inactief Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 Wat zijn de voor- en nadelen van een differentieel revisie of wissel voor een gebruikte? Een tijdje terug vertelden ze me bij Jagpoint Soesterberg dat je de hele aandrijfas moest verwisselen als je differentieel kapot was omdat hij anders zo weer lekte. Ik vond dit vrij absurd klinken. Hoeveel uur kost het uit- en inbouwen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 De hele aandrijflijn? Da's inclusief motor, versnellingsbak, aandrijfassen etc . Lijkt me vrij absurd. In zijn algemeenheid geldt denk ik wel dat je, als je een gebruikt onderdeel koopt, de pech kunt hebben dat het binnen afzienbare tijd hetzelfde (of een ander) defect vertoond. Dan kun je beter een gereviseerd exemplaar aanschaffen of je eigen onderdeel laten reviseren. Als ik jou was zou ik eens voor advies naar G&G bellen, zie de banner hierboven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inactief Posted March 3, 2020 Author Share Posted March 3, 2020 5 minuten geleden, hansvh zei: De hele aandrijflijn? Da's inclusief motor, versnellingsbak, aandrijfassen etc . Lijkt me vrij absurd. Pardon, aandrijfas bedoelde ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 Dat had ik natuurlijk ook wel gesnapt . Mijn advies (belletje naar G&G) blijft echter onveranderd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wvdl Posted March 4, 2020 Share Posted March 4, 2020 17 uren geleden, Richardb zei: Wat zijn de voor- en nadelen van een differentieel revisie of wissel voor een gebruikte? Een tijdje terug vertelden ze me bij Jagpoint Soesterberg dat je de hele aandrijfas moest verwisselen als je differentieel kapot was omdat hij anders zo weer lekte. Ik vond dit vrij absurd klinken. Hoeveel uur kost het uit- en inbouwen? Heb destijds preventief m'n differentieel vervangen bij G&G door een gereviseerd exemplaar. Is binnen een dag gebeurd, en heeft sindsdien (4 jaar geleden) niet gelekt of iets anders. Kosten weet ik niet meer precies - totale kosten (incl arbeid) waren meer dan een oliewissel, maar minder dan een ruilmotor plaatsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wvdl Posted March 4, 2020 Share Posted March 4, 2020 Vergeten toe te voegen - dat was wel voor een XK8, die meer verwant is aan een X308 dan aan een X350. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cajjhhdv Posted March 8, 2020 Share Posted March 8, 2020 Ik heb sinds 2013 een XJR x350 uit 2003 bij 146000 gekocht. Nu 7 jaar eigenaar. Inmiddels 50000 gereden. Na aanschaf viel mij op dat bij zware belasting de cardanas veel lawaai maakt bij terugschakelen (kickdown) ik heb toen op aanraden van Jagpoint mijn cardan en bak laten reviseren bij startrans. Kostte genoeg maar heb daarna alleen nog grote kosten moeten maken vanwege 2 lekke blaasbalgen van de luchtvering en wat schade aan plaatwerk. Verder heerlijke auto met surplus aan vermogen en heerlijke wegligging. Inmiddels een hele fijne youngtimer.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isabella Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 Ik heb alle types van alle jaguars op voorraad gereviseerd liggen, wisselen voor een gebruikte geeft vaak alleen ellende. Bij verkoop van de auto ook aantoonbaar 1 van de bekende problemen correct opgelost geeft ook een goed beeld voor de aankopende partij. Verder zit er ruim garantie op een gereviseerde en hebben we tot nog toe nooit 1 teruggezien voor problemen. Maar stap 1 is een gedegen diagnose op het aanwezige probleem, niet op een aanbod wat de hele aandrijflijn omvat. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts