Jump to content
ronnov12

Hete lucht S-type 2003

Recommended Posts

ronnov12    1

Hallo,

All veel gelezen hierover maar toch een vraag.

Heb vandaag auto laten uitlezen (geen originele Jag-software). Naar voren kwamen 3 meldingen betreffende de servo-motor.

Zou het kunnen dat hier de mengkleppen mee bedoeld worden of is dit die kachelklep in het vooronder?

Groeten, Ron

nicolaas    42

Ik heb het zelfde probleem met mijn S-type 2002. kachel totaal van slag,en op mijn airco reageert hij ook niet meer

soms word hij heel heet, en blijft heet? en soms als de motor warm is stopt de kachel warmte en word hij koel.?

de airco geeft alleen koude, en als ik hem op automaat zet beslaat mijn auto binnen no-time ?

dus zet ik de binnen temp.op 26 c en word hij warm op minder gaat hij als de motor warm is naar koele lucht.

Ik heb de airco laten vullen en had geen lek. dus dat viel mee,moest wat olie bij en is ververst van vloeistof.

zomer klaar weer en ijskoud. Nu staat hij bij een garage hier in Klaipeda en gaan de kachelkleppen en de kachel klep vooronder

controleren. ik heb contact met Raymond voor hulp op afstand en volg zijn advies. als we het probleem vinden ga ik het melden in Zeeland

zodat Raymond het kan opslaan in zijn probleem boek "nicolaas"  Ik laat wat horen als mijn auto weer klaar is.! al weet ik niet wanneer.

grt nico  klaipeda Litouwen

ronnov12    1

Die kachelklep in het vooronder ziet er idd niet best uit bij mij.

Heel erg "rood" gecorrodeerd.

Heb hier al een nieuwe voor aangeschaft.

Bij het vervangen: koelsysteem legen, klep vervangen en daarna systeem weer bijvullen?

Gr Ron

nicolaas    42

laat je even weten of het dit was?  bedankt alvast. kun je er makkelijk bij komen om te vervangen.

hansvh    356
54 minuten geleden, ronnov12 zei:

Nog adviezen voor een merk koelvloeistof, iemand??

Alle koelvloeistof die voldoet aan de Ford WSS-M97B44-D specs zou goed moeten zijn, bijvoorbeeld  DEZE.

nicolaas    42

Mijn probleem is opgelost en me kachel werkt weer nieuw. Arco laten verversen , kachelpomp in vooronder laten maken, kachelkleppen gemaakt?

ja hier maken ze nog dingen, met geduld en meesterschap. onbegrijpelijk soms. en er moesten weerstanden in een computer vervangen worden.

Ga dor maar aan staan. en ik spreek de taal niet ,dus de beste Man moest het maar raden. vandaag even een testritje gemaakt met de kachel op AUT.

dat werkt ook niet meer. en nu van af starten koud tot na 150 km terug naar huis toppy toppy.  Ik ben dus klaar.

deze man heeft ook mijn lekstroom verholpen en de alarm storingen. 

groeten nico

Sjuul    33
1 hour ago, ronnov12 said:

Ik ga er binnenkort mee aan de gang.

hoor graag, ik heb ook een kachelprobleem..............wordt rechts niet meer warm, blijft koud  de temperatuur regelklep vervangen maar dit heeft t niet opgelost. begrijp nu dat het hele dashboard gedemonteerd moet worden om dan te kijken wat het is????

ik had t maar even gelaten, ik als bestuurder zit warm🤣 maar toch jammer dat mijn Stype geen stoelverwarming heeft...............dat heb ik in mijn Volvo V70 altijd zo lekker gevonden

hansvh    356
59 minuten geleden, Sjuul zei:

....maar toch jammer dat mijn Stype geen stoelverwarming heeft...............

:-);-)

Clipboard01.jpg

Sjuul    33

ja de lidl had ze ook voor 12 euro, maar ja dan werd t kiezen tussen warm en lelijk in mijn mooie interieur , dus daar kies ik dan weer niet voor🤣

redman    32
40 minutes ago, Sjuul said:

ja de lidl had ze ook voor 12 euro, maar ja dan werd t kiezen tussen warm en lelijk in mijn mooie interieur , dus daar kies ik dan weer niet voor🤣

Elektrisch Lidl spul inbouwen in je Jag .... 😳

hansvh    356
2 uren geleden, redman zei:

Elektrisch Lidl spul inbouwen in je Jag .... 😳

Naaah, dat waren van die losse kussens met een aansluiting op de sigarenaansteker. Weinig inbouwen ;-) !

redman    32
39 minutes ago, hansvh said:

Naaah, dat waren van die losse kussens met een aansluiting op de sigarenaansteker. Weinig inbouwen ;-) !

Oke, maar dan nog ... " losse kussens met een aansluiting op de sigarenaansteker" ... niet in een Jag !

Sjuul    33
3 hours ago, redman said:

warm en lelijk in mijn mooie interieur , dus daar kies ik dan weer niet voor🤣

Precies dat schreef ik, absoluut geen optie!!!!🙂

redman    32
Just now, Sjuul said:

Precies dat schreef ik, absoluut geen optie!!!!🙂

Mijn reactie was in het algemeen bedoeld,

maar jij bent goed bezig 👌

ronnov12    1

Inmiddels vervangen: de heater valve, airco compressor (deze was lek) en de control module.

Resultaat: NUL

Ook de sensor boven contactslot schoongemaakt; deze reageert wel op temperatuursverandering.

Krijg alleen nu wel koude lucht door de 2 middelste facia roosters op de stand LO.

Iemand nog suggesties?....

Gr Ron

nicolaas    42

Lijkt op een ECO storing denk ik. er is in mijn computer een paar weerstanden vernieuwd? alleen weet ik niet welke.

de mijne is weer nieuw, na veel zoeken in de storingen. heb je wel de kachel kleppen gecontroleerd onder het dashboard.

je kunt er wel bij komen op je kop liggend, 2 aan de stuurkant en 1 bij rijder kant. dat is meestal de oorzaak volgens de vakmannen.

ik hoor het wel. succes man.

jaguar38s    37

Met mijn s-type 2004 zelfde probleem gehad, was uiteindelijk de buitentemperatuur sensor ( onder de voorbumper)

Was contant zeer heet in de auto, was in de wintersport toen, moest wel met de ramen open rijden ;)

Groeten,

peter Jan