Jump to content
ronmon

Overlopende benzinetank xj v12 s3

Recommended Posts

ronmon    0

Goedenavond,

Mijn naam is Ron ben nieuw op het forum ,ben momenteel begonnen met restaureren van een xj v12 s3 uit 1985  

Nu heb ik het volgende probleem als ik de auto start loopt de benzine uit de rechtertank passagierszijde  komt dus uit de benzinedop als dit heeft volgens mij te maken met de klep in de benzine leiding alleen zitten er 3 in l en r en ook 1 in het midden van kofferbak welke zou het kunnen zijn en is het op te lossen met schoonmaken of moet er 1 of alle 3 nieuwe kleppen in ?

Verder staat de auto al aantal jaren stil dus dat zal ook invloed hebben  

Ook moet ik de schokbrekers vervangen en veren enig idee of er betere zijn dan de standaard monroe schokbrekers en standaard veren  

Hoor het graag  

Door moderator verplaatst naar juiste subforum.

hansvh    404

Hallo Ron, welkom op het forum hier.

Als de auto al een aantal jaren stil staat dan neem ik aan dat je in ieder geval voor verse benzine en een nieuw filter hebt gezorgd? Er zitten inderdaad drie kleppen in het brandstofsysteem. Die worden alle drie bediend door de schakelaar op het dashboard: als de linkertank is geselekteerd zijn alle drie de kleppen spanningsloos, is de rechter geselekteerd dan krijgen ze alle drie spanning.

De klep in de kofferbak bepaalt uit welke tank benzine wordt getapt, de kleppen bij de tanks zelf zorgen ervoor dat de benzine die retour komt in de juiste tank terechtkomt. Is de linkertank geselekteerd (en krijgen de kleppen dus geen spanning) dan is de linkerklep open en de rechter dicht, is de rechtertank geselekteerd is dat precies andersom.

Als de rechtertank overloopt terwijl de linkertank is geselekteerd dan kan dat dus een paar oorzaken hebben:

• de rechterklep zit vast in open positie
  • de rechterklep staat deels open door bijvoorbeeld vervuiling
  • de linkerklep zit vast in gesloten positie

De kleppen zijn eenvoudig te testen door ze (nadat de benzine is afgetapt ;-) ) even te demonteren en er doorheen te blazen terwijl je er wel/niet spanning op zet.

jaapvanthoff    288

Om de bovenstaande tekst aan te vullen met tekeningen kan ik vrijdag op mijn werk enkele pagina's uit de manuel inscannen.

Stuur me maar een PB-tje met je mail adres.  

hansvh    404

Naaah, Ron kán natuurlijk ook forum donateur worden. Krijgtie meteen toegang tot een hele hoop documentatie over zijn Jag :-) !

jaapvanthoff    288

Correcte opmerking Hans.

Ik kan me voorstellen dat een nieuw forum lid dat niet weet, maar ook niet kan vinden omdat op de website er niet voldoende op geattendeerd wordt.

Was het bij de oude website niet duidelijker en makkelijker te vinden?

Zojuist via de startpagina van het forum gezocht naar "betaalde" technische informatie: onvindbaar.

Is er ruimte voor een tabje: technische informatie van alle modellen, alleen toegankelijk voor donateurs

Met een voorbeeld plaatje en tekst?

@Ron kost wel mooi meer dan 5 euros! Ja, Jaaagh rijden kost gewoon veel geld.

ronmon    0

Dat is inderdaad niet erg duidelijk dat het zo werkt .

Ik heb echter het werkplaatshandboek zelf ,dus ik heb geen uittreksel nodig .

Maar bedankt voor het aanbod

hansvh    404
17 uren geleden, jaapvanthoff zei:

Is er ruimte voor een tabje: technische informatie van alle modellen, alleen toegankelijk voor donateurs

Met een voorbeeld plaatje en tekst?

Ik zal eens een balletje opgooien bij Mark :-) . Overigens wordt de club wel gepromoot in de sponsorbalk.

• Like 1