harryxk8 Posted November 4, 2019 Share Posted November 4, 2019 IK ben op zoek naar de locatie van de kleurcode van mijn XK8 2001 cabrio. Niet in de deurstijl en ook niet onder motorkap. Wel een onderhoudsboekje met de code JJM 12 03 14/10. Ik weet niet of dit de juiste code van deze auto is. Eerder met forum leden gesproken en deze zij dat het gun metal grey is. Kan ik met de vin code ook de juiste kleur bepalen ? Graag info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted November 4, 2019 Share Posted November 4, 2019 JJM is de kleur Adriatic Blue Metallic. HGN is dzelfde kleur, AEGEAN BLUE METALLIC. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harryxk8 Posted November 4, 2019 Author Share Posted November 4, 2019 Hoi Keesh, ik weet dat dit de kleur is die bij deze code hoort. Maar kan ik dit nog op een andere manier controleren. IK moet mijn wielkasten spuiten en wil wel de juiste kleur gebruiken. Thanks. Harry Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted November 5, 2019 Share Posted November 5, 2019 De kleurcode is niet af te leiden uit het VIN. Je kan hem vinden op de sticker waarop ook je VIN staat, deze zou bij de XK8 in de deuropening moeten zitten. Bij oudere Jaguars (zoals bijvoorbeeld mijn Serie III) is deze informatie terug te vinden op een plaatje onder de motorkap. Als je nergens een dergelijk plaatje kunt vinden dan zou je de kleur kunnen laten analyseren bij de spuiter, daarmee voorkom je ook kleurverschil door veroudering van de bestaande lak. Laatste optie: een JDHT certificaat aanvragen. Daarop staat de kleur van interieur/exterieur waarmee de auto af fabriek is geleverd, maar dat kan dus afwijken van de huidige kleur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts