alboreto Posted March 11, 2020 Share Posted March 11, 2020 Goede middag, collega liefhebbers. Ik heb een S op het oog, 3.8 bj 1966, hand geschakeld en met overdrive. Wagen staat al 10 jaar droog in garage. Groen licht van tweede in bevel voor aankoop ???? Waar moet ik vooral op letten bij deze? Graag bezitters ervaringen Grt Alboreto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted March 11, 2020 Share Posted March 11, 2020 5 minuten geleden, alboreto zei: Goede middag, collega liefhebbers. Ik heb een S op het oog, 3.8 bj 1966, hand geschakeld en met overdrive. Wagen staat al 10 jaar droog in garage. Groen licht van tweede in bevel voor aankoop ???? Waar moet ik vooral op letten bij deze? Graag bezitters ervaringen Grt Alboreto tweede ? eerste bedoel je ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alboreto Posted March 11, 2020 Author Share Posted March 11, 2020 Ervaring deskundige ????? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaguar38s Posted March 12, 2020 Share Posted March 12, 2020 Hallo Alboreto, Ik ben reeds 20 jaar in het bezit van een 3.8S type uit 1967. Ik doe al het onderhoud en herstel werkzaamheden zelf aan deze auto. Dus ken heb van binnen en van buiten. Waar op te letten, is vooral roest, spatbord delen achter de voorwielen, aan de onderkant daarvan zitten ook de krik steunen, rotten ook altijd weg. Onderkant van de portieren ook goed checken, let vooral op de 2 afwaterings lipjes. Dorpels, en de benzine tanks plus spatbord delen achter. Gewoon goed checken met oa een magneetje, of de boel niet is dicht gesmeerd. Verder wat vermoedelijk altijd gaar is zijn alle rubbers van de wielophanging, zul je vermoedelijk moeten vervangen. Let ook op de rubbers van de subframes voor en achter. De motor, standaard XK motor, eerst even onderhoud geven. Als deze 10 jaar niet heeft gelopen heb je ook kans dat de SU carburateurs een revisie nodig hebben. Let bij het brandstof systeem of er niet nog ergens kunststof leidingen zitten, zowel bij de tanks en brandstof pompen. Deze kunnen niet tegen moderne benzine, en worden keihard. Koelsysteem is erg minimaal, dus goed checken of deze niet is dicht geslibt, vooral bij aansluiting thv de thermostaat. Stuur maar eens wat foto's, kan ik even kijken. Groeten, Peter Jan 3.8S 1967 XK150FHC 1961 XK140FHC 1955 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaguar38s Posted March 12, 2020 Share Posted March 12, 2020 Nog even vergeten, een s-type had altijd stuurbekrachtiging, let op lekkage. ( check olie reservoir ! ) Als die dingen eenmaal lekken krijg je ze bijna nooit meer dicht, vaak vanwege slijtage, nieuwe seals helpen dan niet meer. De link armen van de stuurinrichting, zitten aan een pin&bush, zit vaak te veel speling in ( SNG Barratt heeft upgraded versie ) Als het een erg late S-type is zou er ook een 420 (variomaticsteeringbox) in kunnen zitten, deze lekken meestal niet. Groeten, Peter Jan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alboreto Posted March 12, 2020 Author Share Posted March 12, 2020 Dag Peter Jan, dank je wel voor de uitgebreide reactie! Heel fijn hoor. Betreft dus een origineel Belgische wagen ,voorzien van de aankoopfactuur, garantiebon,en Jaguars attest. Bj 1966 en handgeschakeld met overdrive. Eentje die het verdiend om bewaard te worden. Ik gade wagen woensdag bekijken. Fijn van reactie te krijgen van een mede sleutelaar ???? Net zoals u doe ik alles zelf,dat maakt het zoveel leuker. Zie hieronder de reeds ontvangen foto's Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EricS-TR Posted March 12, 2020 Share Posted March 12, 2020 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaguar38s Posted March 12, 2020 Share Posted March 12, 2020 (edited) Ziet er veelbelovend uit, maak veel foto's.???? Valt me wel op dat de voorband rechts is duidelijk lek, band zit er naast. Ik hoor wel of je nog wat extra advies nodig hebt. Groeten, Peter Jan Edited March 12, 2020 by jaguar38s extra info Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted March 12, 2020 Share Posted March 12, 2020 1 uur terug, alboreto zei: Dag Peter Jan, dank je wel voor de uitgebreide reactie! Heel fijn hoor. Betreft dus een origineel Belgische wagen ,voorzien van de aankoopfactuur, garantiebon,en Jaguars attest. Bj 1966 en handgeschakeld met overdrive. Eentje die het verdiend om bewaard te worden. Ik gade wagen woensdag bekijken. Fijn van reactie te krijgen van een mede sleutelaar ???? Net zoals u doe ik alles zelf,dat maakt het zoveel leuker. Zie hieronder de reeds ontvangen foto's NICE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alboreto Posted March 22, 2020 Author Share Posted March 22, 2020 Gekocht,aangezien we ons hier niet meer mogen verplaatsen met de wagen tenzij voor essentiële verplaatsingen,heb ik mijn eerste video aankoop gedaan. Spannend toch wel... Ik laat jullie even oordelen 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaapvanthoff Posted March 22, 2020 Share Posted March 22, 2020 Wat leuk Alboreto! Ik ben zo benieuwd naar het verhaal er achter; Je zet een auto heel krap weg, dus niet met de bedoeling er wat mee te doen op regelmatige basis. 