Jump to content
isabella

Beetje stout geweest....

Recommended Posts

pimgmx    233

Goed bezig!!!

5 minuten geleden, isabella zei:

...beetje rubbers van een radiateur van een XJ 40 aanpassen...

Dat je XJ40 radiatorrubbers op voorraad hebt...

Die slijten toch nooit? 😇😂

isabella    743

Ergens in een enge droom dacht ik ooit een XJSC te kopen waar ik ze voor nodig had...

Raar om te zien dat dat werkelijkheid werd Pim, maarre…...    Het zou toch niet zo zijn dat die droom van die grote boa constrictor echt is?

Boa zie ik wel eens....

Pfff moet er niet aan denken.

• Verward 1

wimb    573
15 hours ago, isabella said:

Leuk en gezellig bezoek gehad van Wim van B, effe gal gespuuwd over de inbraak van vorige week..   en gewoon lekker gepraat, waarvoor dank waarde heren....

Graag gedaan Raymond.

Tja, ik had een excuus nodig om je XJS te zien. Dus toen een vriend naar Rucphen wilde om een Xsara voorruit op te halen, had ik een goede reden om door te rijden naar Heinkenszand.  😁

Het is in één woord een prachtig apparaat. Niet een afgekloven hok waar je een eeuwigheid mee bezig moet voordat je er enigszins fatsoenlijk mee durft te rijden. Maar ook niet dusdanig gaaf en perfect dat je bang bent voor elk opspattend steentje of mogelijk parkeerdeukje.

Ik ga het niet over de inbraak hebben, want daar denken we allemaal hetzelfde over. Wat me wel trof was de stilte bij jullie, dat ben ik niet gewend. Het is een stille maar heel treffende getuige van de gevolgen van Corona. 😒 Ik hoop dat dat heel gauw verandert.  Natuurlijk voor jullie business, maar G&G is ook een soort zoete inval waar het altijd gezellig is.

EricS-TR    302
Op 6/10/2020 om 6:55 PM, isabella zei:

Het zou toch niet zo zijn dat die droom van die grote boa constrictor echt is?

Pfff moet er niet aan denken.

:lolu:

Boa Constrictor.jpg

isabella    743

Vandaag de zondagsrust een beetje verstoord...

Normaal doen we met het gezin iets leuks op deze dag maar vrouw lief en kinders wilden een dagje thuis zijn....

AH!

Jammert.....(heeelll vervelend)

Ikke uiteraard naar het 2e huis "la garage"

Zoooo, wat gaan we doen?, druklager vervangen?, nee...veel te veel werk.

Radio!

Ja!

Eerst het ouwe Blau punkt "lijk' er uit, andere Jaguar radio (gejat uit donorauto) inbouwen met sleede, jawel!, met slede!!

Er was vroeger een antidiefstaldingus van radio met slede...    haha, lekker op stap met je radio in de stad!

Hmmmm….

Maar goed, alle draadjes natuurlijk verkeerde stekker, verkeerde volgorde, grootlicht gaat aan als je de radio aan doet!, leuke optie!!

Goed, alles opnieuw (met oude draadjes), slede er in en testen...grootlicht weer aan...grrrrrr...

"Ana en lise "er op losgelaten, draadje meten...draadje verzetten...doet het!

Ik hoor wel wat, eerst luidspreker testen met accu , aansluiten en wachten op klikgeluid, werkt!

behalve links achter....nou ja, andere keer.

Natuurlijk zit er geen elektrische antenne meer in de auto, dure dingen en verdwijnen in de loop der jaren....

Ik heb een universele liggen, passend maken!

Uiteraard timerrealis kaput….waarom ook niet, ook een duur ding, ik heb er nog 1....doet het,

1 uur later antenne op zijn plek, radio doet het " suround" met 3 speakers haha.....

Mooi, bekleding terug (helft miste in de auto maar nagemaakt uit een coupe (de donorauto voor dit project)

Nu...werkt!! , geen prijs voor snelheid, toch even 4.5 uur mee bezig geweest, maar wel leuk dat ik het zelf kan...hihi.

Met het inbouwen van de radio doet de pechverlichting het weer!..   haha, blijft leuk.

RIJDEN!

Zo....leuke rit, weer 100 km door Zeeland, dak open...(ongeveer)...en gaan!, met radio...

Ik dacht een cassettebandje aan te schaffen met muziek van "hot chocolad" past wel in het tijdsbeeld en uitvoering van de auto, bandje geleend uit de "12" van BZN (yes BZN, tijdloze...shit)

Er in en..….kaput!

Dammm…..nou ja, zing ik zelf wel.

Volgende project 2e keer schoon van binnen. (of wat anders)

IMG_6815.JPG

IMG_6817.JPG

IMG_6818.JPG

IMG_6819.JPG

IMG_6820.JPG

IMG_6821.JPG

IMG_6822.JPG

IMG_6825.JPG

IMG_6827.JPG

Markv70    51

Jij durft 11 maanden ouwe shit door een blok heen jagen en hoor alle weters al zeggen kan makkelijk. Ja kan wel maar goed is het 100% zeker niet. Wel een mooie bak Veel plezier ermee

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

isabella    743

Je bedoelt de benzine?, die was 5 jaar oud....hihi (goed spul)

Ik ben erg voorzichtig geweest met alles op voorhand, ik kan wel serieus zijn maar het is zo veel leuker toch?

De rit naar huis was wat gewaagt ja, de rest ging in uiterste voorzichtigheid…..

Het is een superleuke auto!

Niet perfect, maar oh zo betrouwbaar (eenmaal op orde) en zo ontzettend leuk!

Stap voor stap klaarmaken voor de rit door Europa!

Er staat nog een grote op het menu, het druklager....

• Like 2

jaapvanthoff    304
12 minuten geleden, isabella zei:

Je bedoelt de benzine?, die was 5 jaar oud.

5 jaar geleden werd geen bio ethanol-troep bijgemengd. En het manco aan wat vluchtige stoffen komt de smering alleen maar ten goede...

't Is gewoon een diesel-Jag.

De eerste op het forum!

Daarom is de CO waarde wat te hoog.

isabella    743

Haha, yes!

Natuurlijk is het altijd moeilijk de juiste keuzes te maken, wel of niet naar huis rijden of transport?

Wel of niet oude benzine verwijderen?

Helaas weet je de eerste tijd niets van de auto, al zou ik bijv. de benzine er uit gehaald hebben, wat een hoop moeite zou zijn geweest, dan nog was de CO veel te hoog vanwege de defecte ECU, de oude olie was ook al slecht, die had ik ook eerst kunnen verversen..

Maar ik heb gekozen eerst te kijken OF ik de auto wilde doen en dan op welke manier, met alle respect, we kunnen elke auto in nieuwstaat brengen als dat zou moeten, maar dat kost ook de nieuwprijs..

Ik heb gekozen de auto eerst aan de gang te brengen daar op locatie (waar hij te koop stond) en toen een aantal korte ritten daar te maken en vervolgens gekozen de weg terug aan te vangen..

Daarna heb ik stap voor stap de auto beoordeeld op alle vlakken, roest, bodem, motor en transmissie, etc. ect.

Dan een keuze maken wat de auto moet gaan doen, mooi worden en verkocht?, gewoon goed en lol en /ofverkopen?

Direct verkopen?

Niet verkopen?

Ik koos de voorzichtige weg, stap voor stap de zaken beoordelen na elke reparatie en zoveel mogelijk rijden in de eerste maanden om achter alle mankementen te komen, steeds in de buurt en steeds zodanig dat ik nog thuis kan komen.

Inmiddels heb ik er een sloot onderdelen aan vervangen die gewoon altijd vervangen moeten worden na stilstand van jaren.

Nu komt er deze week de volgende lading spullen zoals koelslangen etc. binnen, inmiddels heb ik ook al 3 keer de koelvloeistof afgelaten en aangevuld om de oude antivries er uit te krijgen..

Nu gaat er SP12 in..

Nu word het stap voor stap schoon op een niet toxische manier, gewoon elke maal een klein beetje.

Als de slangen gewisseld worden neem ik uiteraard de thermostaat mee, de sensoren had ik al allemaal gewisseld op voorhand om de ECU problemen te kunnen ontdekken.

Het leuke aan dit soort dingen doen is dat je er erg veel van leert, dus ook in mijn werk goed te gebruiken die kennis.

Het is vooral ook erg leuk!

Stap voor stap de auto technisch in orde brengen, de auto is nog erg vies aan de buitenkant en de binnenkant is ook geen 10..

toen we de auto ophaalde miste er diverse delen, dat zou een zoektocht van omvang betekenen maar met al onze collega's was dat vlug geregeld, alles in een week binnen en geplaatst,

Nu is de auto nog steeds vies, ik was hem wel een beetje af en toe maar hou er niet van om op een blinkende auto die op alles gepolijst is en er het maximale uitziet nog even aan de techniek te gaan werken met alle risico's van dien.

Eerst de techniek dan het oog.

Ik heb diverse onderdelen van deze auto's op voorraad, waaronder een extra velgensset, BBS (niet OEM) liggen, die gaan er onder zodat de originele gestraald en gespoten kunnen worden.

Dan zijn de wielen mooi.

Dan vraag ik onze huisdetailer of hij het maximale uit de lak kan halen.  (toch Hans?)

Daarna naar onze huispuiter ome Wim en die mag dan de rest doen (plekjes end. niet heel de auto)

Voordeel van deze methode is dat de auto in elkaar en rijden blijft, je weet per onderdeel of project aan de auto wat je moet doen en wat je bereikt hebt na volbrengen.

Ondertussen kun je dan weer snel rijden en de motivatie voeden om weer verder te gaan met het volgende.

Doel voor deze auto is "zo die is nog mooi" en niet "die is mooi gerestaureerd"

Nee, gewoon een fun auto (maar perfectionist als ik ben moet het natuurlijk wel....net even....)

• Like 1

wimb    573
12 hours ago, isabella said:

Nee, gewoon een fun auto (maar perfectionist als ik ben moet het natuurlijk wel....net even....)

Dat herken ik van mezelf. Oorspronkelijk was mijn doel om de baby Bentley te houden tot er technische problemen mee kwamen of 'ie niet meer door de APK kwam en er verder geen cent in te steken. Maar intussen ben ik zover dat ik de grote deuken er uit wil hebben 'omdat dat toch geen gezicht is'. 🤭

En stiekem vind ik die Ibiza intussen een leuk karretje om mee te rijden.

EricS-TR    302

Goed om te lezen dat je iets leuks hebt om je zinnen mee te verzetten en er zoveel plezier mee hebt! :thumbup:

Op 6/14/2020 om 5:41 PM, Markv70 zei:

Jij durft 11 maanden ouwe shit door een blok heen jagen en hoor alle weters al zeggen kan makkelijk. Ja kan wel maar goed is het 100% zeker niet.

Tja, als je er echt verstand van hebt (en lef :lol: ) dan kun je jezelf ook meer permitteren hè ;-)

isabella    743

Ik ben zeker niet onvoorzichtig hoor...

Ik wil het allemaal niet zo beladen opschrijven, het is mijn werk, mijn leven en in de vorm van deze auto, mijn ontspanning.

Wat hebben we vandaag allemaal gedaan aan de auto?

Helemaal niks..

Druk doende met de normale afspraken en vooral extra werk aan de inbraakperikelen.

Maar dat duurt alleen deze week nog maar daarna is dat ook weer voorbij.

De eerste technische dag zal ik een demo geven met de mistmachines en de extra beveiliging, ik zie het een beetje als extra voorbereiding voor de toekomst, niet alleen in gereedschap maar ook in een veilige omgeving voor bijv. klantenauto's moet er ruimte zijn voor verbetering,

Nu creëren we een veilige omgeving voor het bedrijf en de auto's die overblijven, nog een stapje meer dan dat het al was.

Maar dat is en ander topic...

Morgen gaan we reinigen !!!!

Het interieur, de HELE dag....

Dus...stoelen er uit, bagageruimtes los en stofzuigen, waterstofzuigen en dan de profi lijn van onderhoudsmiddelen er op loslaten.

Allemaal gedaan door onze poetser...(ik kan er namelijk niks van..) 

En met rijden is het ook veranderd, het druklager maakt meer en meer herrie, en niet echt tijd in de planning voor ruimte tussendoor.

Eerst even kijken of ik aan de onderdelen kan komen, dan de bak er af...

Tot die tijd durf ik wel af en toe te rijden, gaat niet zomaar kapot....

• Like 1

Ron62    22

Heerlijk om te lezen Raymond. Mooi om zo'n stap voor stap  verhaal te volgen. Zou ik ook eens moeten doen.  Maar de eerste drie jaar met de XJC was zo veel slechter dan de eerste 5 jaar met de XKR. Nu wel de XKR helemaal 100% na jouw behandeling en de XJC na de carburateur restauratie door Ben Kolvenbach en al het werk wat jij er al in had zitten, eindelijk rijdt als een Jaguar (CO 3,5), ga ik ook stap voor stap  het uiterlijk en innerlijk van de beide auto's aanpakken. De deuk in de deur van de XKR is er inmiddels uitgewreven. Oh ja, De Mini mot ook nog.....................Succes met deze beauty. Vooral de kleur met die velgen. Geweldig ding.

redman    142

Vorige week en vandaag de XJS staan bewonderen.

Mooie wagen, leuk om te zien met handschakel.

Goed bezig Raymond 👍

(maar vind Kate toch mooier ;-))

isabella    743

Yep, erg leuke auto

Echt geen winnaar in de schoonheid maar een absolute uitblinker in Fundriving….

Hier wat fotos van het schoonmaakwerk..

IMG_6843.JPGIMG_6844.JPG

Achterzijde ontdaan van eerste vlekken en ingetrokken vuil, moet nog een keer of 2..

IMG_6845.JPG

Stoel heeft wat rijervaring maar eerst schoon, dan voeden, dan evt. wat kleur...maar ik vind dit ook wel passen, hij heeft nou eenmaal zijn leeftijd.

IMG_6846.thumb.JPG.845c4b7392e75160179feb94b0d8f9fe.JPG

Kleppie weer beter...

IMG_6847.JPG

Bumpert weer erg mooi, dat is wel ruim een 9!

IMG_6848.JPG

Totaalbeeld, erg mooi nog!

IMG_6849.JPG

En dit zie je door het dak.....

IMG_6850.JPG

Ook dit is door het dak, 2 schoonheden.....

IMG_6851.JPG

After-driving….soort na meditatie zeg maar, gewoon even naar het dasch kijken, geeft rust.

• Like 2

Iksjeezesel    399

Mooie auto hoor. Kan best een winnaar  worden als je zou willen. 

Voor mij is een winnaar een oude auto die nog zijn uitstraling en functie behouden heeft en dat is het nu al..

Dan kom je vanzelf in sferen om de Middelburgse Oostkerk en Vlissingse boulevard te fotograferen 😂👍..

wimb    573
12 hours ago, isabella said:

Echt geen winnaar in de schoonheid maar een absolute uitblinker in Fundriving….

Fundriving? De slogan van Jaguar was toch: "Freude am Fahren"? 😅

isabella    743

Hihi dat ook ja...

Nu inmiddels 1500 km gereden.

Binnenkort tijd voor de drukgroep en lagers proberen te maken.

V12    8

Ha, proficiat! Lees nu pas je verhaal, maar vindt het leuk voor jullie dat de aankoop zoveel plezier geeft. De keuze is nu reuze: double six or straight six?

ik neem binnenkort een keertje jullie afslag op de A58 om te komen kijken. Ps overigens niet teveel aan doen. Is het niet een XJS, wat storing geeft, gaat het ook vanzelf weer een keer doen (hoop je dan). Mijn ecc is ook weer mee gaan doen, na een tijdje stilstand. Groetjes Peet

arie-jag    523
Op 7/10/2020 om 5:54 PM, jaapvanthoff zei:

@ Arie, Raymond heeft een 6-lijn geloof ik. Das dus € 300, - aan brandstof.

Dan valt het wel mee dus :sarcastichand:

Helaas betekent de helft minder cylinders niet de helft van het brandstofverbruik...  mag ik hopen voor de 12ers onder ons!

2x zoveel als de 6cylinder al zuipt?:startle:

keesh    1214
21 minuten geleden, arie-jag zei:

2x zoveel als de 6cylinder al zuipt?

De glaasjes zijn wat kleiner hee:laugh2:🥂