Jump to content
isabella

Kennisdag XJ 350

Recommended Posts

keesh    1029
1 uur geleden, redman zei:

@keeshMisschien leuk om in het overzicht ook erbij te zetten met welke auto men komt?

In de zomer is dat wel betrouwbaar, maar in de winter heb je er weinig aan. Als er zout op de weg ligt kom ik zelfs niet met een Jaguar😉 en dat geld voor de meeste.

Met droog weer kom ik met de XJS cabrio, bij regen de X300 en bij zout op de weg met een VW.😂

• Like 2

redman    13
21 hours ago, keesh said:

Als er zout op de weg ligt kom ik zelfs niet met een Jaguar😉 en dat geld voor de meeste.

Tja ... daar had ik dus niet bij stilgestaan, met de tijd van het jaar 🙄

wimb    407
22 hours ago, keesh said:

... en bij zout op de weg met een VW.😂

En ik met de baby Bentley a.ka. Seat Ibiza.😁

harca    0

Deze TD dag wil ik ook niet overslaan. En wil dan ook erbij zijn met 2 personen, we blijven niet voor het eten.

Leonneke    180
Op 11/19/2019 om 12:03 PM, isabella zei:

Zaterdag 8 Februari staat!

Hey Ray. Rond welke tijd worden we verwacht op deze prachtige dag ?

isabella    581

Ja goeie Leon!

Ik denk zaal open vanaf 10,00 uur en dansen vanaf 11.00uur?

Word echt leuk!!

We gaan ZEER diep op de materie in, we hebben zelf een complete opzet op de vloer met motor, automaat, cardanas, en complete achter as met diff, om goed de onderdelen te benoemen en te laten zien!

• Like 1
  • Klasse 2

keesh    1029

KENNISDAG XJ X350

• De kosten voor deze dag zijn €10,-  incl. alle drinken en broodjes, eten in de avond op eigen kosten...
  • De garage is open vanaf 09.00uur(niet eerder) en we beginnen om 10.00uur.
  • Adres: Noordland 10, 4451 RP Heinkenszand. 

Volgende zaken worden aangeboden door:

• Wim er voor de uitleg van de aluminium auto's en de manier van spuiten en uitdeuken er van...
  • Robin doet PDR
  • Hans en Henk zijn voor de detailing
  • Jagues is er voor de uitleg en reparatie van de afstandsbedieningen
  • Joost is er voor de uitleg van E10 brandstoffen en de oplossing er van
  • Maikel, Jeff. Max en Raymond doen de uitleg over de gehele auto en de aandacht er van.

Wat er word aangeboden:

• Alle bekende zaken als Polybussen, uitlijnproblemen, onderstelspeling en de gevolgen
  • Ophanging en luchtvering, veerelementen op zich, de veercompressor en de verschillende uitvoeringen en kwaliteit
  • Massaproblemen, oorzaak en gevolg, accu en de uitvoering en juiste en de meting er van
  • Trilling, oorzaak en gevolg
  • Differentieel, aandacht en controlle
  • Xenon en de aandacht en oplossing
  • Cardan-as en aandacht
  • Automaat en de verschillende componenten als convertor etc.
  • Olie en standaard onderhoud
  • Etc.

Algemene zaken:

• Automaat spoelen
  • 3D Uitlijnen
  • Band "lezen", aan de hand van de kenmerken van een gebruikte band bepalen of er sprake is van schokbrekerdefecten,    uitlijnnoodzaak en sporingsproblemen etc.
  • Disc Aligning
  • Spoelen van de Inlaat en Injectoren met de Fortemachine
  • Aircoservice
  • Homokineten zijn ook een bekende en de ABS sensoren
  • EPB en de verschillende problemen
  • Sloten va de deuren en de storing daarop

Dit zijn heel veel onderwerpen en misschien niet alles komt ter spraken maar het team doet z'n best.

Aanmelden door te reageren op dit bericht.

Kunnen jullie ook aangeven met hoeveel personen je komt en of je interesse hebt om na afloop lekker ergens te gaan eten.

Aangemeld tot nu:

Naam                        Aantal personen                                    eten     

wimb                                  1                                                         1

Keesh                                1                                                          1

FreddyJag                         2                                                         ??

redman                              1                                                          1

Richardb                            1                                                          -

Rover827si                       2                                                          -

arie-jag                              1                                                          -

LeapingXJR                      1                                                          1

Feike                                  1                                                          -

Leonneke                          2                                                          2

JaguarJ                             1                                                          -

Snhel5                               1                                                          1

Rob P                                 1                                                          -

RobinXKR                          1                                                          -

harca                                  2                                                          -

Jagster                              1                                                          -

• Like 1

Jagster    12

Hi,
lijkt me gaaf om e.e.a. te weten te komen over een mogelijke opvolger
van m'n huidige bolide, dus bij deze geef ik mij op.
Ik kom alleen en blijf niet eten.

Greetz, Peter