Osiris1960 Posted April 22, 2020 Share Posted April 22, 2020 Hallo allemaal, Ik ben benieuwd of het plaatwerk ( deuren, motorkap, voorschermen) van een serie 1 en 3 passen op een serie 2 ? En qua interieur,passen de voorstoelen,achterbanken deurpanelen in een serie 2? Mvg, Frans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob Vermeulen Posted April 22, 2020 Share Posted April 22, 2020 Voor wat betreft de deuren kunnen de late series 1 volgens mij in een series 2 mits beide LWB. Series 3 past niet in series 2 voor zover ik weet. Spatborden zijn voor alle 3 de series anders. Ze hebben allemaal een andere plek voor het knipperlicht. en de rand rond het wiel is bij een series 1 anders. Motorkap past van een series 3 wel op een series 2 maar series 1 past niet. Voorstoelen en achterbank passen volgens mij. Deurpanelen weet ik niet zeker. Maar zitten wel wat verschillen in bediening spiegels, SWB en LWB, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Osiris1960 Posted April 24, 2020 Author Share Posted April 24, 2020 @Rob Vermeulen Oke bedankt voor je info!???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mkickert Posted April 24, 2020 Share Posted April 24, 2020 Op 4/22/2020 om 7:18 PM, Rob Vermeulen zei: Voor wat betreft de deuren kunnen de late series 1 volgens mij in een series 2 mits beide LWB. Series 3 past niet in series 2 voor zover ik weet. Spatborden zijn voor alle 3 de series anders. Ze hebben allemaal een andere plek voor het knipperlicht. en de rand rond het wiel is bij een series 1 anders. Motorkap past van een series 3 wel op een series 2 maar series 1 past niet. Voorstoelen en achterbank passen volgens mij. Deurpanelen weet ik niet zeker. Maar zitten wel wat verschillen in bediening spiegels, SWB en LWB, Achterdeuren zijn relatief goed uit te wisselen tussen serie 1 en 2 (als je dezelfde wielbasis hebt), hoewel de sloten van een vroege serie 1 anders zijn. Voordeur van serie 1 past wel op serie 2, maar ook hier zijn de sloten soms anders plus een serie 1 heeft uitstelbare driehoeksraampjes die bij alle series 2 vast zijn, dus dat moet overgezet worden. Deurpanelen hebben andere bevestiging inderdaad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Osiris1960 Posted May 6, 2020 Author Share Posted May 6, 2020 @Mkickert thnx voor je info ???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mkickert Posted May 6, 2020 Share Posted May 6, 2020 We zijn er om elkaar te helpen! Voor ik het vergeet trouwens: late serie 1 en serie 2 voordeuren hebben een ander onderste scharnier (de dranger zit bij late deuren in het scharnier verwerkt, bij vroege deuren zijn dat losse delen). Maar het past wel op elkaar; ik heb een late deur compleet met scharnier op mijn vroege serie 1 gezet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts