Jump to content

420 - Benzine lekkage

MarcoNL
 Share

Recommended Posts

Zoals in de topic titel al aangegeven, ik heb bij mijn 420 last van een lekkage. Op de foto hieronder aangegeven:

20200602_202028.jpg?pub_secret=b86e12d67

De benzine loopt /druppelt (ook als de motor nog uit staat, maar met het contact aan) onder de bout vandaan. Iemand enig idee? Alvast bedankt voor de hulp :)

• Replies 11
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nou heb ik geen verstand van SU carburateurs, maar dat lijkt me de bout van het filter. Reinigen daarvan hoort onder het kopje 'routine onderhoud' thuis. Zie onderstaande afbeelding (klik voor vergroting):

image.png

Ja.... maar kijk wel goed uit.

Het is een banjobout. En die staan niet bekend vanwege hun mechanische sterkte!

Dus nieuwe aluminium of koperen ringetjes er onder, strak aantrekken en klaar: mooi niet.

Was het mijn 420 dan zou ik de pasvlakjes schoon en braam vrij maken.

Nieuwe ringetjes,  aanlegvlak van de bout schoon en vlak.

En het mag natuurlijk niet, maar ik zou een klein beetje gastape gebruiken. Pas op dat de de boringen niet afsluit.

Gewoon over het schroefdraad, onder het ringetje en er overheen.

Na montage alle overtollige gastape weg halen, en geen hond die het ziet.

Bedankt voor de tips allen. Ik ga heb voor nu voorzichtig de bout iets strakker aangedraaid, tot nu toe lijkt het even verholpen te zijn. Maar het voelt nog niet als een goede oplossing, dus ik ga zeker even kijken voor nieuwe ringtjes en de boel netjes schoon en vlak maken.

A, joh. Het is maar benzine.

Je had mijn spuitende benzine pomp moeten zien in de achterbak van de Serie III.

En als tie blijft lekken, er zijn er vast wel 1 of 2 die een 420 willen hebben hier op t forum.

Nu ik er over na denk: een lekkend brandstof systeem is een soort brandbom.

Wil je de 420 nog wel houden? Levens gevaarlijk ding.

Je ziet wel eens oude ato's van de hand gaan voor een kratje / mooie Bordeau. 

Is het een 420 of een 420G?

WimB te H. Scheer je weg, ik was eersie.

Ik was vanmiddag bij mijn enige en vertrouwde (doosje van 6 hier, doosje van 6 daar) wijn supplier. Ik kom daar al jaren. De bedoelde Bourgogne was daar niet bekend. De behulpzame sommelier kon me niet genoegzaam informeren, waarna de bedreven bedrijfsleider het overnam. Ook hij ontkende mijn node aanwezigheid.

Zojuist een mail van de webshop van Lidl. Ze hadden mijn vraag ontvangen maar kunnen me voorlopig niet van dienst zijn.

Helaas, ik zal moeten overslaan met betrekking tot de Franse prut.

Ik verhoog naar twee kratjes.

Dat is het hoogste wat je ziet op het Ural en Dnepr forum bij te koop aangeboden, ik zeg het maar.

http://udcn.messageboard.nl/forum/search.php?search_id=newposts&sid=7beaf053f8af34e020aa5b5b62113f8e