Jump to content

Jaguar S 3.8 bj 1966


alboreto
 Share

Recommended Posts

Goede middag, collega liefhebbers.

Ik heb een S op het oog, 3.8 bj 1966, hand geschakeld en met overdrive.

Wagen staat al 10 jaar droog in garage.

Groen licht van tweede in bevel voor aankoop ????

Waar moet ik vooral op letten bij deze?

Graag bezitters ervaringen

Grt

Alboreto

Link to comment
Share on other sites

5 minuten geleden, alboreto zei:

Goede middag, collega liefhebbers.

Ik heb een S op het oog, 3.8 bj 1966, hand geschakeld en met overdrive.

Wagen staat al 10 jaar droog in garage.

Groen licht van tweede in bevel voor aankoop ????

Waar moet ik vooral op letten bij deze?

Graag bezitters ervaringen

Grt

Alboreto

tweede ?  eerste bedoel je ?

Link to comment
Share on other sites

Hallo Alboreto,

 

Ik ben reeds 20 jaar in het bezit van een 3.8S type uit 1967.

Ik doe al het onderhoud en herstel werkzaamheden zelf aan deze auto.

Dus ken heb van binnen en van buiten.

Waar op te letten, is vooral roest, spatbord delen achter de voorwielen, aan de onderkant daarvan zitten ook de krik steunen, rotten ook altijd weg.

Onderkant van de portieren ook goed checken, let vooral op de 2 afwaterings lipjes.

Dorpels, en de benzine tanks plus spatbord delen achter. Gewoon goed checken met oa een magneetje, of de boel niet is dicht gesmeerd.

 

Verder wat vermoedelijk altijd gaar is zijn alle rubbers van de wielophanging, zul je vermoedelijk moeten vervangen.

Let ook op de rubbers van de subframes voor en achter.

 

De motor, standaard XK motor, eerst even onderhoud geven.

Als deze 10 jaar niet heeft gelopen heb je ook kans dat de SU carburateurs een revisie nodig hebben.

Let bij het brandstof systeem of er niet nog ergens kunststof leidingen zitten, zowel bij de tanks en brandstof pompen.

Deze kunnen niet tegen moderne benzine, en worden keihard.

Koelsysteem is erg minimaal, dus goed checken of deze  niet is dicht geslibt, vooral bij aansluiting thv de thermostaat.

 

Stuur maar eens wat foto's, kan ik even kijken.

 

Groeten,

Peter Jan

3.8S 1967

XK150FHC 1961

XK140FHC 1955

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nog even vergeten, een s-type had altijd stuurbekrachtiging, let op lekkage. ( check olie reservoir ! )

Als die dingen eenmaal lekken krijg je ze bijna nooit meer dicht, vaak vanwege slijtage, nieuwe seals helpen dan niet meer.

De link armen van de stuurinrichting, zitten aan een pin&bush, zit vaak te veel speling in ( SNG Barratt heeft upgraded versie )

Als het een erg late S-type is zou er ook een 420 (variomaticsteeringbox) in kunnen zitten, deze lekken meestal niet.

 

Groeten,

Peter Jan

 

Link to comment
Share on other sites

Dag Peter Jan, dank je wel voor de uitgebreide reactie! Heel fijn hoor.

Betreft dus een origineel Belgische wagen ,voorzien van de aankoopfactuur, garantiebon,en Jaguars attest.

Bj 1966 en handgeschakeld met overdrive.

Eentje die het verdiend om bewaard te worden.

Ik gade wagen woensdag bekijken.

Fijn van reactie te krijgen van een mede sleutelaar ????

Net zoals  u doe ik alles zelf,dat maakt het zoveel leuker.

Zie hieronder de reeds ontvangen foto's

HGXV6304.JPG     LESO6917.JPG     RJZB0723.JPG

Link to comment
Share on other sites

Ziet er veelbelovend uit, maak veel foto's.????

Valt me wel op dat de voorband rechts is duidelijk lek, band zit er naast.

Ik hoor wel of je nog wat extra advies nodig hebt.

 

Groeten,

Peter Jan

 

Edited by jaguar38s
extra info
Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, alboreto zei:

Dag Peter Jan, dank je wel voor de uitgebreide reactie! Heel fijn hoor.

Betreft dus een origineel Belgische wagen ,voorzien van de aankoopfactuur, garantiebon,en Jaguars attest.

Bj 1966 en handgeschakeld met overdrive.

Eentje die het verdiend om bewaard te worden.

Ik gade wagen woensdag bekijken.

Fijn van reactie te krijgen van een mede sleutelaar ????

Net zoals  u doe ik alles zelf,dat maakt het zoveel leuker.

Zie hieronder de reeds ontvangen foto's

HGXV6304.JPG     LESO6917.JPG     RJZB0723.JPG

NICE

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wat leuk Alboreto!

Ik ben zo benieuwd naar het verhaal er achter; Je zet een auto heel krap weg, dus niet met de bedoeling er wat mee te doen op regelmatige basis. 10 jaren lang.

Het is een soort man-cave stel ik me zo voor, te zien aan de accesoires aan de muren. 

Link to comment
Share on other sites

Ziet er goed uit op de foto's, zal wel wat werk aan zitten???? Ik heb mijn XJS uit de VS ook zo gekocht via videobellen. Wel spannend inderdaad wat je in werkelijk krijgt te zien later????

Het was bij mij in ieder geval geen miskoop.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Wel het verhaal achter de wagen is simpel, naar verluidt is deze van eerste eigenaar overgegaan naar erfenis.

Werd me verteld door een bestuurslid van de Belgische Jaguar club.

Brave man die deze verkoopt heeft tevens een hele mooie Ford Costume Convertible uit 1951 staan ( auto die ernaast staat)

Ook deze wagen is van dezelfde eigenaar geweest als de Jaguar S.

Eigenaar heeft dus zijn oude wagens nooit verkochtzo te zien en maakte er inderdaad een mancave van zo te zien.

Voor wie interesse zou hebben in de Ford,ik heb foto's en meer info

Link to comment
Share on other sites

Ja, omdat die andere blauwe een Ford is mag je wel fotos hier op het forum plaatsen denk ik.

Ben wel benieuwd, zoek zeker geen project, maar ben toch heel nieuwsgierig.

Waar in België staan de auto's? (niet dat het nu op dit moment belangrijk is) 

En als de bestuurder van de Jag club belgië zich ook bezig houdt met verkoop van de Ford, dan ik ik wel zijn contact gegevens.

De tweede in commando hier thuis = de tweede in Bevel vindt de Ford "schattig" 

Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, jaapvanthoff zei:

Ja, omdat die andere blauwe een Ford is mag je wel fotos hier op het forum plaatsen denk ik.

Ben wel benieuwd, zoek zeker geen project, maar ben toch heel nieuwsgierig.

Waar in België staan de auto's? (niet dat het nu op dit moment belangrijk is) 

En als de bestuurder van de Jag club belgië zich ook bezig houdt met verkoop van de Ford, dan ik ik wel zijn contact gegevens.

De tweede in commando hier thuis = de tweede in Bevel vindt de Ford "schattig

????

Link to comment
Share on other sites

Uit respect voor het forum en de verkoper,ga ik dit via pb doen.

Neen ,Jaguar bestuurslid heeft enkel zijn aandeel gedaan in de S.

De Ford is echt wel een mooi betaalbaar project,had ik er nog de plaats voor dan kocht ik die voor mezelf.

 

Link to comment
Share on other sites

Op ‎3‎/‎22‎/‎2020 om 8:56 AM, alboreto zei:

Gekocht,aangezien we ons hier niet meer mogen verplaatsen met de wagen tenzij voor essentiële verplaatsingen,heb ik mijn eerste video aankoop gedaan.

Spannend toch wel...

Ik laat jullie even oordelen

GIGF6734.JPG GWHB7069.JPG HGXV6304.JPG KDLG2247.JPG IMG-20200318-WA0022.jpg LESO6917.JPG RJZB0723.JPG

 jaloers

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik weet hoe Alberto zich moet voelen.

Ik heb een keer een Saab 900+bijbehorende Toppola gekocht in midden Zweden.

Ook ongezien, aanhangertje gehuurd en gaaan. Hartstikke leuk toch.

 

Heb je al een plan hoe de S wakker te maken?

Ik neem aan brandstof aftappen, brandstof filter vervangen ontsteking los en starten zonder vonk?

De S staat in een verwarmde garage, dus veel problemen hoef je niet te verwachten neem ik aan.

Zijn er werkplaats handboeken beschikbaar? 

naar huis.JPG

Link to comment
Share on other sites

Verdikke dat was ook wel een uitzonderlijk transport????

Je had in ieder geval onmiddellijk je eigen hotel bij????

S is indertijd rijdend binnen geplaatst en staat inderdaad wel mooi en droog gestockeerd,maar blijft toch afwachten, is precies zoals een aflevering blind getrouwd!

Ik zie wel wat er komt en weet dat ik er wel uit kom.

Geen tijdsdruk meer .

Belangrijkste is dat je ze graag ziet,dan zie je al de fouten door de vingers,een beetje zoals thuis...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Op 3/12/2020 om 7:07 PM, jaguar38s zei:

Ziet er veelbelovend uit, maak veel foto's.????

Valt me wel op dat de voorband rechts is duidelijk lek, band zit er naast.

Ik hoor wel of je nog wat extra advies nodig hebt.

 

Groeten,

Peter Jan

 

Is dus geland Peter Jan????

 

IMG-20200528-WA0003.jpg IMG-20200528-WA0007-1.jpg IMG_20200529_191527342.jpg IMG_20200529_191519425.jpg 

 

 

IMG_20200529_191603680.jpg  IMG_20200529_191537253.jpg

  • Like 2
  • Klasse 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...