Jump to content

S type 2004 lekstroom

JDF
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Accu is na een week zo goed als leeg, accu is goed (nieuw).

Ik meet op de tussen min-pool van de accu en de massakabel lekstroom.

Wat is nu de beste methode om de lekstroom te vinden?

Zelf denk ik om de zekeringen om de beurt eruit te trekken.

En te kijken dan per uitgetrokken zekering of er nog lekstroom is.

Of alle zekeringen eruit trekken en om de beurt erin te zetten en kijken wanneer bij welke zekering de lekstroom weer ontstaat.

Graag suggesties stroom is niet zo mijn ding.

Er zijn geen extra's op auto aangesloten de lekstroom  is naar mijn mening zo ontstaan.

Ik ken de S-type niet maar soms zijn zaken hetzelfde bij meerdere modellen..?

Bij de XK (en XJ8?) is het volgens mij zo dat als het kleine metalen schuifje het gat van de contactsleutel niet afsluit (is veerbelast) nadat de sleutel verwijderd is, dan blijven er wat "modules" van spanning voorzien..

Dat zou het kunnen zijn?

Even met kruipolie op de opening van het contactslot en een paar keer de sleutel erin en het is meestal opgelost.

Maar of dat bij een S ook zo ie weet ik niet.

(Er zijn ook mensen die de sleutel er altijd in laten zitten (binnen parkeren) , niet zo slim dus)

Succes

Nieuwe volle accu na een week stilstaan leeg:

Tenzij er sprake is van een slechte nieuwe accu of niet losgekoppelde aftermarket accessories, kun je dan niet meer over lekstromen  spreken, maar eerder over verborgen gebruikers, zoals Rob ook al aangaf waarbij een module / de auto electronica niet naar de slaapstand gaat.

Weet niet of je een spannngs/stroom logger hebt anders zou je eens over meerdere dagen kunnen kijken of het verbruik constant is of dat er op 'gezette' tijden iets wakker is dat nogal wat stroom nodig heeft.  ( een pompje of ventieltje of ….) 

Bedankt tot zover,

Ik merk op dat tijdens het meten van verbruikersstroom op de min pool en de massakabel de kentekenverlichting gaat branden!

Wat is dit nu weer.........zegt dat iets?

38 minuten geleden, JDF zei:

Bedankt tot zover,

Ik merk op dat tijdens het meten van verbruikersstroom op de min pool en de massakabel de kentekenverlichting gaat branden!

Zekers: Slechte verbinding van de massa kabel

Polen van kabel en accus goed schoonmaken

Aansluiting van kabel naar koets HEEL GOED schoonmaken en opnieuw bevestigen.

Bedankt voor je reactie,

Goede tip, 

Polen van de accu en massakabel accu op chassis enkele dagen eerder zeer goed schoongemaakt.

Maar toch gek dat de kentekenverlichting ging branden ik weet zeker dat de verlichting uit stond.

Zijn er meerdere massapunten bij een s type behoudens de massakabel van de accu op het chassis dat jullie weten.

Ik heb met mijn S-Type van 2002 precies het zelfde gehad, na 3 dagen accu leeg, ik gaf het de schuld van de afstand bediening

van de auto. op slot en hij liep leeg, deuren open laten en geen probleem. ik had hem weggebracht hier in Klaipeda na advies van Raymond

en de monteur heeft het probleem opgelost in de computer? van de auto. vraag me niet wat, maar alles werkt weer. Ik kan de taal niet hier

en heb geen geduld om met die Lui in discussie te gaan. ze repareren en klaar. tot nu perfect. maar de lekstroom is gemaakt.

nico

2 uren geleden, JDF zei:

Bedankt tot zover,

Als je de minpool hebt losgemaakt van de accu, dan heb je met de meter er tussen de verbinding/stroomcircuit weer hersteld. Als dan de kentekenverlichting gaat branden zou je zeggen dat deze heeft aan gestaan.

Bedankt voor de reacties zover.

Iemand bezwaar tegen het eruit trekken van de zekeringen om zo een groep te lokaliseren van een eventuele gebruiker?

Even los van de controle van de massapunten. 

Oke meten is weten;

Auto van het slot af, kofferbak open en lampjes losgekoppeld in de kofferbak.

Verbruik de eerste 10 minuten 3 amp daarna daling tot nu 0,75 amp.

De vraag rijst een beetje wat is een normaal verbruik bij stilstand.

Mogelijk een andere oorzaak, bij mij was de accu ook na enkele dagen leeg. Bleef een groot vraagteken waar de lekstroom was. Achteraf bleek het de telefoon te zijn. Deze is bij mij ingebouwd. Standaard jaguar telefoon. Deze los gekoppeld en het probleem was verholpen. Heb wel een parrot maar deze staat los van de jag telefoon.

Ja de oorzaken kunnen blijkbaar legio zijn, ga vandaag proberen te meten via de zekeringen om er achter te komen.

Vele filmpjes op you tube gezien om een methodiek te vinden om lekstroom te meten.

Geef mij maar een lekkenband is gewoon duidelijker????

• Like 1

Nog een vraag over mijn bovenstaande lekstroom probleem????

Ik ben aan het meten van de zekering, nu kom ik 3 diode zekeringen tegen (s type 3.0 2004 ) zekeringkast onder de motorkap.

Bovenste diode op de foto komt niet voor in het instructie boekje???

De onderste twee wel contactrelais benzine en regelrelais van motormanagementsysteem benzine.

Twee vragen........ staan de diodes wel in de goede richting?

En wie weet waar de bovenste diode voor bestemd is?

De accu was amper twee jaar oud en was toch ook niet goed meer onder belasting, zojuist een nieuwe accu geplaatst.
Het zou zomaar kunnen dat de diodes in de verkeerde richting staan en al langere tijd de accu misbruiken.

Graag jullie reactie's dan kan ik weer verder met meten van de volgende zekeringkast, als de diodes wel in de goede richting staan.
En of de bovenste diode wel noodzakelijk is.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Diode S type 3.0 v6 2004.jpg

Die twee diodes naast elkaar moeten wel in de goede richting staan, anders zouden de engine controle module en de bobine geen spanning krijgen. Die ander, dat is een reserve. Komt in ieder geval in de electrische schema's niet voor.

Oke bedankt Hans dan laat ik deze zo zitten,

Wat mij verder opvalt is dat de gewone zekeringen puntjes hebben om de stroom-val te meten.

De J zekeringen, zeg maar die hoge met de kapjes hebben dat niet, zou daar een verklaring voor zijn.

Of gewoon de kapjes er af plukken en dan meten?

De zekering er uit rukken en dan op de polen meten heeft geen zin.

De auto zal dan waarschijnlijk uit de slaapmodus komen denk ik? 

• 2 weeks later...

Hoi,

Lekstroom is normaal althans 0.05 ampère is normaal.
Ik zou de +pole eraf gooien dan de lekstroom meten.
Dan 1 voor 1 de zekering checken.

Makkelijk te doen met 2e.

Mbt mogelijkheden heb ikzelf ook onderzoek gedaan bij mijn 3.0 stype

Radio
Achterklep slot bleef hangen
Uiteindelijk bleek het 2 aftermarket del lampen te zijn.

Nu hebben we hetzelfde gehad bij mijn vrouw haar Pinda 2012
Nieuwe accu geplaatst en na 24 uur helemaal plat.
Geen lekstroom kunnen meten vreemd dus.
Na het forum van de Panda te hebben gelezen accu toch maar vervangen door een Varta en nu zelfs na 7dagen gewoon starten.

Ondanks dat de accu (Bosch) net jaartje oud was, goed de testen doorstond toch de boosdoener.
Vraag me niet echt maar op het forum blijken veel mensen hetzelfde te hebben. Varta dus.

Gr Mark

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk