Jump to content
jaapvanthoff

DD Hikken bij vol gas.

Recommended Posts

jaapvanthoff    207

Serie III, 12 kabouters, HL motor, goed onderhouden. 198.000 km 

Ik doe het nooit, vol gas van nul naar 160+.. Maar vanmiddag.

Vorige week alle vacuum slangen ververst. De slang die het vacuum op de kachelklep zou moeten zetten was een soort van "versleten" 

Dus alles nieuw.

Ik heb het idee dat stationair het toerental  nu wat lager is, zo rond de 500-600 rpm. Rustiger ook. Dank aan het vacuum systeem zoals het hoort?

Normaal gesproken kom ik niet verder dan 3.000 rpm. Woon-werk.  Omdat het niet zo nodig hoeft. Maar, na het succes met de vacuum slangen...

Dus vanmiddag een paar vol vermogen acceleraties gedaan.

En potverdikkie: haperingen.

Ik mis soms kortstondig vermogen. Een halve/hele seconde?

Brandstof filter is nieuw. Brandstof type premium.

Mijn winter klus is het reinigen van de injectoren. (=koffie in Heinkenszand)

Alle kabels welke zich met de ontsteking bemoeien: vernieuwen.

Ik zou me kunnen voorstellen dat de benzine pomp niet voldoende levert. (?) 

Of dat de benzine dop niet voldoende "belucht"

Met het omschakelen van de stuurboord- naar de bakboordtank kan ik misschien een en ander uitsluiten?

Heeft iemand een idee? Een aanwijzing?

Het is niet belangrijk, welke gek geeft volgas bij een stoplicht om bij 160+ te moeten afremmen voor het volgend stoplicht.

Het moet niet allemaal perfect zijn, maar als het eventjes kan is het wel fijn. 

Ik zie uit naar jullie adviezen.

jaapvanthoff    207

Ja, als ik toch de injectoren er van de winter er uit haal, dan is een compressie meting zo gebeurd. - Goed idee.

Iemand ervaring met een goed merk / model?

jaapvanthoff    207

@John: 

Neeeee, vanaf 3.000 rpm en oplopend bij vol gas.

Maar ik kan je vertellen dat NL niet groot genoeg is om langdurig en volledige vol-gas sprintjes te trekken.

Max toerental wordt nooit geëvenaard.

john37    33
1 uur terug, jaapvanthoff zei:

@John: 

Neeeee, vanaf 3.000 rpm en oplopend bij vol gas.

Maar ik kan je vertellen dat NL niet groot genoeg is om langdurig en volledige vol-gas sprintjes te trekken.

Max toerental wordt nooit geëvenaard.

Lekker klein landje toch. scheelt veel benzine. ;-) 

Begrijp ik goed dat de uitval duur toeneemt bij hoger worden toerental?

Weten doe ik het niet, maar even hardop meedenkde (om een richting te zetten)

- Steeds hogere toerental => er is iets wat het niet kan bijbenen. Lucht toevoer

- Gasklep vol open =>  vervroeging valt weg

- Onstekeing moet op tenen lopen bij hogere toerentallen en arm mengel ? ( Bobines, onstekings versterker)

Eerst eens kijken of alles mechanisch gezien goed is / staat (Kleppen, onsteking, nokkenas)?

Iksjeezesel    303

Misschien toch water in de tank?

Het laagste punt zit vooraan in de tanks.

Bij hard optrekken mengt het zich in het gebied waar benzine opgezogen word.

Zo,n benzine leiding ververst de inhoud nogal snel bij dit soort acties😃.

Als de auto een dag stilstaat even jampot vol laten lopen uit de drain van de tank (2x) en dan zie het zo.

Wellicht merk je het niet echt bij rustige loop als er een cilindertje af en toe niet meedoet. (naast dat er dan een lager toerental zal zijn?)

succes

jaapvanthoff    207

Dank Rob!

Ondanks dat ik premium brandstoffen tank zou dit zeker heel goed kunnen!

Ik rijd een tank leeg en kan zonder al te veel verlies en morsen de drain los schroeven.

Je gaat zeker horen hoe het afloopt. 

Toen ik de auto kocht heb ik als een van de eerste dingen het brandstof filter vervangen.

20171008_144618.jpg

20171008_145441.jpg

20171008_145453.jpg

hansvh    335
9 minuten geleden, jaapvanthoff zei:

Toen ik de auto kocht heb ik als een van de eerste dingen het brandstof filter vervangen.

Ehhh, was nodig geloof ik :-)! Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke oplossing. Ik heb met mijn V12HE een vergelijkbaar probleem: 9 van de 10 keer houdt hij in bij volgas, moet ik echt het gaspedaal loslaten. Soms gaat hij echter als een raket er vandoor, dus hij kán het wel ;-)!

john37    33

Ik heb de kant en klare oplossing niet bij de hand, maar weet wel dat de V12 een complex vacuum systeem heeft. Via een lange slang meet de ECU (in de kofferbak) het vacuum, tegelijkertijd zit er een sensor op de gasklep die meet hoever die open staat.

Tenzij het een verkeerde hoeveelheid benzine of lucht is en er geen foute klepspellingen/valse lucht in het spel is, lijkt het me dus te zitten in  het ECU/vacuum systeem)

Hoe staat het met de brandstof druk ? Als de druk veel hoger is dan de ontwerper/fabriek in 1980 dacht, gaat er meer bezine de motor in be gelijkblijvende injectorpulsduur.

success met de zoektocht