Jump to content
herman2th

ignition safetyswitch / achteruitrijlamp schakelaar s3 4.2 bjr 83

Recommended Posts

herman2th    2

Hallo allemaal, 

Iemand bekend met deze schakelaar? Deze zit aan de automaatbak, is volgens mij schakelaar voor veilig starten in de P stand en voor de achteruitrij verlichting.

Ik krijg een kortsluiting als ik de selectiehendel van P naar R beweeg. ik vermoed dat deze schakelaar de boosdoener is maar wil toch graag zeker weten.

Iemand toevallig een aansluit schema hiervoor? Ik heb al best veel manuals nagekeken maar deze beschrijven alleen de uitvoering met de schakelaar aan de selectiehendel.

Alvast bedankt wederom!

mvg Herman

df62f4fb-39e2-4b43-b936-ef199949c893.jpg

herman2th    2

Hoi Hans, dank voor de info incl schema's,

Even een vraag nog, als ik  op de lampaansluiting achter bij de fitting dus, er een 12v spanning opzet, dan zou ik toch bij de stekker van de schakelaar ook een 12v moeten meten?

Dit is dus niet het geval.

Ik weet alleen niet wat cp9 en en cr 2 en cr3 inhoud (zie schema reverse lights)

hansvh    403

Als je op de groene draad met bruine tracer (GN) spanning zet moet je die ook meten aan de kant van de schakelaar. CP9 is een connector in de middenconsole, zit in de buurt van de keuzehendel van de transmissie. CR2 en CR3 zijn connectoren bij de lampunits achter.

herman2th    2

Dan heb ik ergens een draadbreuk in de draden naar de lampen zitten want ik meet daar geen spanning na eerder uitgevoerde test, dit zal dan ook wel de sluiting veroorzaken waarschijnlijk. Ik denk dat ik maar gewoon nieuwe draden langs het bestaande op ga trekken.

Dank voor het meedenken!!

mvg Herman

hansvh    403

Misschien van connector naar connector werken? Het slechte stuk moet toch redelijk eenvoudig te vinden zijn...

JagS3 4.2    39

er is ook nog een reeele kans dat er een sluiting ontstaat onder het paneel waarin de keuzehendel zich bevind, hier lopen namelijk behoorlijk wat draden, en het zou zomaar kunnen dat met het bewegen van de hendel er ergens iets vast/tussen komt te zitten.