Jump to content
wilfredfoto

Lucht Massa Meter Series 3 1979

Recommended Posts

rover114    769
1 uur geleden, wilfredfoto zei:

 XK motor eruit, electro motor erin..

Hey Wilfred,

nu ben je toch wel een beetje in de war geloof ik:sick:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iksjeezesel    366

wilfred, haal je inlaat spruitstuk er af. dan zie je dat koelwater en inlaat lucht door de pakking van het spruitsuk gescheiden worden. Bij mij zat er een hoop corrosie op de afdichtvlakken. Zou zonde zijn als je daar je hele motor voor gaat uitbouw en op kop eraf gaat trekken.

Inlaatpakking = 15 euro o.i.d.

 

grtn Rob

 

post-5862-0-75278100-1427488851.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
wilfredfoto    142

Hallo Rob, 

 

Dat ga ik zeker doen, de compressie is immers goed en de kop kan er altijd nog af. 

 

Ik las in jouw topic dat het inlaat spruitstuk moet worden gevlakt ?

Dat heb ik dus niet gedaan, bovendien heb ik mijn oude spruitstuk hergebruikt, omdat het ‘nieuwe’ blok (welke uit een Series 2 komt) dus andere spruitstukken had.

 

De pakking had ik eerlijkheidshalve nog liggen van een hele oude bestelling van onderdelen die ik heb gedaan, en nooit gebruikt. Misschien is de kwaliteit van deze pakking niet zo geweldig geweest.

 

Wordt vervolgt !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
wilfredfoto    142

Is het aan te raden om een nieuwe pakking  aan beide kanten met deze loctite in te smeren ?

Ik zal ook eens informeren welke pakking nu het meest geschikt is, originele Jaguar lijkt me. Hoewel deze dat ook was. 

 

 

 

8647F662-93CB-41D1-A55B-EB6AD7DD3835.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
wilfredfoto    142

Een updeetje..

 

Kwaal wordt in een rap tempo erger, bijna niets gereden maar de waterslangen staan aardig bol nu en het systeem pruttelt water uit de radiator dop. Het spruitstuk is er nog niet af, maar ik denk dat ik meteen daarna toch de kop eraf moet gaan halen.

 

En die is er nog nooit vanaf geweest dus dat kan nog een feest worden .

 

C8A8C579-4000-4292-9D89-70E226D5D6F7.thumb.jpeg.bd84ff4d8058a73748702019ed18e401.jpeg

  • Verdrietig 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iksjeezesel    366
6 minuten geleden, wilfredfoto zei:

Een updeetje..

 

Kwaal wordt in een rap tempo erger, bijna niets gereden maar de waterslangen staan aardig bol nu en het systeem pruttelt water uit de radiator dop. Het spruitstuk is er nog niet af, maar ik denk dat ik meteen daarna toch de kop eraf moet gaan halen.

 

En die is er nog nooit vanaf geweest dus dat kan nog een feest worden .

 

C8A8C579-4000-4292-9D89-70E226D5D6F7.thumb.jpeg.bd84ff4d8058a73748702019ed18e401.jpeg

Ja as ie pruttelt in het reservoir weet je dat je kop lek is.

Jammer.

Als je tapeinden niet afbreken is het best een mooie klus hoor.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
rover114    769
Op 3/29/2020 om 8:08 PM, wilfredfoto zei:

Double six dan ?

 

Klinkt al beter:clap:

 

maar liever nog gewoon weer een straight six.

imo zonde zo'n strakke  vroege series 3 te gaan verbouwen,

 

suc6 met dit project.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
wilfredfoto    142

Het is niet anders.

 

Wordt mijn gereedschap tenminste weer een keer gebruikt 😉

 

Ik heb het bij mijn vorige motor ook gedaan, ik hoop alleen dat het onderblok nog heel is. Een andere kop vinden is geen ramp, maar om nu weer een andere motor er in te gaan takelen..

 

Wat wel vreemd is dat de ellende is begonnen met de andere lucht massa meter. Ik merkte bij deze meter al meer trekkracht en zo. Niet dat ik gek heb gedaan, maar kennelijk is dat de druppel geweest.

 

Het zijn wel dezelfde meters, alleen is de oude type Lucas 73171A en de andere 73171B. Geen idee wat het verschil is.

 

Groeten weer,

 

Wilfred

Share this post


Link to post
Share on other sites
JagS3 4.2    28

Wilfred, je hebt toch al eens een cilinderkop laten reviseren, dan kun je die toch op dit onderblok zetten? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
wilfredfoto    142

Hoi, klopt.


Die had een scheurtje bovenin waar koelwater uit kwam. Niet heel veel en had ook geen effect op de rest, maar om die nu weer opnieuw aan te gaan spannen..

 

Kortom, die heb ik niet meer 😬

Share this post


Link to post
Share on other sites
JagS3 4.2    28

ah oke, indien je er niet uitkomt, wij hebben nog een compleet motorblok (kop+ onderblok) in de donorauto zitten.

deze mag eventueel weg voor een zacht prijsje, gezien we de staat niet kennen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
wilfredfoto    142

Hallo, klinkt interessant.

Ik heb de auto 10 jaar geleden in Eersel gekocht, vlak bij jullie. Kleine wereld.

 

Ik zal je een pb sturen met mijn gegevens.

 

Alvast bedankt,

 

Wilfred

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
wilfredfoto    142

Het beginnetje is weer gemaakt 😬

 

Gevolgd door de spruitstukken, kop eraf en dan zie ik hoe het blok er voor staat.

 

2DDBEAF9-0EA4-49C5-BBA5-DD2FE928A4CC.thumb.jpeg.7d9556f49df8e4df3c9e19e46bb89bb7.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
wilfredfoto    142

Spruitstuk is eraf 😖
Was toch nog een klusje, om bij de onderste moeren te kunnen komen moest de waterrail eraf, injectoren eruit en toen kon ik er met veel geduld bij.

Ik zie aan de pakking eigenlijk geen lek van het water naar de lucht inlaat 😬😐🥺
 

Duzzzz.

 

7E26513D-11FF-47DB-880B-C66399C6DE40.thumb.jpeg.f6d4a42b1c1a372353779ce72bbce1da.jpeg 1D2383C4-6F90-452C-B7CC-80EF06E123E9.thumb.jpeg.543e69e3356b66fe9c77925253b62bba.jpeg F03DD946-A1F3-43EB-8A75-818E98956591.thumb.jpeg.88c8a3277ecb5d10dc395482d9542095.jpeg AF41F570-7F99-49CA-857D-BD1099627784.thumb.jpeg.023038515ab7c59488a8b048c6033299.jpeg 

 

732C304B-5942-4665-8ABF-335C29D270E0.thumb.jpeg.96c2477223bd141a02e38a58d3bbc455.jpeg 1E53A6DD-828D-4104-A086-D5B053F1E4F8.thumb.jpeg.7f822156e06225f2bbb51acc84d1927a.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iksjeezesel    366
1 uur geleden, wilfredfoto zei:

Spruitstuk is eraf 😖
Was toch nog een klusje, om bij de onderste moeren te kunnen komen moest de waterrail eraf, injectoren eruit en toen kon ik er met veel geduld bij.

Ik zie aan de pakking eigenlijk geen lek van het water naar de lucht inlaat 😬😐🥺
 

Duzzzz.

 

7E26513D-11FF-47DB-880B-C66399C6DE40.thumb.jpeg.f6d4a42b1c1a372353779ce72bbce1da.jpeg 1D2383C4-6F90-452C-B7CC-80EF06E123E9.thumb.jpeg.543e69e3356b66fe9c77925253b62bba.jpeg F03DD946-A1F3-43EB-8A75-818E98956591.thumb.jpeg.88c8a3277ecb5d10dc395482d9542095.jpeg AF41F570-7F99-49CA-857D-BD1099627784.thumb.jpeg.023038515ab7c59488a8b048c6033299.jpeg 

 

732C304B-5942-4665-8ABF-335C29D270E0.thumb.jpeg.96c2477223bd141a02e38a58d3bbc455.jpeg 1E53A6DD-828D-4104-A086-D5B053F1E4F8.thumb.jpeg.7f822156e06225f2bbb51acc84d1927a.jpeg

goed bezig hoor.

maar zoals gezegd, als je bubbels hebt in het KVS reservoir, dan weet je dat het niet je inlaat spruitstuk pakking is.....

Komt vast weer goed.

Als het gedaan is geniet je zo mogelijk NOG meer van je ultimate British motohcahr..;-).

Share this post


Link to post
Share on other sites
JagS3 4.2    28

Je ziet wel tussen poort 2&3 en 4&5 dat er water door de pakking heen gesijpelt is, misschien is daardoor je kvs niveau te laag geworden en heb je er vervolgens je koppakking uitgereden. 

Maar het is in ieder geval niet 100% te zeggen wat er gebeurd is, de kop lichten lijkt me verstandig, en laten vlakken, een nieuwe koppakking en terug monteren is nu ook het werk niet meer. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
wilfredfoto    142

Als dat zo is dan ben ik schade aan het blok misschien voor. Deze zwarte pakking zat nog origineel in de verpakking en had ik nog liggen, volgens mij zat deze ooit eens bij een bestelling van SNG Barratt.
Ik twijfel aan de kwaliteit ervan..

 

De losse groene pakkingen die SNG verkoopt zijn tien keer zo duur, maar ook tien keer beter trouwens. Ik heb ze ook voor mijn kleppen deksels gebruikt en daar heb ik nooit lekkage. Dus ook nu zeker de groene. 
 

De ronde poorten met roest bagger lopen trouwens dood op het spruitstuk. Misschien werden deze bij de eerste ontwerpen van de XK motor wel gebruikt ?


Wordt vervolgd 

 

Wilfred

  • Klasse 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
wilfredfoto    142

De kop is eraf, koppakking zie ik eigenlijk niet zo veel aan, maar er zitten in het blok wel twee scheurtjes tussen cilinder 1/2 en 2/3. En dat is niet goed !

 

Wordt weer vervolgd, waarmee is nog de vraag..

 

Wilfred

 

39DDBFD7-02B0-4B79-970E-562C2E49E285.thumb.jpeg.de518281bbdc55fba523ad01139119f6.jpeg    22EFD0EF-5C7A-42DA-8E99-C681F94E33D0.thumb.jpeg.a0e4ebc0013c7b7c8cd86e6ef55039b4.jpeg   4E0B70FA-A583-432D-99C1-92A4073C5545.thumb.jpeg.8a6618dc86a6783f81ffb65015ad727f.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mkickert    60

Ai, scheuren betekent vaak dat een andere een betere investering is. Vervelend dat het niet een kwestie van koppakking vervangen blijkt te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wilfredfoto    142

Hoi, ja ik laat het even rusten en ga kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik heb er geen haast mee en hij staat niet in de weg.

Wie weet hoeveel 4.2 motoren rond rijden met hetzelfde euvel, het is wel een kwaal bij de 4.2 dus een andere gebruikte is weer een gok, tenzij je een blok zonder kop kan kopen natuurlijk.

 

Wilfred

Share this post


Link to post
Share on other sites
wilfredfoto    142

Wie weet is dat al gedaan, ik zag dat er een aantal studs vernieuwd waren. Dus het lijkt erop dat de kop er al een keer af is geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...