Jump to content
paperboy62

Twee vragen benzine en kras ???

Recommended Posts

paperboy62    174

Allen,

Aangezien Raymond voorlopig uit de running is en ik hem niet wil lastig vallen met onbenullige vragen probeer ik het hier.

De eerste vraag is ik heb nu vakantie en aangezien ik thuis blijf (dagjes weg) ben ik een dagje in Oberhausen geweest met mijn X308 uit 1999. Daar werd ik me bewust dat ze alleen E10 hebben geen E 5 wat ik nu tank. Ik heb besloten om er premium benzine in te gooien omdat ik niet weet of de 4 liter V8 wel op E10 kan rijden zonder problemen. De tweede vraag is ik kwam er net achter dat een rode auto naast de mijn heeft gestaan aangezien ik op beide deuren krassen van deuren heb die open zijn geweest met kleur rood. De dader(s) zijn natuurlijk weg. Maar hoe krijg ik deze lak weer onzichtbaar. is een lakstift wat of moet ik denken aan polijsten. Het zijn geen diepe krassen maar je voelt ze met je nagel en ziet het wit er doorheen komen. Terwijl de auto zwart is.

Bvd Wim 

LeapingXJR    248

Hoi Wim,

Rood ligt er op en kan weg gepoetst worden, wit is waarschijnlijk op de grondlaag. Hoeft niet maar als je hem duidelijk voelt met je nagel dan wordt het meestal spuiten of spotrepair.

E10 vanaf 92 allemaal geschikt met voorwaarden ( zie foto's)

P.s je kunt G&G gewoon bellen hoor, alle monteurs zijn daar kundig

083cbe7b0782bbfdf385f544534d16c2.thumb.jpg.b2bdc0b63e4d3d4a8df1157aac199bdc.jpg   37419bca6aa0dd925f68880576f00669.thumb.jpg.1cad1354b6ec0278b356647b615d879b.jpg   cce9163ed35043f38f1b86ee513bfde7.thumb.jpg.35811edef94173c7707bae1ecd025265.jpg  f546a0ad8345bed1f41f1f75fad76107.thumb.jpg.7474b072bbf53eb388ca2fe6f1bad0cc.jpg

Groeten René,

wimb    380
11 hours ago, LeapingXJR said:

Hernia ...wat ik begreep.

Dat is zwaar k*t. :sad2: 

Ik hoop van harte dat het meevalt en dat Raymond snel weer up and running is. Ik wens hem vanaf hier beterschap.

paperboy62    174

Uiteraard van hier ook beterschap aan Raymond (ik had al een appje naar joke gestuurd). Maar Rene bedankt voor de uitleg ik ga morgen even kijken naar de kras en wat E10 betreft ga ik het maar proberen tenslotte komen we er niet onderuit in oktober.

jaapvanthoff    202

Dit is natuurlijk even het verkeerde draadje om Raymond beterschap, maar vooral veel pijnstillers toe te wensen.

Meeste Hernia's genezen met rust. En dat is niet erg, als die rust maar niet langer duurt dan drie kwartier.

Geen gelukkige situatie.

Fasett    190
en wat E10 betreft ga ik het maar proberen tenslotte komen we er niet onderuit in oktober.

Grotere stations zijn verplicht E10 te leveren, echter kleinere stations zijn vrijgesteld en mogen nog E5 leveren.
Hoewel modellen volgens de lijsten E10 geschikt worden geacht blijft er een verschil tussen wat E5 en E10 met je motorsysteem doet. Onze youngtimers zijn gemaakt op E5, de materiaalkeuzes dus ook. In die zin blijft E5 beter passen.
Mijn keuze is daarom, zolang ik E5 kan tanken blijf ik het doen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

LeapingXJR    248

Inderdaad E10 wordt per 1 okt doorgevoerd, maar dit geldt alleen voor Euro 95. Je kunt dan gewoon nog premium tanken, de sap waar je Jaguar het beste op loopt de meeste premiums zijn ethanol vrij.

Groeten René,

Verstuurd vanaf mijn One Max met Tapatalk

EricS-TR    199
16 uren geleden, paperboy62 zei:

wat E10 betreft ga ik het maar proberen tenslotte komen we er niet onderuit in oktober.

3 uren geleden, LeapingXJR zei:

Je kunt dan gewoon nog premium tanken, de sap waar je Jaguar het beste op looptemoji6.png de meeste premiums zijn ethanol vrij.

Dat is ook mijn gedachte :thumbup:

Ik blijf 98 tanken en het voordeel dat ik dat al deed is dat het tanken ook niet duurder wordt voor mij :-P

isabella    557

De 308 zijn redelijk gevoelig voor het soort brandstof, helaas brengen de nieuwere brandstoffen veel vervuiling met zicht mee, maar aan de andere kant zitten er ook dopes in die juist goed zijn voor de motor.

Forte is verder en verder met zijn oplossingen hiervoor en met de machine komen ook steeds duidelijkere oplossingen en verbeteringen naar voren. 

Ook niet echt het topic om te antwoorden maar ik zit nu toch achter de computer....

Met rusten gaat in mijn geval de hernia niet over, ik moet morgenavond naar park medisch centrum voor een intake, over max 2 weken een operatie.

Ik loop al 5 weken thuis met extreme pijn, niet leuk en niet zomaar te bestrijden, vandaar ook de operatie.

Langs deze weg wil ik een ieder bedanken voor de aandacht via kaarten, een ballon met kaart, een lief woord of een Appje ...doet me goed.

Ik wil ook niet er mee te koop lopen, iedereen heeft weleens wat, en zeker een hernia komt vaker voor, maar ik kan wel melden dat dat een behoorlijke impact heeft op mijn gestel, ik was voornemens een paar kg af te vallen omdat mijn buikje van het goede leven een beetje extra zichtbaar werd maar dankzij deze aandoening ben ik inmiddels 7 kg afgevallen (de snoeppot is te ver weg om lopen te halen zeg maar)

Ik wil niemand voortrekken en niemand naar het hooft stoten maar ik wil wel speciale aandacht geven aan Richard de Bie die voor mij (450) km reed om een doos chocolade te brengen omdat ik in de lappenmand zit.

mooi moment om aan te geven dat ik niet alleen erg blij en verbaasd was met dit maar ook wederom zie dat we met zijn allen er voor elkaar zijn+

En dat waardeer ik enorm!

Mooie weer is een beetje klaar maar de lucht klaart wel weer op wat betreft de zorgen....

Ik heb de jaarlijkse meeting nog niet aangemeld vanwege de onzekerheid met mijn hernia

De data was al bekend maar toen kwam in de eerste week van onze vakantie uitval van mij  been en hebben we het even op non-actief gezet

afhankelijk van mijn operatie gaat de meeting door of niet, of anders zonder mij, maar Joke en ik willen nog heel even wachten.

De data is 16 November voor de technische dag en word doorgezet is beslissing na mijn operatie.

Ik ga er en beetje van uit dat alles goed komt en een genoeg herstel voor de meeting door te laten gaan.

Maar e.e.a. word verder nog gecommuniceerd via Joke en Mark en Simone.

Greets, Raymond.

• Like 3

Pizzaman    726
10 hours ago, isabella said:

Ik ga er en beetje van uit dat alles goed komt en een genoeg herstel voor de meeting door te laten gaan.

Als je het een beetje helpt, mijn collega had ook een hernia. Eerst kon ik (ben ruim 5 jaar jonger) beter tillen en sleuren en stratenmaken etc dan hij.

Toen kreeg ie dus die hernia, was over van 1 op andere dag met 'm. Krimpen van de pijn, heb ;t zelf niet maar de effecten heb ik gezien.

Na de operatie weer 100% in 1 week, tegenwoordig graaft/ploegt/veegt/loopt ie me er zowat uit.

Kortom die snoeppot moet achter slot en grendel want dat gaat straks nog harder.

Sterkte (want idd zwaar Kl...) en alvast succes!!