10 jaren lang. Het is een soort man-cave stel ik me zo voor, te zien aan de accesoires aan de muren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted March 22, 2020 Share Posted March 22, 2020 Ziet er goed uit op de foto's, zal wel wat werk aan zitten???? Ik heb mijn XJS uit de VS ook zo gekocht via videobellen. Wel spannend inderdaad wat je in werkelijk krijgt te zien later???? Het was bij mij in ieder geval geen miskoop. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alboreto Posted March 22, 2020 Author Share Posted March 22, 2020 Wel het verhaal achter de wagen is simpel, naar verluidt is deze van eerste eigenaar overgegaan naar erfenis. Werd me verteld door een bestuurslid van de Belgische Jaguar club. Brave man die deze verkoopt heeft tevens een hele mooie Ford Costume Convertible uit 1951 staan ( auto die ernaast staat) Ook deze wagen is van dezelfde eigenaar geweest als de Jaguar S. Eigenaar heeft dus zijn oude wagens nooit verkochtzo te zien en maakte er inderdaad een mancave van zo te zien. Voor wie interesse zou hebben in de Ford,ik heb foto's en meer info Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaapvanthoff Posted March 22, 2020 Share Posted March 22, 2020 Ja, omdat die andere blauwe een Ford is mag je wel fotos hier op het forum plaatsen denk ik. Ben wel benieuwd, zoek zeker geen project, maar ben toch heel nieuwsgierig. Waar in België staan de auto's? (niet dat het nu op dit moment belangrijk is) En als de bestuurder van de Jag club belgië zich ook bezig houdt met verkoop van de Ford, dan ik ik wel zijn contact gegevens. De tweede in commando hier thuis = de tweede in Bevel vindt de Ford "schattig" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alboreto Posted March 22, 2020 Author Share Posted March 22, 2020 1 uur terug, jaapvanthoff zei: Ja, omdat die andere blauwe een Ford is mag je wel fotos hier op het forum plaatsen denk ik. Ben wel benieuwd, zoek zeker geen project, maar ben toch heel nieuwsgierig. Waar in België staan de auto's? (niet dat het nu op dit moment belangrijk is) En als de bestuurder van de Jag club belgië zich ook bezig houdt met verkoop van de Ford, dan ik ik wel zijn contact gegevens. De tweede in commando hier thuis = de tweede in Bevel vindt de Ford "schattig ???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alboreto Posted March 22, 2020 Author Share Posted March 22, 2020 Uit respect voor het forum en de verkoper,ga ik dit via pb doen. Neen ,Jaguar bestuurslid heeft enkel zijn aandeel gedaan in de S. De Ford is echt wel een mooi betaalbaar project,had ik er nog de plaats voor dan kocht ik die voor mezelf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alboreto Posted March 22, 2020 Author Share Posted March 22, 2020 Je hebt pb Jaap Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted March 23, 2020 Share Posted March 23, 2020 Op 3/22/2020 om 8:56 AM, alboreto zei: Gekocht,aangezien we ons hier niet meer mogen verplaatsen met de wagen tenzij voor essentiële verplaatsingen,heb ik mijn eerste video aankoop gedaan. Spannend toch wel... Ik laat jullie even oordelen jaloers 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alboreto Posted March 23, 2020 Author Share Posted March 23, 2020 Hey John37, hier nog in blijde verwachting,weet niet wanneer het mogelijk zal zijn om af te halen. Maar er zijn nu belangrijker dingen uiteraard. Grt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaapvanthoff Posted March 23, 2020 Share Posted March 23, 2020 Ik weet hoe Alberto zich moet voelen. Ik heb een keer een Saab 900+bijbehorende Toppola gekocht in midden Zweden. Ook ongezien, aanhangertje gehuurd en gaaan. Hartstikke leuk toch. Heb je al een plan hoe de S wakker te maken? Ik neem aan brandstof aftappen, brandstof filter vervangen ontsteking los en starten zonder vonk? De S staat in een verwarmde garage, dus veel problemen hoef je niet te verwachten neem ik aan. Zijn er werkplaats handboeken beschikbaar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alboreto Posted March 23, 2020 Author Share Posted March 23, 2020 Verdikke dat was ook wel een uitzonderlijk transport???? Je had in ieder geval onmiddellijk je eigen hotel bij???? S is indertijd rijdend binnen geplaatst en staat inderdaad wel mooi en droog gestockeerd,maar blijft toch afwachten, is precies zoals een aflevering blind getrouwd! Ik zie wel wat er komt en weet dat ik er wel uit kom. Geen tijdsdruk meer . Belangrijkste is dat je ze graag ziet,dan zie je al de fouten door de vingers,een beetje zoals thuis... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alboreto Posted March 23, 2020 Author Share Posted March 23, 2020 Neen geen boeken beschikbaar,maar ben al aan het rondkijken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted March 24, 2020 Share Posted March 24, 2020 13 uren geleden, alboreto zei: Neen geen boeken beschikbaar,maar ben al aan het rondkijken Ehh, je bent toch Forumclub lid? Daar vind je bijvoorbeeld de servicemanual van je S-type. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alboreto Posted March 24, 2020 Author Share Posted March 24, 2020 Ja, precies. Glad vergeten???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alboreto Posted May 31, 2020 Author Share Posted May 31, 2020 Op 3/12/2020 om 7:07 PM, jaguar38s zei: Ziet er veelbelovend uit, maak veel foto's.???? Valt me wel op dat de voorband rechts is duidelijk lek, band zit er naast. Ik hoor wel of je nog wat extra advies nodig hebt. Groeten, Peter Jan Is dus geland Peter Jan???? 2 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts