Rene63 Posted April 19, 2020 Share Posted April 19, 2020 IK zag hieronder al een topic over de koppakking. Alsof de duvel er mee speelt vandaag is waarschijnlijk de mijne eruit geklapt. Rechts blauwe walm (nooit gehad) heel even en daarna water en rook onder de motorkap. Gelukkig in de buurt dus echt heet is ie niet geworden. Morgen maar bellen naar de garage zal wel prijzig worden. Hebben jullie enig idee wat dan handig is om gelijk mee te nemen wat betreft onderhoud of reviseren? Groet, René Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertJaguar Posted April 19, 2020 Share Posted April 19, 2020 Als de koppakking lekt komt de damp uit de uitlaat, maar waar komt het water en damp onder de motorkap vandaan?, gesprongen slang?, of radiateur? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted April 19, 2020 Share Posted April 19, 2020 Deel de diagnose richting van Bert. Eerst eens zien of er geen slang of zo af/stuk is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene63 Posted April 19, 2020 Author Share Posted April 19, 2020 Dank Bert en John, dat vraag ik mij ook af. De man van de ANWB gooide er water bij dat goede niveau maar er kwam onder motorkap geen druppel uit. Misschien moet er druk op gebouwd worden voordat de lekkage daar op treedt. Vanuit de bestuurders kant gezien rechts tegen het brandschot was het meeste vloeistof te zien, ver van de radiator. Ik dacht ook aan een slang die lekt. We gaan het zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted April 19, 2020 Share Posted April 19, 2020 Kleine slang net voor de kachelklep. Moeilijk te zien en zeker wanneer aan de onderkant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene63 Posted April 19, 2020 Author Share Posted April 19, 2020 Keesh dank je ik heb het idee dat dat het zou kunnen zijn. Ik ga morgen (als het lukt met werk) kijken. Hoe heb je de foto's genomen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted April 19, 2020 Share Posted April 19, 2020 5 minuten geleden, Rene63 zei: Hoe heb je de foto's genomen? Met de telefoon ertussen en maar open dat er iets te zien is op de foto. Veel plaats is er niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene63 Posted April 19, 2020 Author Share Posted April 19, 2020 Dat is het zeker weinig plaats gelukkig kleine telefoon ik ga morgen wel priegelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene63 Posted April 20, 2020 Author Share Posted April 20, 2020 Keesh, je had gelijk; ik heb in ieder geval een gescheurde kachelslang gevonden. Nu maar hopen dat dat het is. Morgen op transport naar de garage. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alboreto Posted April 20, 2020 Share Posted April 20, 2020 Helemaal doorsnijden,stukje gepaste buis zoeken,twee klemmen,opvullen en testen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted April 20, 2020 Share Posted April 20, 2020 1 uur terug, alboreto zei: Helemaal doorsnijden,stukje gepaste buis zoeken,twee klemmen,opvullen en testen. Als je weet hoeveel plaats daar is weet je dat dit niet mogelijk is.???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted April 20, 2020 Share Posted April 20, 2020 1 uur terug, Rene63 zei: Keesh, je had gelijk; ik heb in ieder geval een gescheurde kachelslang gevonden. Nu maar hopen dat dat het is. Bij mij schoot ook van alles door mijn hoofd, maar verder geen schade. Maar wel eerst goed onderzoeken natuurlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene63 Posted April 20, 2020 Author Share Posted April 20, 2020 Laat ik doen ja ik rij er geen meter meer mee als dat al zou kunnen tis echt een fontein dat eruit spuit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene63 Posted April 27, 2020 Author Share Posted April 27, 2020 Inmiddels heb ik de auto weer terug en het was alleen de kachelslang. Dat valt dan wel weer mee. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted April 27, 2020 Share Posted April 27, 2020 Perfect. Gelukkig goede meevaller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts