Jump to content

XJ6 2.8 series 1 te sloop

arie-jag
 Share

Recommended Posts

• Replies 17
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Maar de kleine buitenste koplampen, is dat niet altijd USA?

Knippers in wit/orange heb ik ook (op mijn 1971 XJ serie 1)

Extra knippers op de voorschermen duiden toch op een trekhaak? (maar die kan ik niet meer terugvinden op de foto's)

Een hatchback XJ6 heb ik echter ook niet eerder gezien.....;-)

Het is geen zicht, en een slecht gelukte poging om het originele ontwerp te verbeteren.,

Zonde hoor.

17 minuten geleden, redman zei:

USA import waar ze de originele bumpers op gezet hebben?

Zou kunnen, maar volgens mij hadden series 1 niet in alle USA staten "US"  bumpers.

En als ze die wel hadden was het volgens mij niet de hele bumper maar alleen (lelijke) rosetten?

3 minutes ago, Iksjeezesel said:

En als ze die wel hadden was het volgens mij niet de hele bumper maar alleen (lelijke) rosetten?

Zou kunnen, bij de serie 1 en 2 weet ik dat niet zeker.

Wel bij de serie 3 dat je die foeilelijke "opzetbumper" van 1 meter breed erop had ????

In de VS hebben ze nooit een 2.8 gehad, en nooit een handbak. Serie 1's hebben daar altijd de vier gelijke koplampen gehad, side markers (zij reflectoren) en geheel rode achterlichten. Ze delen dezelfde bumpers als onze serie 1s, behalve in 1973, wanneer ze schokabsorberende rozetten hebben gekregen op de voorbumper inderdaad.

• 2 months later...

Ik ben net langs deze auto geweest, er zijn nog vrijwel geen onderdelen van af gehaald. Voor het ongeluk moet het best een knappe wagen zijn geweest, 2.8 handgeschakeld. Motor ziet er goed uit een loopt blijkbaar ook goed. Heb zelf een bumper en wat meters gescoord.

• 2 months later...