JagJan Posted October 7, 2020 Author Share Posted October 7, 2020 Op 9/16/2020 om 7:46 PM, john37 zei: De V12 HE heeft geen choke, maar wel een joekel van een verdeler kap met 12 uitgangen ( en daardoor geen krukas sensor nodig) De water temperatuur sensor geeft de ECU indicatie of de motor warm of koud is (KOUD => ECU gaat extra brandstof geven) Daarnaast is de stationair regeling ook nog eens mechanisch (via een temperatuur gestuurde luchtklep) Dus Jan: maar ff op zoek naar het DAC nummer op de ECU. Het schoonmaken van de connector heeft niet geholpen. Het DAC nummer is DAC4118. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JagJan Posted October 18, 2020 Author Share Posted October 18, 2020 Op 10/7/2020 om 8:04 AM, JagJan zei: Het schoonmaken van de connector heeft niet geholpen. Het DAC nummer is DAC4118. Probleem gevonden ! Er was een stukje uit de behuizing van de connector van de koelwater temperatuur sensor. Hierdoor kon er vocht in en is de aansluiting gaan corroderen, wat als gevolg had een slecht contact en hogere overgangs weerstand. Hierdoor werd brandstofmengsel niet goed gereguleerd als de motor op ging warmen. Allemaal super bedankt voor het meedenken !! Zonder jullie input was ik mogelijk aan een kop revisie of injector revisie begonnen. Dankzij de info van John37 en dit filmpje ben ik op het spoor gezet en wist ik ook welke pennen te meten aan de ECU zijde: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted October 22, 2020 Share Posted October 22, 2020 Jan, goed om te horen dat de auto weer naar volle tevredenheid loopt. Jou probleem (wegvallen van contact bij toenemende temperatuur ) kan weer op het lijst van nooit voorkomende maar toch voorkomde problemen, en dus maar ff checken en bij twijfel preventief aanpakken. (Wist uit ervaring dat loskomen van de watertemp sensor een uitvallende motor tot gevolg had). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts