Jump to content

EGR klep verwijderen en keuren.

Recommended Posts

SnixMusic    1

Goedemorgen!

Ik rijd een X-type 2.0 diesel uit 2004. Nu is mij hier en overal aangeraden om de EGR klep weg te halen. 

Dat wil ik ook doen, want de motor loopt niet super relaxed en hij rookt soms fors. Maar kom ik dan tijdens de APK niet in de problemen?

Groet en een mooie dag!

Jeroen.

LeapingXJR    422

Ik zou gewoon een RVS plaatje er tussen zetten, dan hoef je de EGR ook niet uit de computer te programmeren. 

EGR klep is niet erg met de keuring.....Als je aan het roetfilter zit kan dat wel  problemen geven.

EGR betekent dus  Exhaust Gas Recirculation.  andere worden een deel van je uitlaatgassen gaat terug het inlaatspruitstuk in.

en dat vervuild de inlaat zodat de motor slecht gaat lopen.

image.thumb.png.da6d9b9b432ed17b69d314b812d0f438.png  Chinese Ali is je vriend...22Eu incl verzenden

SnixMusic    1

Dank je wel. Zo'n setje heb ik al besteld inderdaad :-D

Maar ik vroeg me ineens af of het overspannen milieu beleid niet gaat piepen als je gaat rommelen. Maar ik las al ergenms dat dat pas bij auto's vanaf 2005 een dingetje zou kunnen gaan worden. 

LeapingXJR    422

Ja..... Want sommige slepen het hitte schild van de roetfilter aan de bovenkant eraf slepen hem open en haalde de roetfilter leeg en laste het weer dicht.

Hitte schild er weer op en je zag er niets meer van.....maar ik zou dat risico niet nemen. Alleen EGR  afdichten gaat hij al beter en schoner van lopen.

LeapingXJR    422
39 minuten geleden, SnixMusic zei:

Maar ik vroeg me ineens af of het overspannen milieu beleid niet gaat piepen als je gaat rommelen

Deze modificatie is zo verdekt en als hij gewoon door de roet test komt is het goed. dat is natuurlijk anders als je aan je roetfilter hebt gerommeld.  

• 1 month later...
Haruwi    2

op welke internetsite kan je zon plaatje bestellen?

Kan je daar dan ook het soort en type auto op vermelden?

Het zal toch niet voor alle auto s hetzelfde zijn.

waarom knip je niet zelf zo n plaatje van bv roestvrijstaal , alluminium etc. ?