Jump to content

XJ5.3C na 21 jaar stilstand

Recommended Posts

pimgmx    274

Als Rolf handig genoeg is (something I don’t doubt...) en hij een hydrauliekboer à l Pirtek in de buurt heeft kan je hetzelfde zonder Brexitgedoe (en lagere kosten) zelf maken.

Indien een brug voorhanden is, is in-/ombouw een walk in the park...

Wat te doen deze winter:

1. Leer stoelen en achterbank reinigen en voorzien van voeding: dat kan ik zelf.

2. Zittingen voorstoelen nieuw schuim en diafragma rubbers, loszittende naden stikken: dat ga ik zelf proberen.. schuim en rubbers al binnen.

47064054-A850-4C14-B50E-3E86D5A39486.thumb.jpeg.3bb347651010c09167d15a3bcf2e1e02.jpeg

3. Zakkend hemeltje voorzien van nieuwe bekleding: samen met DBV (de bevriende vakman) wanneer de Jag in Helmond is; ze moeten nog een andere XJC voorzien van een nieuw hemeltje (kunnen we op de mijne oefenen).

4. Airco: nieuwe condensor plaatsen en systeem laten afvullen: DBV.

5. Verbrokkelde rubbers links en rechts bij achterste zijruiten vernieuwen (en dan meteen motortjes raambediening controleren/voorzien van nieuw vet): DBV.

6. Lekkage stuurbekrachtiging oplossen: DBV.

7. Kale plek koetswerk achter linker achterwiel laten spuiten: DBV.

8. Rechter buitenspiegel (al binnen) monteren: DBV.

DF0C3093-61FD-4C6C-9DBB-80CBD3437DFD.thumb.jpeg.cdb64f9f7d3adbb1769bef45f6cb1f06.jpeg

80487233-70CC-46A5-B9B0-BF3B6DBDF15D.thumb.png.fffeba209c3b687d8b3d6ed936561012.png

Rolf laat nog weten wanneer ik de oude dame kan brengen, zal nog wel even duren.. heeft meer werk dan ie aankan 🤨.

En ik probeer het zo te regelen dat ik er bij ben om te helpen (in de weg te lopen).