HG_E-type Posted March 16, 2020 Share Posted March 16, 2020 Hallo, Ik wil wat laswerk aan de dorpels doen van mijn XK8 (1999). Voordat ik ga lassen moet de accu losgekoppeld worden. Weet iemand ook wat er gebeurt met het hele systeem als ik dit doe? Krijg ik later problemen als ik het weer aansluit? Moet ik verder nog meer speciale voorbereidingen doen voordat ik ga lassen bij dit type auto? Alvast bedankt. Harrie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
redman Posted March 16, 2020 Share Posted March 16, 2020 Bij mijn weten zou er niks mis moeten gaan. Je bent hooguit instellingen van je radio kwijt (radiocode!) zoals zenders en dergelijke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted March 16, 2020 Share Posted March 16, 2020 1 uur geleden, HG_E-type zei: Hallo, Ik wil wat laswerk aan de dorpels doen van mijn XK8 (1999). Voordat ik ga lassen moet de accu losgekoppeld worden. Weet iemand ook wat er gebeurt met het hele systeem als ik dit doe? Krijg ik later problemen als ik het weer aansluit? Moet ik verder nog meer speciale voorbereidingen doen voordat ik ga lassen bij dit type auto? Alvast bedankt. Harrie Harrie, maak inderdaad de plus en min beide los van de accu. Naast radio code is het geheugen van de raambediening weg maar dat is eenvoudig te herprogrammeren zonder apparatuur. Tot nu toe nooit extra zaken gehad om rekening mee te houden. Als je een een half jaar over doet (lijkt me niet:-)) zou het kunnen dat de handzenders opnieuw ingelezen moeten worden, maar ook dat kun je zelf eenvoudig doen. Postje op 17 Dec 2016 laat mijn eerste lasklus zien op mijn inmiddels verkochte XK: Succes, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stephan80 Posted March 17, 2020 Share Posted March 17, 2020 Ik heb een overspanningsbeveiliging apparaatje gekocht die je op de +&- van de accu aansluit met de standaard accuklemmen. Kost ca €25,- Vind ik niet duur, is snel en makkelijk in gebruik en je elektrische systemen blijven gewoon werken/online. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts