Jump to content

Differentieel revisie / wissel X350


inactief
 Share

Recommended Posts

Wat zijn de voor- en nadelen van een differentieel revisie of wissel voor een gebruikte?

Een tijdje terug vertelden ze me bij Jagpoint Soesterberg dat je de hele aandrijfas moest verwisselen als je differentieel kapot was omdat hij anders zo weer lekte. Ik vond dit vrij absurd klinken.

Hoeveel uur kost het uit- en inbouwen?

Link to comment
Share on other sites

De hele aandrijflijn? Da's inclusief motor, versnellingsbak, aandrijfassen etc ;-) . Lijkt me vrij absurd.

 

In zijn algemeenheid geldt denk ik wel dat je, als je een gebruikt onderdeel koopt, de pech kunt hebben dat het binnen afzienbare tijd hetzelfde (of een ander) defect vertoond. Dan kun je beter een gereviseerd exemplaar aanschaffen of je eigen onderdeel laten reviseren.

 

Als ik jou was zou ik eens voor advies naar G&G bellen, zie de banner hierboven.

Link to comment
Share on other sites

17 uren geleden, Richardb zei:

Wat zijn de voor- en nadelen van een differentieel revisie of wissel voor een gebruikte?

Een tijdje terug vertelden ze me bij Jagpoint Soesterberg dat je de hele aandrijfas moest verwisselen als je differentieel kapot was omdat hij anders zo weer lekte. Ik vond dit vrij absurd klinken.

Hoeveel uur kost het uit- en inbouwen?

 

Heb destijds preventief m'n differentieel vervangen bij G&G door een gereviseerd exemplaar.

Is binnen een dag gebeurd, en heeft sindsdien (4 jaar geleden) niet gelekt of iets anders.

 

Kosten weet ik niet meer precies - totale kosten (incl arbeid) waren meer dan een oliewissel, maar minder dan een ruilmotor plaatsen ;-) 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb sinds 2013 een XJR x350 uit 2003 bij 146000 gekocht. Nu 7 jaar eigenaar. Inmiddels 50000 gereden. Na aanschaf viel mij op dat bij zware belasting de cardanas veel lawaai maakt bij terugschakelen (kickdown) ik heb toen op aanraden van Jagpoint mijn cardan en bak laten reviseren bij startrans. Kostte genoeg maar heb daarna alleen nog grote kosten moeten maken vanwege 2 lekke blaasbalgen van de luchtvering en wat schade aan plaatwerk. Verder heerlijke auto met surplus aan vermogen en heerlijke wegligging. Inmiddels een hele fijne youngtimer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik heb alle types van alle jaguars op voorraad gereviseerd liggen, wisselen voor een gebruikte geeft vaak alleen ellende.

 

Bij verkoop van de auto ook aantoonbaar 1 van de bekende problemen correct opgelost geeft ook een goed beeld voor de aankopende partij.

 

Verder zit er ruim garantie op een gereviseerde en hebben we tot nog toe nooit 1 teruggezien voor problemen.

 

Maar stap 1 is een gedegen diagnose op het aanwezige probleem, niet op een aanbod wat de hele aandrijflijn omvat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...