wilfredfoto Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 Goedemorgen, Ik heb al eerder een vliegwiel moeten verwijderen en zo ook bij mijn oude motor die ik nieuwsgierigheidshalve gedemonteerd heb. Ik begreep al niet goed wat nu de truc was om dit vliegwiel eenvoudig van de krukas los te maken en heb de eerste keer dan ook maar grof geweld gebruikt. Dit werkt wel, maar een officiële en betere manier is om twee bussen uit het vliegwiel te persen die op hun beurt weer in de flens van de krukas zitten. (bovenste foto) Als deze er eenmaal uit zijn, of bijna, dan komt het vliegwiel gemakkelijk los. Het kan op allerlei manieren natuurlijk, maar ik heb het zo gedaan, hier is het vliegwiel al los, maar het gaat om het idee. Bij montage de busjes natuurlijk weer terug tikken. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 53 minuten geleden, wilfredfoto zei: Goedemorgen, Ik heb al eerder een vliegwiel moeten verwijderen en zo ook bij mijn oude motor die ik nieuwsgierigheidshalve gedemonteerd heb. Ik begreep al niet goed wat nu de truc was om dit vliegwiel eenvoudig van de krukas los te maken en heb de eerste keer dan ook maar grof geweld gebruikt. Dit werkt wel, maar een officiële en betere manier is om twee bussen uit het vliegwiel te persen die op hun beurt weer in de flens van de krukas zitten. (bovenste foto) Als deze er eenmaal uit zijn, of bijna, dan komt het vliegwiel gemakkelijk los. Het kan op allerlei manieren natuurlijk, maar ik heb het zo gedaan, hier is het vliegwiel al los, maar het gaat om het idee. Bij montage de busjes natuurlijk weer terug tikken. goede tip! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilfredfoto Posted May 21, 2020 Author Share Posted May 21, 2020 Toch nog een adder onder het gras ???? Late Series 3 heeft deze busjes kennelijk niet meer.. Wel een nieuwe borgplaat onder de 10 bouten, oude kan niet meer gebruikt worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts