Jump to content
iksjee

Start probleem XJ6 serie 3

Recommended Posts

iksjee    2

Na een rit start de auto de volgende dag niet meer. Slaat aan via koude start ventiel, maar de injectoren nemen het niet over. Accu vol, luchtkanaal OK, benzinedruk OK. Wat zou ik nog meer kunnen checken? Rij er weinig mee. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites
iksjee    2

Gisteren motor aan de praat gekregen. Voorlopig. Vandaag weer starten na een nacht stilstaan. Ben benieuwd.

Van alles nagelopen zoals:

Massapunten en aarding injectoren.

Temperatuur sensor op waterrail.

Bekabeling gecontroleerd op breuken (vooral onder bobine).

Witte connectoren naast accu.

Werking injectoren getest.

Connectoren resitorpack rechter voorscherm gecontroleerd.

Enz.

 

Wat was het euvel?

We denken dat de luchtmassameter (achter luchtfilter) niet overneemt als motor start. Na de start moet luchtklep open gaan door stroom naar pomprelais (onder schutbord). Klep handmatig kortgesloten met pomprelais dmv losse draad. Eerste keer sloeg motor nog af na opheffen verbinding. Na tweede keer bleef motor lopen. Rondje gereden, motor afgezet en weer gestart en nu bleef de motor lopen. Een uur gewacht en motor startte normaal. We denken aan een geoxideerd contactpunt o.i.d.. We zoeken verder. Wordt vervolgd.

 

Pomprelais heeft 6 contactpennen. Relais heeft pennen met de nrs. 30/85 massa/86/87 spanning/87(die is niet in gebruik). Pen 87 verbonden met luchtklep.

 

  • Klasse 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...