HG_E-type Posted March 22, 2020 Share Posted March 22, 2020 Hallo, Ik heb sinds een week een XK8 (1999). Nu zie ik dat wat koelvloeistof verlies. Na nauwkeurig te hebben gekeken zie ik dat het van de "octopus slang" aansluiting komt. Deze aansluiting bestaat uit een plastic ring met vingers die het geheel zou moeten dichten. Bijgaand 2 foto's van wat ik bedoel. Iemand enige ervaring om dit goed te dichten? Het is zowiezo moeilijk bereikbaar (juist onder het gasklephuis). Alvast bedankt, Harrie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron62 Posted March 22, 2020 Share Posted March 22, 2020 Het is aan te raden het hele slangen stelsel te vervangen als hier een lekkage is. Kijk ook even of het thermostaathuis van metaal of kunststof is. Als het kunststof is, z.s.m. vervangen voor een metalen thermostaathuis uit de XKR. Mag ik je adviseren een afspraak te maken bij G&G in Heinkenszand. Raymond kan de hele auto doorlichten en je een goed stappenplan meegeven om alle zwakke punten van de auto op te pakken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HG_E-type Posted May 10, 2020 Author Share Posted May 10, 2020 Hallo, Even een update: Heb de norma koppeling uit elkaar gehaald. Kon er pas goed bij na het verwijderen van het gasklephuis. Uiteindelijk zag ik dat de rubberen ring "geplet" was door de loop der jaren. Na het plaatsen van een nieuwe is de koppeling dicht en de lekkage verdwenen. Op naar het volgende. Harrie 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stephan80 Posted May 12, 2020 Share Posted May 12, 2020 bij mij was de slang doorgeschuurd door het slangetje wat je er bij jou ook over ziet lopen. probeer m vrij te leggen zou mijn tip zijn. Verder top dat je mhebt kunnen fixxen. Het is nl niet eentje van maar een paar tientjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HG_E-type Posted May 12, 2020 Author Share Posted May 12, 2020 Ja een een nieuwe (SNG aftermarket) is al vrij prijzig. Laat staan een originele. Maar ja het heet ook niet voor niets een octopus slang. En die mag kennelijk wat kosten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts