Jump to content
Toontidelantijn

Mijn Super V8 van Daimler uit 2000

Recommended Posts

LeapingXJR    389
Euh 2000 XKR 700+ HP/800+ NM

Petje Af Avos,  ik wist niet dat er zulke dikke XKR's rondrijden.

Twin-screw conversion ?

André heeft idd een twin screw setup met een op maat aangepaste remap in zijn XKR. Op het Amerikaanse forum uitgebreid besproken, leuk en interessant om te lezen

 

Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
isabella    689

Ik bedoel het niet verkeerd, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden als we al met vliegtuigen bezig zijn?

 

De kennis van deze auto's is ruimschoots aanwezig en (bijna) alles is achterhaald en beschikbaar voor de kennisdelen.

 

"zoeken" is niet aan de orde, alle info is daar en alles is bekend.

 

De noodloopmelding is de ABS pomp die aan revisie toe is, de Carb zit er niet op en kun je dus ook niet schoonmaken..

 

Als je gas blijft hangen is er een LMM fout of een gaskabel die plakt.

 

Wat je ook kan ervaren is de automaat niet door wil schakelen omdat de gaskleppotentiometer aan de beurt is. 

 

De automaat moet de eerste 120.000 km gespoeld en de volgende keer elke 80.000 km er op volgend.

 

Spoelen is zinloos als er een mechanisch defect is, alleen voor het juiste onderhoud bedoeld.

 

Als je onderhoud pleegt moet dat op de juiste manier, middels een Powerflush, elke andere manier resulteert in schade en problemen.

 

De 722. automaat die onder de SC zit is en zeer goede automaat, eigenlijk als er al problemen zijn komen die uit de electroplaat.

 

Op een gegeven moment gaan alle automaten een keer defect en volstaat het met revisie.

 

Maar de 722, is wel een zeer goede automaat met weinig problemen.

 

 

Het beste is echt er eens kosteloos volledig nazien op los te laten, dan word alles bekend van de auto, ook de aankomende problemen en de kosten er van.

 

Kost niets, maar dan weet de meteen echt alles wat op dat moment zichtbaar en aan de orde is.

 

Het zijn prachtige auto's maar niet echt gecompliceerd...

 

Problemen zijn zelden groter dan standaard.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iksjeezesel    390
12 uren geleden, isabella zei:

Ik bedoel het niet verkeerd, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden als we al met vliegtuigen bezig zijn?

 

Het zijn prachtige auto's maar niet echt gecompliceerd...

 

Problemen zijn zelden groter dan standaard.

Haha, ja voor jou zijn ze niet gecompliceerd ja;-)

 

Die van mij slikt niet eens de Icarsoft en dus kom ook nergens zonder een bezoekje aan jouw werkplaats:-)..

Share this post


Link to post
Share on other sites
wimb    539

Even off topic:

11 hours ago, Iksjeezesel said:

Die van mij slikt niet eens de Icarsoft

Oh ja, dat akkefietje! Dan moeten we bij de eerstvolgende meeting mijn Icarsoft aan jouw waggie hangen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
arie-jag    503
Op 8/1/2020 om 9:48 PM, Iksjeezesel zei:

 

Die van mij slikt niet eens de Icarsoft 

 

Die van mij ook niet, lust alleen hoge octaan benzine en/of sterke alcohol.

Echte mannen auto!!!:asciidity::gym:

 

Niet zo'n fatje die rijd op mixjes, software en euro95:sarcastichand:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...