Jump to content
Sign in to follow this  
Soverhans

HHOBD van EXZA

Recommended Posts

Soverhans    3

OBD Autodoctor pro aangeschaft en een bluetooth adapter van Exza.

Als ik de adapter in de connector steek, zonder de ontsteking in te schakelen

krijg ik al meldingen in de display van de auto. (Daimler XJ8 van 2000)

Met de ontsteking aan verdwijnen de meldingen en geeft hij de km stand aan.

De software herkent de adapter wel, maar kan niet verbinden met de ECU.

De adapter werkt wel prima bij een Toyota versus van 2011.

 

Verkeerde adapter of iets met de bedrading van de connector?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iksjeezesel    367

beste,

 

 

Heb je wel het juiste protocol geselecteerd? (ISO nogwattes)

Bij OBD autodoctor moet je toch merk en bouwjaar ingeven, dan zet ie zelf het protocol goed dacht ik?

 

succes,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soverhans    3
Op 4/21/2020 om 3:54 PM, Soverhans zei:

OBD Autodoctor pro aangeschaft en een bluetooth adapter van Exza.

Als ik de adapter in de connector steek, zonder de ontsteking in te schakelen

krijg ik al meldingen in de display van de auto. (Daimler XJ8 van 2000)

Met de ontsteking aan verdwijnen de meldingen en geeft hij de km stand aan.

De software herkent de adapter wel, maar kan niet verbinden met de ECU.

De adapter werkt wel prima bij een Toyota versus van 2011.

 

Verkeerde adapter of iets met de bedrading van de connector?

Naar aanleiding van de melding BEPERKTE TREKKRACHT toch maar een Icarsoft LR 2.0 voor Jaguar aangeschaft en dit werkt prima.

Codes: 

P0753 Shift solonoid A electrical

P0300 Random misfire

P0302 Misfire cyl 2

P0304 Misfire cyl 4

Wordt vervolgd.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soverhans    3

8 bougies vervangen en bobines gecontroleerd. Geen succes.

Afspraak gemaakt met G&G voor check-up en reparaties.

Wordt vervolgd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wimb    502

Ik ben nieuwsgierig wat de bevindingen zullen zijn.

Overigens valt er aan bobines niets te controleren, helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij storing die een elektrisch/electonisch karakter hebben begin ik altijd met de meest elementaire zaken waarop het vaak fout gaat bij iedere moderne auto: Valse lucht en goede voedingsspanning. Met name dat laatste is een notoir probleem op onze X308.

 

Altijd de accu controleren op de juiste spanning. Alle elektrische verbindingen goed controleren. Dat begint bij de accuklemmen, de (zware) zekeringen onder in de kofferruimte en de (vele) massa aansluitingen over de hele auto. Slechte elektrische verbindingen geven spanningsverlies en vervolgens werkt de electronica niet goed meer. Op den duur komt bijna overal toch wat oxidatie. Soms is dat niet eens te zien, gewoon alles loshalen, inspecteren, schoonmaken en met di-electrisch vet weer monteren.

Ik heb een aantal storingen aan mijn X308 gehad, inclusief deze beperkte trekkracht, die allemaal kwamen door slechte elektrische verbindingen. Van een remschakelaartje tot een afgebroken pinnetje in een stekker. 

Succes ermee en laat ons weten wat er aan de hand was.

 

Jeroen 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iksjeezesel    367
3 uren geleden, wimb zei:

Ik ben nieuwsgierig wat de bevindingen zullen zijn.

Overigens valt er aan bobines niets te controleren, helaas.

of je moet starten met 1 bobine met bougie niet in de motor maar wel aan de stekker....

Maar dan nog weet je niet hoe die het doet op toeren en onder belasting😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soverhans    3

Was de moeite waar om naar G&G in Heinekenszand te rijden.

Na koffie en een interessante rondleiding ging Raymond een testrit maken en daarna een volledige check op fouten. Duidelijk rapport met prijzen per onderdeel inclusief arbeidsloon, excl. btw.

Alle noodzakelijke reparaties zijn direct uitgevoerd en getest.

De foutmelding beperkte trekkracht kwam van 1 bobine en 1 lambdasensor. (gemeld door uitleescomputer)

Opgelost na vervanging.

Verder met een mooi apparaat de airco onderhoud laten doen ( was hoognodig), stuurolie bijgevuld,

Fusee kogels links en rechts en stuurkogel links vervangen, Schokbrekerlagerrubber rerepareerd

en wat kleine zaken direct opgelost.

Alles vergezeld met uitvoerige uitleg zodat het een leerzame en gezellige dag werd.

Op de 2 uur durende terugweg geen problemen gehad en kwam met een lachend gezicht thuis.

Nij rijdt hij weer als een echte Daimler

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...