft een S2 4.2 motorblok erin liggen. Ik heb 'm ooit zo gekocht.

Nu is de uitlaat op diverse plaatsen, tussen voor en achter lek. Het lijkt mij een goed idee om alles te vervangen.

Het probleem is nu: welke stukken heb ik daarvoor nodig??
Ik zie op SNG, dat er een complete (RVS) set voor de S1 "zonder voorpijp" verkocht wordt. En dus, zou ik met een S2 voorpijp erbij al lekker opweg zijn.

Maar past dat op elkaar? Heeft er iemand ervaring mee?

Zijn er nog beren op de weg?

Overigens. Ik heb de posts gelezen over RVS vs gewoon staal. Opzich hoeft het van mij geen RVS te zijn. De vraag is: waar is er nog een uitlaat van gewoon staal te krijgen? De kwitfit geeft geen idee.

RVS zou er gewoon op kunnen downpipe van een series 2 er op zetten en dan past het. De downpipe heb ik ook in rvs nieuw gekocht bij SNG. Alleeen.... ik heb tot op heden nog niemand gehoord die de RVS uitlaat van SNG er zonder een boel gedoe onder geknoopt heeft. Die dingen hebben een slechte pasvorm en moeten hier en daar wel wat aangepast worden. Bij Arie was hij een cm of 5 te kort en bij mijn een centimeter of 3. De ophangbeugels boven de achteras klopte niets van en heb die bocht ook nog wat moeten buigen.

Ik heb eventueel wel 2 goede gebruikte achterdempers in staal liggen en nog 1 nieuwe achterdemper in staal. Dus als je nog 2 middendempers vind zou het ook gewoon in staal kunnen.

Wieger_    1

Bedankt Rob,

...downpipe van een series 2 er op zetten en dan past het...

Oh, dat zou mooi zijn. Ik was bang dan straks met twee niet op elkaar passende systemen te zitten.

...ik heb tot op heden nog niemand gehoord die de RVS uitlaat van SNG er zonder een boel gedoe onder geknoopt heeft...

Oef, dat is minder. Ik heb wel veel comments gelezen, dat RVS dus niet roest, en dus minder strak in elkaar zit. En ook dat RVS minder geluid dempt (ik ben niet per se op zoek naar "sportief" geluid). Dat zijn zaken waar ik nog wel over heen kan stappen.

Maar dat die systemen van SNG zo slecht passen was me nog niet duidelijk. Bijbuigen, en 5cm te kort. Dat lijkt me heel erg frustrerend.

Ik ga nog eens verder op zoek. Staal of RVS. Als iemand tips heeft: graag!

JagS3 4.2    39

je zou ook eens navraag kunnen doen voor een uitlaatsysteem op maat.

daar zijn ook verschillende adresjes voor.

check google maar eens

gr wouter