Jump to content

koelvloeistof lekkage

HG_E-type
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb sinds een week een XK8 (1999). Nu zie ik dat wat koelvloeistof verlies.

Na nauwkeurig te hebben gekeken zie ik dat het van de "octopus slang" aansluiting komt.

Deze aansluiting bestaat uit een plastic ring met vingers die het geheel zou moeten dichten.

Bijgaand 2 foto's van wat ik bedoel.

Iemand enige ervaring om dit goed te dichten? Het is zowiezo moeilijk bereikbaar (juist onder het gasklephuis).

Alvast bedankt,

Harrie

leak_picture1.png    leak_picture2.png

Het is aan te raden het hele slangen stelsel te vervangen als hier een lekkage is. Kijk ook even of het thermostaathuis van metaal of kunststof is. Als het kunststof is, z.s.m. vervangen voor een metalen thermostaathuis uit de XKR. Mag ik je adviseren een afspraak te maken bij G&G in Heinkenszand. Raymond kan de hele auto doorlichten en je een goed stappenplan meegeven om alle zwakke punten van de auto op te pakken.

• 1 month later...

Hallo,

Even een update:

Heb de norma koppeling uit elkaar gehaald. Kon er pas goed bij na het verwijderen van het gasklephuis.

Uiteindelijk zag ik dat de rubberen ring "geplet" was door de loop der jaren. Na het plaatsen van een nieuwe is de koppeling dicht en de lekkage verdwenen.

Op naar het volgende.

Harrie

Norma_koppeling_foto1.jpg    Norma_koppeling_foto2.jpg

• Like 2