Jump to content
Jag42

Het ‘beest’ is verkocht

Recommended Posts

Jag42    149

Met pijn in het hart, want wat een fijne auto was dit, maar ik ben bezig mijn auto bucket list a/h afwerken en ik wilde, zolang het nog kan, een Triumph TR6 hebben.

Dit was al vanaf eind jaren 70 een wens maar nu moest het er maar eens van komen. 

Ga volgende week een mooi exemplaar ophalen en wordt de XJR met een trailer opgehaald om naar een ver gelegen land te gaan.

Ik hoop over een jaar als ik met pensioen ga nog een mooie XJ te vinden om als dagelijkse auto te gaan gebruiken. De Volvo cabriolet tikt dan bijna de 500.000 aan en zal tegen die tijd wel moe zijn en wellicht verbannen omdat het een diesel is maar met fantastische 5 cylinder motoren.

Voorlopig zal ik dus iets minder op dit forum van mij laten horen maar ik blijf e.e.a. wel met interesse volgen.

Het ga jullie goed en wellicht tot in Gorinchem dit weekend.

Zal vreemd zijn Jaguarloos 🥺

• Verdrietig 1

johanvdpluijm    123
1 uur terug, Jag42 zei:

Met pijn in het hart, want wat een fijne auto was dit, maar ik ben bezig mijn auto bucket list a/h afwerken en ik wilde, zolang het nog kan, een Triumph TR6 hebben.

Dit was al vanaf eind jaren 70 een wens maar nu moest het er maar eens van komen. 

Ga volgende week een mooi exemplaar ophalen en wordt de XJR met een trailer opgehaald om naar een ver gelegen land te gaan.

Ik hoop over een jaar als ik met pensioen ga nog een mooie XJ te vinden om als dagelijkse auto te gaan gebruiken. De Volvo cabriolet tikt dan bijna de 500.000 aan en zal tegen die tijd wel moe zijn en wellicht verbannen omdat het een diesel is maar met fantastische 5 cylinder motoren.

Voorlopig zal ik dus iets minder op dit forum van mij laten horen maar ik blijf e.e.a. wel met interesse volgen.

Het ga jullie goed en wellicht tot in Gorinchem dit weekend.

TR6 is zeker mooi!

tot zondag, ik sta met mn tweelingbroer bij de MG TTO stand

badhuis    20

Fijne auto, zo'n TR6. Zelf heb ik al 24 jaar met veel plezier een TR4. Die gaat nooit meer weg: alles wat je wilt in een oude Engelse sportwagen. Maand geleden nog 4 dagen mee naar de Alpen geweest, fantastisch

.WP_20170905_001.thumb.jpg.c7f3d8190b1273fc86649e234e9145a0.jpg

• Like 1

Jag42    149

Leuk. In 1964 ging ik als 9 jarige 'autogek' met mijn buurman naar een garage in Utrecht om zijn nieuw gekochte Ford 12M in bezit te nemen en zijn Renault Dauphine achter te laten.

In de showroom stond toen een nieuwe BR green TR4 of 4A of wellicht 5. Weet niet de exacte bouwperiodes van deze modellen.

Ik weet nog dat ik er helemaal niets van snapte dat hij zo'n lelijke Ford kocht (lichtgrijs met meegekleurde koplampringen) en zwart gespoten dak. (dat dan weer wel) in plaats van die Triumph.

Blijf de TR4 ook een fraai model vinden maar nog boven mijn budget. Maar goed het middendeel van de TR6 is praktisch identiek en het geluid fantastisch.

• Like 1

arie-jag    504

Fijn dat je je Jag naar tevredenheid hebt kunnen verkopen, jammer dat je daardoor tot aan pensioen Jaguarloos bent.

Leuk dat je wel in het engelse spul blijft, zou gek worden als ik dat engelse ''speelgoed" niet meer zou hebben.

Laat, zodra je de TR6 binnen hebt, nog even zien hoe de nieuwe bolide erbij staat.

redman    109
Op 10/24/2019 om 5:44 PM, Jag42 zei:

Dat zal zeker even wennen worden. Ik begin er na bijna 15 jaar weer aan. Verkocht mijn XJ40 destijds ook met pijn in het hart en wist dat er eentje terug zou komen. En dat moment is bijna zover. Voor jou hoeft een afscheid nu geen definitief einde te zijn. Wie weet in de toekomst 😉