Jump to content
Laan

Inbreker gezocht

Recommended Posts

Laan    817

De remote van mijn XK8 werkt niet goed, zeker niet als de accuspanning laag is. De druppellader ligt veilig opgeborgen in de kofferbak, die door een defect slot niet te openen is met de sleutel. Vandaag ontdekt dat ook het slot in het linkerpotier defect is, dus niet te openen met sleutel. De rechterdeur heeft geen sleutelgat. Ik zou natuurlijk een zijruit kunnen inslaan, maar wellicht zijn er opties die minder rommel geven? Met een haakje tussen de ruit en raamlikker of zo. Suggesties, of mij in contact brengen met een welwillende autokraker zijn welkom.

hansvh    336

Remote openmaken, contacten goed reinigen en verse batterij erin. Slot smeren met WD40 en er zeker van zijn dat het ' klepje' het slot afdekt als de sleutel eruit is. Beetje wiebelen met de sleutel.

Of heb je dat allemaal al geprobeerd? Dan wordt het misschien toch tijd voor een baksteen.....

Laan    817

Een remote heeft nieuwe ingewanden gekregen, dus die is wel goed. Maar met lege accu houdt het op. Ik kan nog een andere acculader regelen en via de motorruimte te laden (motorkap is open, dat dan weer wel..) en hopen dat de remote nog herkend wordt. Anders een tegel door de ruit of een handige inbreker dus..

nicolaas    41

Even met een kabeltje en klemmetje in je zekeringkastje een contactje maken met een 12 volt accu

niet tarten maar gewoon je deur openen. en ja kan zo de kofferbak in. dus even met een kabeltje in je Zekeringenkast

moest ik ook eens via Raymond, ik had namelijk het zelfde.  euvel. accu leeg en niet in de koffer komen.

jaapvanthoff    209

Ben je lid van de ANWB?

Die hebben mij wel eens naar binnen geholpen.

Zit onder de motorkap niet een + punt?

Laan    817

Ja er zit een pluspunt, dus ga wat Nico ook zegt ook eerst even proberen. Ik vrees alleen dat ook met volle accu de remote niet herkend wordt. En anders de anwb, als die een beetje leuk kunnen inbreken :)

LeapingXJR    257

Je maakt nog het meeste kans langs het zijraam met een een smalle stang die aan het einde 90 graden is omgebogen.

Ook is een kunststof wig een pre zodat het raam van het rubber komt lees kier.

Het belangrijkste is...niet wriken met de stang, dan kan het glas breken.

Glas onder spanning dmv de kunstig wig kan je raam wel aan.

Succes

Groeten René,

Verstuurd vanaf mijn One Max met Tapatalk

wimb    394

Ik realiseer me ineens dat de afdeling parkeerterreur in Amsterdam speciaal gereedschap hadden om autodeuren open te maken. Dat hadden ze nodig om auto's die weggesleept werden van de handrem te halen. Simpel gezegd een soort ijzeren lat. Die staken ze langs het raam de deur in om naar de stangetjes te hengelen om zo de deur te ontgrendelen.

De ANWB zal ook wel dat gereedschap hebben.

Laan    817

Dank voor het meedenken heren! Mezelf kennende (het zal niet de eerste keer zijn dat er na een interventie door mijzelf nog veel meer stuk is) denk ik dat ik eerst zo'n anwb inbreker laat komen. Sinds ik jaguar rijdt ben ik lid met alles erop en eraan, dus ook hulp voor de deur. 

Fasett    199
3 uren geleden, Laan zei:

Dank voor het meedenken heren! Mezelf kennende (het zal niet de eerste keer zijn dat er na een interventie door mijzelf nog veel meer stuk is) denk ik dat ik eerst zo'n anwb inbreker laat komen. Sinds ik jaguar rijdt ben ik lid met alles erop en eraan, dus ook hulp voor de deur. 

