Jump to content
Jag42

Radiocode kwijt

Recommended Posts

Jag42    148

De persoon die mijn XJR heeft gekocht zegt dat hij de accu heeft losgekoppeld en weer aangesloten en sindsdien de radio niet aan de praat krijgt met de bijgeleverde code.

Op een Engelstalig forum staat dit;

If so try this 
Enter any code 3 times so that the display shows "PLEASE WAIT"
Simultaneously press ">>" "PTY" "A.MEM" should only take 2 or 3 seconds and the radio turns on.
you must press the buttons together i.e. at the same time

Echter dit werkt niet. Heb ook geen PTY toets.

Ik wil hem natuurlijk graag helpen en vraag daarom jullie hulp. Is er een andere manier om de radio aan de praat te krijgen

of moet hij met Jaguar contact opnemen en welke info heeft hij dan nodig?

Misschien dat dit lastig gaat vanuit Estland dus ik wil dit ook graag voor hem doen maar wil dan wel even weten wat benodigd is.

Hoop niet dat hij de radio moet uitbouwen.

stel jullie ‘tips and tricks’ zeer op prijs.

pimgmx    175

Voor veel radio's met code geldt het volgende:

• 3X verkeerd intoetsen is blokkeren
  • blokkeren omzeil je door de auto langere tijd (merkafhankelijk, maar vaak 1 uur) op contact te houden
  • daarna deblokkeert de unit en kan je opnieuw proberen de code in te voeren

Als de code niet correct is heet de procedure hierboven natuurlijk geen zin.

In plaats daarvan kan je :

• de unit uitbouwen, vaak (maar niet altijd!) staat de code op de behuizing;
  • de dealer contacten, die kan op basis van VIN de code verstrekken (dat werkt alleen als de originele unit nog ingebouwd is)
  • online een code kopen, er zijn meerdere aanbieders die je op basis van serienummer van de unit een nieuwe PIN kunnen leveren

Jag42    148

Ok dus hetzij een code op de ooit vervangen radio of misschien richting de dealer met het s/n van de radio of op internet een code kopen.

Dat laatste wil ik best doen. Is dit wel vertrouwd? Er zijn vele aanbieders.

LeapingXJR    255
Ok dus hetzij een code op de ooit vervangen radio of misschien richting de dealer met het s/n van de radio of op internet een code kopen.
Dat laatste wil ik best doen. Is dit wel vertrouwd? Er zijn vele aanbieders.
Ik heb mij laten vertellen dat soms ook de laatste 4 cijfers van de radio s/n de code is. Maar hang mij er niet aan op

Groeten René,

Verstuurd vanaf mijn One Max met Tapatalk

pimgmx    175
2 uren geleden, Jag42 zei:

Is dit wel vertrouwd? Er zijn vele aanbieders.

Ik heb het voor onze daily aan de hand gehad, weet helaas niet meer welke site ik gebruikt heb.

Was kwestie van S/Ns ingeven, online betalen en in geen tijd had ik een werkende code retour.

Jag42    148

Ok thanks

Heb net ‘onlineradiocodes.co.uk ge contact. Men zou per mail hier op terugkomen. Ben benieuwd.

• Like 1

jaapvanthoff    207

Ik heb voor onze S de lokale Jaguar dealer hierover benaderd.

De lokale Jaguar dealer heet RAC Rotterdam.

Na een half uur werd ik terug gebeld met de juiste code.

Prijs: noppes. service.

paperboy62    185

uit ervaring weet ik dat voor mijn X-type de code kon opvragen bij RAC Rotterdam omdat in het boekje de dealerstempels nog zaten van aflevering. Let wel auto van 2001 en opgevraagd in 2016. Later heb ik voor de gein de desbetreffende toetsen ingedrukt: ">>" "PTY" "A.MEM" en dit werkte ook (let wel op een X-Type) toen ik mijn XJ ging halen bij Raymond deed de radio het ook niet en vroeg ik Joke of ze de code had maar ze moest even bellen zei ze. Dus ik vroeg haar werkt de toetsencombinatie niet. En ze zei resoluut op de XJ werkt dit beslist niet, je moet de juiste code hebben na een half uurtje wachten werd ze gebeld en kreeg ik de code (die ik nu dus thuis in een boekje heb staan)

Jag42    148

@ Jaap & PB62

Kan er niet uit opmaken of jullie het VIN nr of het S/N van de radio hebben moeten opgeven.

Het VIN gaat in dit geval niet werken omdat de radio kennelijk ooit is vervangen. De in het boekje staande code werkt i.i.g. niet.

S/N van de radio kan de koper natuurlijk wel checken en doorgeven.

Tot zover allemaal bedankt. Hoop dat hij er uitkomt want bij een Harman Kardon installatie wil je ook wel dat e.e.a. werkt.