Goede keuze, laat het door iemand doen die dit vaker doet en het speciale gereedschap beschikbaar heeft. Natuurlijk de stang als boven beschreven, maar ook de rubber wig en de 'pump-wedde' die een kier maakt tussen deur en sponning. Dat levert geen schade op. Kan wel zijn dat de deur iets wordt 'verbogen' aan de rechter bovenzijde. Maar dat is ook weer terug te buigen. 

autodeur-luchtpompje.jpg

318273027.jpg

HBM-9-Delige-Auto-deur-open-portier-openings-set-2-768x512.jpg

Fasett    199

Zelf mee moeten maken omdat de sleutel in de afgesloten achterbak terecht was gekomen. 🙄🤯

Het was kinderlijk eenvoudig hoe snel, met het juiste gereedschap, de autodeur werd geopend. 

Daar sta je dan met je 'beveiligde' bolide, 2 minuten en men is binnen. 

Als dat niet met goede bedoelingen is 😎 🧟‍♀️dan is het advies geen waardevolle spullen in je auto achter te laten een no-brainer

jaapvanthoff    209

Kan wel zijn dat de deur iets wordt 'verbogen' aan de rechter bovenzijde. Maar dat is ook weer terug te buigen. 

Jaha, maar wel met het raampje naar beneden!

Fasett    199
4 minuten geleden, jaapvanthoff zei:

Kan wel zijn dat de deur iets wordt 'verbogen' aan de rechter bovenzijde. Maar dat is ook weer terug te buigen. 

Nee, verbaasde mij ook maar werd met gesloten raam gedaan. Niet gevraagd maar ik denk om juist de stugheid te behouden zodat er geen 'knik' in het raamkozijn ontstaat waar vervolgens de opgaande ruit niet meer goed in loopt. Je staat er wel bij te kijken met een gevoel van 'gaat dit goed komen' Maar ja, deur sluit weer prima. 

LeapingXJR    257

Heb het vele keren met succes uitgevoerd toen ik nog in de garage werkte.

Tegenwoordig doen ze het allemaal via het raam stijl sponning met een wig of balg dit omdat de deuropeners bijna allemaal met kabels gaan en om het slot een bak zit gemonteerd samen met de raamgeleider zodat je niet bij de hevels en stangen kan.

Bij een XJ6 series 3   is het weer heel makkelijk, buitenspiegel  eraf draaien 2x kruiskop en je kan door het gat met een lange punttang de slotstang grijpen/bedienen

• Like 1

LeapingXJR    257
1 uur terug, jaapvanthoff zei:

Het zal je nog verbazen hoe sterk zo´n raampje is.Het enige is als het raampje onder spanning staat bij frame loze ramen niet aanraken met kaal metaal of langs schuren met een kale metalen stang......dan is de kans groot dat hij dan wel klapt

Laan    817

Net mijn held van de anwb op visite gehad. Via het stroompunt onder de motorkap bleek de accu nog 1,8 volt te doen. Dus een 12 volt eraan gezet en waarempel deed de remote het weer :) Toen de kofferbak geopend en de accu met kabels verbonden om te starten. Lopen als een malle natuurlijk. Ook heeft hij het slot ingespoten met kruipolie zodat die weer soepeltjes werkt. In de kofferbak trof ik ook mijn startkabels en ctek weer aan, dus even aan de lader gelegd. Goede leer voor de volgende keer om die hulpmiddelen niet in de kofferbak op te slaan. Hoe stom kan je zijn... Maar ben erg blij dat er geen ruiten zijn gesneuveld of andere inbraakschade is ontstaan. Even een nieuwe accu bestellen en dan apk. Kan hij mee einde van de maand naar classicNL in de wtc expo Leeuwarden. Niet voor verkoop, maar als reclamebord :) 

• Like 2

EricS-TR    207

Fijn dat het zonder schade is opgelost!

2 uren geleden, Laan zei:

In de kofferbak trof ik ook mijn startkabels en ctek weer aan, dus even aan de lader gelegd. Goede leer voor de volgende keer om die hulpmiddelen niet in de kofferbak op te slaan. Hoe stom kan je zijn...

:lolu2: